אביב הגיע, יתוש בא

לקראת חג הפסח ופתיחת העונה "הרשמית" של המזיקים התברואיים, המשרד להגנת הסביבה קורא לציבור לבצע שימוש מושכל ומבוקר בתכשירי הדברה
תמונה: ideogram

ד"ר שי רייכר, מנהל אגף מזיקים והדברה במשרד להגנת הסביבה: "כמדי שנה, האביב מתאפיין בתנאי מזג אוויר אידיאליים להתפתחות מזיקים תברואיים אשר עלולים להוות מטרד לאדם. שורה של פעולות פשוטות עשויה לצמצם באופן משמעותי את מטרדי המזיקים וכן להפחית את הצורך לעשות שימוש בתכשירי הדברה. חשוב לזכור כי הדברה תברואית אינה מותרת על פי חוק לצורכי מניעה, אלא משמשת אך ורק לצרכי צמצום נוכחותם של מזיקים תברואיים קיימים, וגם זאת רק אם וכאשר הם מופיעים באופן שאינו ניתן לשליטה ללא שימוש בכימיקלים. אם יש צורך לבצע שימוש בתכשירי הדברה יש לקרוא בקפידה את ההוראות המופיעות על גבי התווית ולפעול אך ורק בהתאם למפורט בה. אנו מאחלים חג פסח שמח, שקט ונטול מזיקים לכל בית ישראל"

 

עם תחילתו של האביב, המביא עימו את התנאים האידיאלים להתפתחות מזיקים תברואתיים, קורא המשרד להגנת הסביבה לציבור הרחב לבצע מספר פעולות פשוטות אשר ימנעו את הופעת המזיקים התברואיים בסביבת המגורים – ללא כל צורך בהדברה כימית אלא באמצעות טיפול ומניעה.

מניעת הופעת מזיקים באמצעות שמירה על הניקיון וסגירת פתחי כניסה של מזיקים לסביבת המגורים הן פעולות נכונות יותר סביבתית ואף כלכלית ביחס לשימוש בחומרי הדברה.

המשרד להגנת הסביבה ממליץ על שורה של פעולות פשוטות ויעילות לצמצום מטרדי המזיקים:

 

1. ייבוש מים עומדים בסביבת המגורים: מזיקים ובעיקר יתושים זקוקים למים עומדים לצורך רבייה. ייבוש מקורות מים בתחתיות של עציצים, בתוך מקלטים, על גגות, בסמוך לצנרת דולפת וכדומה, יצמצם את יכולת הריבוי של היתושים ויפחית משמעותית את הצורך בשימוש בחומרי הדברה. חשוב לתאם פעולות אלו עם השכנים ולהסביר להם את חשיבות פעולות הייבוש.

 

2. סדר וניקיון: ניקיון יסודי, השלכת פסולת מיותרת והסרת צמחיית פרא בגינות ובחצרות של בתים פרטיים ושל מבנים יסייעו להפחתת מקומות המסתור והדגירה של יתושים, זבובים, תיקנים, פרעושים, חולדות ועכברים.

 

3. תיקון תשתיות הביוב וסביבתו: תיקון מכסי ביוב שבורים ומניעת שקיעה של מרצפות סביב בורות הביוב יצמצמו מפגעים של מכרסמים ושל תיקנים ויפחיתו את הצורך לעשות שימוש בחומרי הדברה.

 

החלטתם בכל זאת להזמין מדביר? כדאי שתדעו!

•           אסור לבצע הדברה מניעתית. מדבירים אך ורק כאשר קיימים מזיקים בסביבת המחיה. ככל שיש כאלה, מדביר מקצועי יידע לזהות את המזיק, לאפיין אותו ורק אז לבחור באופן מקצועי בחומר ההדברה היעיל ביותר נגדו וליישמו בהתאם להוראות התווית.

•           לפני ביצוע הדברה יש לוודא כי המדביר מחזיק ברישיון בתוקף מטעם המשרד להגנת הסביבה, וכי הרישיון תקף לסוג ההדברה המבוקשת (רישיון להדברה בבתים ובחצרות או רישיון להדברה במבנים ובשטחים פתוחים). כמו כן, בסיום פעולת ההדברה באחריותו של המדביר להשאיר למזמין פירוט מלא על אודות פעולות ההדברה שביצע.

•           יש להרחיק תכשירי הדברה מהישג ידם של ילדים ושל בעלי חיים!

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך