משחק, אימון, טקטיקה והנאה – הסיבות לרכישת איירסופט

איירסופט, או בשמו המקומי – אקדח אוויר או רובה אוויר, הינו אקדח לא קטלני, אשר באמצעות מנגנון הפועל על אוויר דחוס או גז, מאפשר לירות כדורים לא חיים. לא, איירסופט אינו פיינטבול. אומנם שניהם משמשים גם למשחק והנאה ומקורו של האיירסופט אכן נובע משם אך בניגוד למקבלו הצבעוני, הוא מציע ריאליזם וקרבה אמיתית יותר לנשק אמיתי וקרבות אמיתיים

הדמיון והריאליזם הכמעט מדויק שמציעים רובי ואקדחי האיירסופט, מביא לשימוש בהם באופן נרחב הן כשעשוע תחרותי ותחביב והן באימונים צבאיים, המנסים לדמות תרחישי ושדות קרב אמיתיים עם כלי נשק הדומים למציאות. העובדה שכדורי האיירסופט אינם קטלניים, מאפשרים ניהול וביצוע אימוני קרבות מטווחים שונים, קרוב ככל האפשר למציאות וצבאות וכוחות ביטחון בכל העולם, עושים שימוש נרחב בנשקים המיוחדים

להתאמן בלי להסתכן

לצד שימושים שונים של תחרותיות ספורטיבית, משחק קבוצתי וכחלק מימי גיבוש וכיף, האיירסופט כאמור, לוקח חלק מרכזי באימונים צבאיים של כוחות היבשה. למעשה, זהו חלומו של כל מתכנן מוציא לפועל של תרגיל. הנשקים מדמים אחד לאחד כלי נשק אמיתיים אבל הם אינם קטלניים.

כך למעשה, מתאפשר לעשות קרבות פנים אל פנים, המדמים לא רק ירי של הכח התוקף אלא גם אש התנגדות של הכח המגן. הריאליזם הופך לחלק נכבד מהתרגיל.

מעבר לאימונים שכאלו, ישנו גם ממד של אימונים טקטיים של יחידות מיוחדות ולאחרונה, סיבה נוספת לרכישת איירסופט היא המצב במדינה אחרי ה-7.10 השהופך אותו לכלי ראשון במעלה באימונים של כיתות הכוננות בישובים ובערים. העובדה כי הכוחות עדיין לא מיומנים, צריכים להתמחות בלש"ב ופועלים במתווה עירוני שפועל כרגיל במקביל, מביאים את היתרונות של האיירסופט לכדי ביטוי מקצועי אך בטוח.

 

מנגנון הפעולה של אקדחי איירסופט

אקדחי איירסופט פועלים באמצעות אוויר דחוס או גז ולעיתים הם מונעים גם באמצעות מנגנונים קפיציים או חשמליים. האוויר או הגז הדחוסים משמשים להזרקת הכדור, העשוי לרוב פלסטיק לעבר המטרה. אקדחים ורובי אוויר מגיעים בתצורות וגדלים שונים, המשפיעים גם על עוצמתם. יש רובים המשמשים למתחילים ויש רובים המונעים באופן חשמלי ויכולים לייצר קצב ירי גבוה מאוד, ממש כמו כלי נשק אוטומטיים איכותיים.

לצד מנגנון הירי עצמו, עולם אקדחי ורובי האיירסופט צובר תאוצה גם בתחומים הנלווים ומנסה להדמות יותר ויותר גם לחידושים בתחום הנשקים האמיתיים. הבאים לרכישת איירסופט ימצאו גם שלל כוונות, ערכות הסבה לאקדחים, מוצרי אופטיקה, ציינים, ביגוד ייעודי ושלל אביזרים נוספים.

בחירה נבונה של אקדח איירסופט

ראשית, עליכם לברר עם עצמכם את הרצון לרכישת איירסופט. האם מדובר לצורכי הנאה וספורט, אימון אישי או אימון קבוצתי. לדבר זה השפעות על סוג הנשק שתבחרו, עוצמתו, האבזור שלו וכד' על מנת שהוא יהיה היעיל ביותר עבור המטרות שהגדרתן עבורו.

שימו לב גם לפרטים משניים כמו הרעש שהנשק מפיק, תקציב, מקומות אימון, אפשרויות לרכישת ציוד ותחמושת וזמינותם ועוד. רוצים להתייעץ עוד לפני רכישת איירסופט? המומחים שלנו פה למענכם.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך