"המטרה הייתה שלא נרד. כמעט עלינו ליגה"

ולדי קופמן, 36, משחקניה הבכירים של ישראל בכדוריד, שזכה באליפויות וגביעי מדינה, כולל עם הפועל אשדוד, פרש ממשחק לפני 3 שנים. מאז הוא מנהלה המקצועי של מחלקת הנוער באשדוד. השנה הוא התבקש לאמן את הפועל אשדוד2 מהלאומית, שנותרה ללא מאמן, ועם שחקנים שחלקם הגדול תלמידי י"א י"ב. בסוף חסר לו ניצחון לעלות לליגת העל. לקופמן הוצע לאמן את הקבוצה הבוגרת והוא סירב. קופמן: "עכשיו זה זמן המשפחה שלי".
ולדי קופמן (צילום: איתי אניג'ר)

הכי עצוב שבשנה הבאה הוא לא ימשיך איתם. אין הרבה מקרים שמאמן לוקח קבוצה צעירה עם ילדים, ממש תלמידי תיכון, מבקשים ממנו לא לרדת, הוא כמעט עולה, ובסוף הוא מחליט לא להמשיך, גם אם הסיבה, כמו במקרה של ולאדי קופמן היא מאוד מובנת.

בואו נעשה סדר.  ולדי קופמן, 36, אחד מהשחקנים הבכירים בכדוריד בישראל. הוא שיחק במוצקין, מכבי ת"א, מכבי ראשון 4 ובעונת הפרישה באשדוד. לפני 3 שנים הוא פרש עם 3  אליפויות ושני גביעים, אחד מה עם אשדוד. מאז הפרישה קופמן אימן במחלקת הנוער של אשדוד, אחרי עונה אחת הפך למנהל מקצועי במחלקה. במקביל הוא משמש כמורה לחינוך גופני בראשון לציון בעמית עמל. נוסיף עוד נתון חשוב מאוד להמשך. הוא נשוי לעמית ואב לשתי בנות אביה ועופרי.

ואז הגיעה המלחמה. בעקבות המלחמה המאמן הסרבי נלה מאטיץ' של הקבוצה בליגת העל, עזב, והחליפו אמיר דן שאימן את קבוצת הפועל אשדוד2 מהלאומית. קופמן נקרא להחליף את דן, והתייצב. השבוע הסתיימה העונה כשהקבוצה הזו, שרק רצו כאמור שלא תרד, כמעט עלתה. כמעט והיו 2 נציגות להפועל אשדוד בליגת העל!

רוב שחקני הקבוצה הם תלמידי י"א י"ב מתיכונים באשדוד, אותם חיזקו 4 שחקנים עד גיל 21, שון סולומון ירין ליברמן, ליאל גד'ז ועומר עוזיאל, באמצע העונה הצטרף אלעד טלקר שהוא ותיק יותר, 30 ואח של שון, רוי סולומון, בן 21.  הקבוצה סיימה את העונה במקום הרביעי. עם 20 נקודות 2 נקודות פחות מהמקום ממנו עולים!

ולדי קופמן, באמת רציתם לעלות? יכול היה להיות מצב שיהיו שתי הפועל אשדוד בליגת העל בכדוריד?

" מבחינת האיגוד זה לא כתוב אפילו בחוקה. רצינו לנצח ולעלות כספורטאים. המטרה העיקרית הייתה להישאר בליגה. לא חשבנו על פלייאוף עליון ועלייה".

לקחת קבוצה שלא נתנו לה סיכוי, והבאת אותם לשיא. איך עשית את זה?

"זה הרבה בזכות השחקנים. אני מכיר את כל השחקנים וזה לא פשוט בכיתה י"א לשחק בליגה לבוגרים והם עשו מעל למצופה. אני מאוד מקווה שהחברה של י"א י"ב ימשיכו להתפתח בלאומית והוותיקים יותר שישתלבו שנה הבאה בבוגרים"

אמרו לי שרצו למנות אותך למאמן הבוגרים ואתה סירבת? זה נכון?

"זה נכון"

למה?

"כי לאמן בוגרים זה כרגע פחות מעניין אותי מהסיבות האישות שלי. אשתי הקריבה 20 שנה כשכל הזמן רדפה אחרי. קודם זו הייתה הקריירה שלי ואח"כ שלה. אני יודע שאם אאמן בוגרים, זה יהיה טוטאלי וזה יבוא על חשבון המשפחה והילדות, ואני לא מוכן לזה. הפועל אשדוד פנתה וזה מאוד החמיא לי שסומכים עליי, אבל זה זמן המשפחה. אתרכז במחלקת הנוער".

ובעתיד?

"אני אף פעם לא אומר לא לדברים, כרגע זה לא על הפרק. זה תמיד כרוך בהקרבה. אחרי הפסד אין לך שישי, כל הבית במתח, ואני אחד שמביא את העבודה לבית, אני לא אחד שנגמר המשחק ומתנתק".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך