עיריית אשדוד בדרך להעביר תקציב ולהישאר עיר איתנה

אחרי ימים מתוחים ודיונים מרתונים סביב התקציב השנתי המורכב של שנת 2024, ועדת הכספים העירונית אישרה השבוע את התקציב שמושפע באופן ישיר מהמלחמה, ובאיחור רב בעקבות הבחירות לרשויות המקומיות * המלחמה בדרום, שיבוש המשק ובמקביל בניית קריית הספורט העירונית הובילו שורה של קיצוצים * אבל למרות הכל התקציב החדש מבשר בשורות טובות לתושבי אשדוד * בנייתם של שלושה מתנ"סים עירוניים תחל בחודשים הקרובים, יפותחו טיילות חדשות, יוקם מרכז תעסוקה לנכים, יסללו שבילי אופנים וכבישים עירוניים רבים ועוד * עיתון המגזין מסכם את תקציב 2024

ביום שלישי האחרון התכנסה ועדת הכספים לדיון בתקציב 2024-2025, ובתום דיון מעמיק אישרה את התקציב לשנה הקרובה. כמענה לשאילתה שהגישה האופוזיציה, הגיב ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי וציין כי בתקציב הנוכחי יושם דגש על נושא הביטחון והחוסן של התושב. "כמו שהוספנו מידית 50 מיליון שקל מאז פרוץ המלחמה, כך נחזק את החוסן של התושב וניתן גם בתקציב הבא מענה מידי לכל תרחיש" אמר ראש העיר בדברי ההסבר שלו לשאלת האופוזיציה.

התקציב החדש, כך מסתמן, ייתן מענה לכל תרחישי הביטחון הנגזרים מהמלחמה, לרבות פתיחת חזית נוספת בצפון הארץ. "החוסן הכלכלי העירוני שבנינו בעשור האחרון, הפך להיות מודל לרשויות רבות. בעקבות הניסיון שצברנו בסבבי הלחימה הקודמים, ידענו עוד לפני המלחמה הנוכחית לצבוע תקציבים אשר היו מיועדים לתרחישים ביטחוניים שעלולים להיווצר בעתיד" אמר ראש העיר ופירגן לאנשי הכספים של עיריית אשדוד שהצליחו לגבש תכנית עבודה עם איתנות כלכלית מוכחת. "החוסן הכלכלי של העירייה וההתנהלות המקצועית לאורך העשור האחרון, אפשרו לנו לקבל מניפת החלטות ביטחוניות תקדימיות במטרה לשמור על חוסן התושב ולתת מענה לנזקים שנוצרו כתוצאה ממצב הלחימה".

ראש העיר הזכיר כי במהלך המלחמה, הקצתה העירייה כ-50 מיליון שקל עבור בנייה וביסוס החוסן העירוני ולטובת מענים אפשריים לתרחישי ביטחון שעלולים להיווצר בעקבות המלחמה. דוגמה בולטת למדיניות זו היה מבצע "לומדים בטוח" שהוביל לבנייה ולהצבת 100 מבנים מוגנים במוסדות חינוך, בהיקף של 40 מיליון שקל ובטווח זמן מהקצרים ביותר במדינת ישראל.

התקציב המוצע לוקח בחשבון גם את העובדה שאשדוד לא קיבלה עדיין החזרים מהמדינה, ואת הימשכות המלחמה גם בשנה הנוכחית. "הימשכות המלחמה, והעובדה שאנחנו עדיין לא יודעים מתי היא תסתיים, הביאו אותנו לבנות תקציב בעל משמעויות כלכליות-ביטחוניות שלוקח בחשבון גם אפשרות תרחיש של עלטה, באשדוד ובמדינת ישראל כולה, במשך זמן לא ידוע", אמר ראש העירייה.

המשמעות היא שהתקציב צריך לתת מענה לכל האוכלוסייה בעיר גם במקרה של פגיעה בתשתיות החשמל ולפיכך, בחודשים האחרונים רכשה העירייה גנרטורים גדולים וקטנים, מאגרי דלק וציוד נוסף במטרה לתת מענה בזמן אמת לכל תרחיש. כמובן שהתקציב שיובא לשולחן הועדה לוקח בחשבון כי העיר ממשיכה להתפתח למרות הנסיבות, כך שהוא כולל גם תקציבים להמשך פיתוחה של העיר והשמירה על שגרת החיים ואיכות החיים לה הורגלנו. דגשים מיוחדים יינתנו בנושאי חינוך, חיזוק המרחב הציבורי ומתן מענה לאוכלוסיות נתמכות עורף.

הקיצוצים וההישגים

במסגרת התקציב החדש נדרשה העירייה לבצע קיצוצים רוחביים כמעט בכל המוסדות הנמצאים ברשותה. שנת המלחמה היא מאתגרת במיוחד, אך גם הבניה המאסיבית של קריית הספורט והרובע החדש בפארק לכיש וברובע המיוחד, שמים בעיריית אשדוד דגש על הדברים החשובים באמת לטובת הציבור הרחב.

הקיצוצים שביצעה העירייה בעיקר בתחום התרבות, כפועל יוצא מהמצב הביטחוני המתוח, והמלחמה המתמשכת בצפון ובדרום, מעמידים את העיר במצב טוב יותר, ומשאירים את הקופה התקציבית במצב טוב בדיוק כפי שהייתה בחמש עשרה השנים האחרונות, מאז נכנס ראש העיר לתפקידו – מקפידה אשדוד להישאר בהגדרת עיר איתנה תקציבית, מה שמקנה לה נקודות זכות רבות.

עיריית אשדוד לא הזניחה את התושבים וישנם מספר בשורות משמחות לציבור מהתקציב החדש, שישפיעו על איכות החיים של תושבי העיר. עיתון 'המגזין' חושף לראשונה את ההישגים שהגיעו לידנו מעיון בספר התקציב שיתפרסם לציבור בשבועות הקרובים.

בפיתוח העיר העירייה תמשך את פיתוח הרובע המיוחד לקראת עבודות הבניה הצפויות להתחיל בו בשנה הקרובה, וכן את המשך פיתוח רובע מע"ר דרום. הסדרת התחבורה ברחוב הדקל שברובע א' בו נבנה פרויקט פינוי בינוי ענק, וכן את אזור החווה החקלאית. במקביל מבטיחה עיריית אשדוד להמשיך ולסלול שבילי אופניים רבים ברחבי העיר, ולהקים עוד חניונים וחניות רבות לטובת תושבי העיר.

נטיעות: סך ההשקעה 20 מיליון ש"ח ותתמקד בשיקום ופיתוח גנים, מתקני משחק והמשך הפרויקט החשוב של הצללות טבעיות

בתחום הספורט עיריית אשדוד ממשיכה בפיתוח קריית הספורט בצפון העיר, ובתוכה כמובן האצטדיון העירוני החדש, כמו גם אצטדיון ארנה בכדורסל, הבריכה האולימפית שבנייתה כבר החלה, וכן מרכז הטניס הענק שיפתח בדרום העיר.

בתחום התיירות תקדם העירייה את המשך פרויקט הטיילות של העיר אשדוד. ובתוכו את טיילת חוף אורנים שתגיע עד חוף הקשתות, וכן את טיילת שובר המרינה, כמו גם השלמת טיילת לידו-אורנים. זאת במקביל לפתיחת האגם הענק במרינה והקאנטרי קלאב.

במחלקת הרווחה עומד לנגד עיניה של העירייה קידום מרכז תעסוקה לנכים קשים ואוטיסטים, ובהמשך תימשך תכנית מיגון מוסדות רווחה.

בתרבות תתקבל בשורה טובה ומשמחת לציבור, לאחר שתחל בניית מתנ"ס חדש ברובע ט"ו, כמו גם מתנ"ס עירוני חדש ברובע הסיטי, במקביל תושלם בניית מתנ"ס מעלה ברובע ז' וכן צפויה להתחיל הקמת מבנה קבע לתזמורת האנדלוסית.

לסיכום, אין ספק שהתכנית העירונית היא מופלאה ומדהימה, ולאחר שהתקציב העירוני לשם כך אושר, כולנו תקווה שנציגי הציבור ימשיכו את העשייה בשנה הקרובה לטובת הציבור, והעיר תמשיך לשגשג ולפרוח.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך