מאז ה-7 באוקטובר תרמה הקרן לידידות באמצעות לתת למעלה ממיליון דולר עבור צרכים בסיסיים לקשישים ולנפגעי המלחמה

קרדיט תמונה: יחצ

מאז תחילת המלחמה תרמה הקרן לידידות באמצעות ארגון לתת למעלה מ-מיליון דולר – עם פרוץ המלחמה תרמה הקרן 2 מיליון ₪ עבור מימון צרכים בסיסיים לקשישים ומשפחות במצוקה וכן לאוכלוסיות שנפגעו ממצב החירום. עכשיו מוסיפה הקרן תרומה נוספת בסך 2.3 מיליון ₪, עבור קשישים נזקקים ונפגעי המלחמה והמצב הכלכלי.

בזכות תמיכת הקרן לידידות, חילק ארגון לתת כ-17,000 ערכות חירום של מזון ומוצרי היגיינה בפריסה ארצית, 9,000 מהן בחודשים ינואר-מרץ 2024.

בין הקרן לידידות וארגון לתת קיימת שותפות, שהלכה והתחזקה מאז התפשטות הקורונה והמשבר הכלכלי, במסגרתה, הודות לתמיכה המשמעותית של הקרן, מסייע ארגון לתת לאלפי קשישים, ניצולי שואה ומשפחות שחיים באי ביטחון תזונתי חמור, באמצעות חבילות מזון והיגיינה לאורך כל ימות השנה, בחגי ישראל, וכן במצבי חירום. בכך, מפגינה הקרן לידידות את מחויבותה העמוקה לצמצום אי ביטחון תזונתי ולדאגה לאוכלוסיות המוחלשות בישראל.

"כשהגעתי ארצה ב 55' הייתי לבד. מסיני עד שלום הגליל הייתי בצבא, ו25 שנה הייתי במילואים. את כל המלחמות עברתי.   הייתי 40 שנה נשוי, אבל אחרי שהתגרשתי, לא היה לי איפה לישון, ישנתי בגינה על הספסל. אין לי שמיכה, אין לי בגדים, אין לי אוכל. אין לי אף אחד. אני בוכה כשאני נזכר מה שהייתי.   קשה להיות לבד גם. כמה אני יכול להיות לבד? כשהיה קורונה, אני ראיתי בטלוויזיה, ארגון לתת עוזר. ועכשיו אני מקבל כל חודש מנה. זה עוזר לי הרבה. בלי זה, אין לי אוכל. הקופסה שנותנים לי, חודש ימים אני מסתדר איתו. אני פותח יש לי גפילטע פיש, מרק, אורז, דברים שאני אוכל איתם כל החודש ואני מבסוט. ואחר כך (מלתת) בא אחד, בחור, שמביא לי ירקות ופירות. יש לי הכל ." יוסף, נתמך סיוע של לתת בן 91.

עדי מארגון לתת מספרת על איתמר- קשיש כבן 70 בעל נכות, בודד, מתגורר באשקלון – ילדיו לא בקשר איתו. "הגענו  אליו הביתה לביקור, הבית ריק, אין רהיטים כמעט בכלל ומוזנח מאוד. ניקינו לו את הבית והבאנו לו את חבילות הקרן לידידות, הוא כל כך התרגש .יום למחרת כשהגיע איש מטעם ארגון לתת לתקן דלת שנפלה הוא ראה שאיתמר במטבח ומבשל ללא הפסקה".

ערן וינטרוב, מנכ"ל ארגון לתת: "מאז פרוץ המלחמה חלה העמקה והחמרה של העוני בקרב המשפחות החיות בעוני ובאי ביטחון תזונתי ואנו צופים התדרדרות של אלפי משפחות נוספות למצוקה כלכלית בעקבות השלכות המלחמה, יוקר המחיה והמצב הכלכלי. על אף התגברות הצורך בשטח ומצב החירום בו אנו מצויים למעלה מחמישה חודשים, ניכרת מעורבות ממשלתית מינורית מאוד, ולצערנו לא הוקצה כל מימון עבור מימון צרכים בסיסיים באמצעות ארגוני החברה האזרחית. לצד זאת, משאבים פילנתרופיים רבים מופנים לצרכים חדשים שהתווספו עקב המלחמה, כך שעולה חשש ממשי ליכולת לדאוג למשפחות הנזקקות ביותר. לשמחתנו, הקרן לידידות מפגינה שוב את מחויבותה העמוקה לנושאים החברתיים, ומאפשרת לנו לסייע ולתמוך באוכלוסיות המוחלשות בישראל, באמצעות שותפות ארוכת טווח, בשגרה ובחירום".

נשיאת הקרן לידידות, יעל אקשטיין: "אחת מהפעילויות החשובות ביותר שלנו בקרן לידידות היא סיוע למשפחות ולקשישים החיים בעוני. אנו שמים על כך דגש מיוחד – גם באמצעות תכניות שלנו כמו 'בכבוד ובידידות' שמסייעות לקשישים לאורך כל השנה, וגם באמצעות ארגונים שותפים במיוחד לקראת תקופות של חגים. במצב המיוחד שנוצר עם מלחמה מתמשכת, אנו גאים על האפשרות שיש לנו לסייע באמצעות שותפינו ב'לתת' לאנשים רבים מספור שהמלחמה הקשתה עליהם. אנו מודים לתורמים שלנו שנותנים בידינו את הכוח לפעול, לסייע ולשנות".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך