"אנחנו מתייחסים לזה כמשימת חיינו"

אלי לוי, מאמן מ.ס אשדוד לקראת פתיחת הפלייאוף התחתון בליגת העל במוצאי השבת קרובה. אשדוד נמצאת מתחת לקו האדום כשהיא רחוקה 3 נקודות מהקבוצה שמעל לקו שם נשארים בליגה. מ.ס אשדוד חייבת לנצח מבחינתה בכל משחק והיא תרצה להתחיל כבר מול מכבי פ"ת במחזור הראשון בפלייאוף (19.30, באצטדיון ה"מושבה"). לוי: " אין לנו זמן לחישובים אלא לנצח את המשחק הראשון וככה להתייחס לכל משחק". הישרדות מ.ס אשדוד יוצאת לדרך! לוי: "כל עוד זה תלוי בנו נעשה הכל".
אלי לוי. (צילום: טל אקוקה).

כששומעים את אלי לוי, מאמן מ.ס אשדוד, מבינים הכל. המילים בהן הוא משתמש מלמדות דבר אחד – אשדוד יוצאת להישרדות של העונה. מ.ס אשדוד תפתח עם יתר קבוצות הפלייאוף התחתון את המשחקים במוצאי השבת הקרובה. יש בקופה 21 נקודות מ-7 משחקים אשדוד תארח 3 משחקים ותתארח ב-4 משחקים.

אלי לוי התייחס השבוע לפתיחת המשחקים בפלייאוף התחתון: "אני חושב שיהיה פלייאוף קשוח וקשה מאוד. אנחנו מתחילים אותו במינוס נקודות מהקו האדום, וכל משחק יהיה חשוב מאוד. אין לנו זמן לחישובים אלא לנצח את המשחק הראשון וככה להתייחס לכל משחק. נצטרך לנצח יותר משחקים מהאחרות כדי להישאר בליגה. אנחנו מתייחסים לזה כמשימת חיינו. אני מאמין שנצליח לעשות את זה, וכל עוד זה תלוי בנו, וכרגע זה תלוי בנו, נעשה הכל מהכל כדי להישאר ולשמח את הקהל שלנו שמגיע לו. נעשה הכל גם לשמח את עצמנו ולהשאיר את המועדון שלנו בליגה"

כך נראית הטבלה לפני פתיחת הפלייאוף התחתון.

כשהוא אומר המשחק הראשון, הוא מתכוון למשחק במוצאי השבת מול מכבי פ"ת ( אצטדיון "המושבה", 19.30). בעינינו זה משחק המפתח להמשך. מכבי פ"ת מצידה תרצה לנצח ולסגור עוד עונה. היא תגיע ל-33 נקודות ועוד נקודה או 2 ישאירו אותה בליגה. למ.ס אשדוד אסור, אסור, אסור ואם זה לא ברור אז עוד אסור, לתת לה להגיע למצב הזה. אשדוד חייבת לחזור משם עם ניצחון. הדרך פחות חשובה. כאן רק המטרה חשובה. ניצחון של אשדוד יכניס את מכבי פ"ת חזרה אל הקלחת של התחתית ובמשחק הבא שלה, היא כבר תשחק הרבה יותר בלחץ. למי ששכח מכבי פ"ת ירדה לפני מספר עונות כשהיא במצב דומה ואשדוד אפילו במצב גרוע מזה נותרה בליגה על חשבנה. פ"ת בוודאי לא תרצה שזה יחזור על עצמו, אשדוד צריכה לגרום לזה להתקרב למה שהיה.

מה לגבי סיכויי של מ.ס אשדוד? כרגע ברור שאשדוד בבעיה ומצבה כמעט הכי גרוע בליגה, רק הפועל פ"ת במצב גרוע ממנה. אבל, ויש אבל גדול מאוד. מאחר ומדובר בפלייאוף התחתון, וכל קבוצה משחקת נגד קבוצה שנמצאת במצב כמעט זהה לשלה, והשנה הפער הוא קטן מאוד מהמקום שיורדים בו ליגה להישארות, אז כל הפסד מסבך את הקבוצה המפסידה. אף קבוצה לא במצב שהיא יכולה ל"הרשות" לעצמה להפסיד. כל משחק הוא על "שש נקודות" ולכן כרגע, הכל פתוח. או לפחות הכל עוד אפשרי.

משחקי המחזור הראשון בפלייאוף התחתון.

מ.ס אשדוד חוזרת לאחר פגרה בת שבוע כמו כל הליגה. השחקנים נסעו, התאווררו ורוב השחקנים שהיו פצועים בצורה קלה, התאוששו. עכשיו זה הזמן שלהם לתת הכל. זה ה'מאני טיים'. גם הם צריכים להבין שירידת ליגה תפגע גם בהם. האחריות היא גם שלהם. אלי לוי אמר בעניין : "חזרנו בראשון לאימונים לאחר חופשה, עם מלא אנרגיות ומוטיבציה להשגת המטרה".

ברור שמי שתשחק אגרסיבי יותר ותבין שהיא בפליאוף התחתון היא זו שתשרוד, ולכן לוי צריך להכניס להרכב או להבהיר לאלה שבהרכב, שהם צריכים לתת את עצמם לקבוצה. אין גולים קלים. אין. אשדוד ספגה כמעט הכי הרבה בליגה (42 שערים, שנייה רק  למכבי פ"ת. שספגה 48…אותה היא פוגשת במוצ"ש). ובפלייאוף זה חייב להשתנות. מצד שני מ.ס אשדוד כבשה הכי מעט (20 שערים בצוותא עם האחרונה הפועל פ"ת) וגם זה צריך להשתנות. לכן חשוב לשחק אולי עם 3 בלמים בהגנה אבל כששני המגנים עולים כל הזמן להתקפה לעזור, וכך לשלב אולי משחק הגנה קשוח עם התקפה. על הנייר זה קל להגיד, אבל על הדשא זה חייב לקרות אם אשדוד רוצה עוד עונה בליגת העל. בדבר הזה אין ספק. היא רוצה.

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך