ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי במסר לתושבי העיר לאחר המתקפה האיראנית

ראש העיר לסרי: "התפקיד שלנו בעורף הוא לשמור על קור רוח, להיות בכוננות ודריכות גבוהים, ולדאוג לרציפות תפקודית של כל המערכות העירוניות והכלכליות בעיר".

ראש העיר ד״ר יחיאל לסרי בהודעה לציבור לאחר הערכת מצב לאחר התגובה מאיראן

ראש העיר לסרי: "תושבי אשדוד, כידוע לכם, בשעות הלילה המאוחרות, מדינת ישראל היתה תחת התקפת טילים מסיבית מאיראן שכללה-טילים בליסטיים, טילי שיוט, וכטב״מים. אף כטב״מ ואף טיל שיוט לא חדרו לישראל, אך היו מעט נפילות של טילים בליסטים עם פגיעות ישירות ונפגעים, באזורים שונים ברחבי הארץ. כאשר, אצלנו באשדוד, לא נשמעו כלל אזעקות.

נכון לרגע זה, לא ידוע מה תהיה התגובה של צה״ל ואיך יתפתח האירוע בהמשך. אם כי, ההערכה היא, שעל פי הודעת דובר צה״ל, והעובדה שנמל התעופה בן גוריון חזר לפעילות רגילה, לא צפויה הסלמה ותגובה ישראלית בטווח המיידי.

בכל מקרה, חשוב שתדעו, שאנחנו ממשיכים להתנהג עפ״י מדיניות פיקוד העורף שהוכרזה החל מאתמול בשעה 23:00 לפני חצות, למשך 48 שעות.

כלומר, מערכת החינוך כולה מושבתת לחלוטין. מעונות יום, גני ילדים, בתי ספר וצהרונים, כולל החינוך המיוחד, והחינוך הבלתי פורמלי.

בנוסף, הנכם מתבקשים לדאוג שהילדים, שלא נמצאים במסגרות החינוכיות, יימנעו משהות בפארקים, בגינות ציבוריות, ובחופי הים- בגלל שבכל המקומות האלה אין מרחבים מוגנים.

וכמובן, צוותי החירום של העיריה, יחד עם המשטרה, מד״א וכב״א, נמצאים בכוננות מיידית וערוכים לתת מענה לכל אירוע שיתפתח באשדוד.

אנחנו בכוננות הפעלה מיידית של שישה מרכזי חיים לקליטה וטיפול של תושבים, במידה ותהיה פגיעה באספקת חשמל סדירה בעיר. וכן, עשרה מרחבי מיגון קהילתיים, עבור תושבים שאין להם מיגון כלל. לא ממ״ד ולא מקלט ציבורי.

וזאת ההזדמנות להזכיר, שהדבר החשוב ביותר הוא, ההתנהלות שלכם התושבים.

במהלך כל חודשי המלחמה הפגנתם אחריות יוצאת דופן, והקפדתם על הנחיות פיקוד העורף. אז אנא, המשיכו בכך. זה מציל חיים.

דאגו לשהות בסמוך למרחב מוגן, ולעת הזו, ועד לשנוי מדיניות פיקוד העורף, צאו מהבית רק לעבודה ופעולות חיוניות.

עם הישמע אזעקה, כנסו למרחב המוגן או הכי מוגן שיש, ושהו בו לפחות 10 דקות. בגלל אופי הטילים הכבדים מאירן, חייבים להישאר במרחב המוגן. לא פחות מ-10 דקות.

אנחנו כאן עבורכם, וזמינים במוקד 106, בכל השפות, לכל שאלה או בקשת סיוע. נמשיך לעדכן אתכם בכל התפתחות.

צה״ל וכוחות הביטחון מפעילים את כל מערכות ההגנה עלינו והוכיחו עד עתה, הצלחה של 99%. התפקיד שלנו בעורף הוא לשמור על קור רוח, להיות בכוננות ודריכות גבוהים, ולדאוג לרציפות תפקודית של כל המערכות העירוניות והכלכליות בעיר. עשינו זאת בהצלחה גדולה, לאורך כל חודשי המלחמה, וביחד נמשיך בכך גם בימים האלה. נמשיך לשמור על רמת החוסן הגבוהה שלנו באשדוד. ובע ״ה ננצח".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך