"הזריקות הן לא קסם וחייב שינוי אורח חיים על מנת למקסם את אפקט התרופה"

על רקע כניסתה של וויגובי - זריקת ההרזיה החדשה, ליאת גבאי - דיאטנית קלינית מביה"ח הציבורי אסותא אשדוד, מספרת על הזריקות הקיימות בשוק, ההבדלים בינהן לבין הזריקה החדשה, אופן הפעולה והמרכיבים, ומה ההמלצה שלה * ליאת גבאי: "הזריקה מיועדת לבני 12 ומעלה החיים עם השמנה או בעודף משקל. עם מחלות מטבליות כמו סוכרת ויתר לחץ דם" * וכמה תעלה הזריקה? הכל בכתבה.
צילום: ויקיפדיה

רגע לפני שחלק מאתנו ירוץ לרכוש את זריקת ההרזיה החדשה שנכנסת לשוק השבוע, וויגובי, כדאי מאוד לקרוא את הכתבה הזו. יש פה פרטים שיעזרו לכם להבין בדיוק מה היא הזריקה? למי נועדה? מה תופעות הלוואי שלה? ועוד.

עכשיו אפשר להתחיל באופן רשמי: אחרי המתנה ארוכה זריקת ההרזיה וויגובי נחתה בישראל. מלאי ראשוני כבר נבדק בימים אלה על ידי צוותי משרד הבריאות והתרופה תהיה זמינה לרכישה החל מהשבוע הבא. הזריקה נכון להיום היא המתקדמת מכל טיפולי ההרזיה ומביאה לירידה במשקל משמעותית מאוד אצל המטופלים והיא תחליף בהדרגה את הזריקות הקיימות.

אגב חשוב לדעת שהתרופה תינתן תחת מרשם רופא פרטי. הרופאים בקופות החולים אינם מחויבים לרשום את התרופה, והיא תלויה בהסכמה של הרופא אליו פניתם. מה העלות שאלתם? המינון ההתחלתי של 0.25 מ"ג יעלה 600 שקלים. המינון הסופי עמו ממשיכים יעלה 1,250 שקלים.

ליאת גבאי דיאטנית קלינית מבית החולים הציבורי אסותא אשדוד, מספרת על הזריקה החדשה אל מול הישנות שכבר בשוק ועונה על השאלות החשובות.

מה ההבדל בין וויגובי, הזריקה החדשה להרזיה שיוצאת לשוק לבין  הזריקות הקיימות?

"קודם כל, כל הזריקות האלה מחקות הורמון שמשרה תחושת שובע. הזריקה החדשה נשארת לאורך זמן, ולכן ההזרקה היא אחת לשבוע. המינון שלה גדול יותר".

אחרי שהבנו את זה, חשוב לדעת מי יכול לקחת אותה. חשוב לדעת למי מיועדת הזריקה

"הזריקה מיועדת לבני 12 ומעלה החיים עם השמנה או בעודף משקל, עם מחלות מטבליות כמו סוכרת ויתר לחץ דם".

אחד הדברים שכמעט כולנו חושבים היטב לפני לקיחת תרופה בוודאי חדשה, היא מה תופעות הלוואי אפשריות של התרופה?

"תופעות הלוואי הן בעיקר תופעות גסטרו כמו בחילות הקאות, כאבי בטן, אי נוחות בבטן, שלשולים, עצירות. התופעות הללו משתנות בין אדם לאדם ויש אפשרות שעם הזמן הן יירגעו.

ליאת גבאי מסכמת את הנושא: "לדעתי הזריקות האלה הן לא קסם וחייב מעקב תזונתי, שינוי תזונתי, שינוי אורח חיים ופעילות גופנית, על מנת למקסם את אפקט התרופה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך