שר הפנים ארבל בטקס לראשי הרשויות: "אתם בפתחו של אתגר משמעותי"

שר הפנים משה ארבל השתתף אמש בכנס האוריינטציה לראשי רשויות שיזם משרד הפנים בו השתתפו ראשי הרשויות החדשים וראשי הרשויות הוותיקים 

בדברים שנשא הדגיש השר כי ״הרשויות המקומיות הם רמת הממשל הקרובה והחשובה ביותר לתושב, ולכם ראשי הרשויות, ניתנה ההזדמנות להגשים את התוכניות לעשיה ציבורית במטרה לשפר את חיי הקהילה ולהצעידה קדימה וזאת בסיוע משרדי הממשלה השונים כולל משרד הפנים אשר מלווה את הרשות המקומית בכל סימני הדרך המוצבים לפניו במהלך השנה הקרובה ובשנים הבאות וזאת מתוך שקיפות מחויבות ומקצועיות לטובת חיזוק והעצמת הרשויות המקומיות".

 

כאמור, כנס האוריינטציה שיזם משרד הפנים התקיים היום (ג') לראשי הרשויות שנבחרו בבחירות האחרונות מתוכם 119 ראשי רשויות חדשים במעמד מנכ"ל משרד הפנים רונן פרץ, ההנהלה הבכירה במשרד הפנים, ראשי רשויות ונכבדים נוספים.

 

במהלך הכנס נחשפו ראשי הרשויות החדשים לסקירות עומק בנושאים כגון: ניהול כלכלי של הרשות המקומית, ניהול ההון האנושי, שירות לתושב, פיתוח כלכלי והיבטים משפטיים בניהול הרשות ועוד.

ראשי הרשויות נפגשו כל אחת ואחד עם הממונים על המחוזות השונים במשרד הפנים וכן דנו בנושא ממשקי העבודה בין השלטון המקומי לשלטון המרכזי – בפאנל ייחודי בהשתתפות מנכ"לים של משרדי הממשלה.

בכנס שמטרתו העיקרית היא לתדרך את ראשי הרשויות החדשים עם כניסתם לתפקיד, נחשף גם "תיק הנחיתה" לראש הרשות הכולל הדרכה בנושאי ניהול המועצה, חקיקה מקומית, היערכות לחירום, תכנון והנדסה ועוד כאשר במטרה לייעל ולקצר את גרף הלמידה צורף לתיק הנחיתה גאנט ביצוע לשנה הקרובה בחלוקה לחודשים הכולל מידע על מועדי ישיבות תקציב, מליאה, אישורי דוחות, אישורי ארנונה, כינוס וועדות חובה וכו'. הגאנט מותאם גם למצב החירום הנוכחי.

מנכ"ל משרד הפנים רונן פרץ ציין כי "במסגרת מאמצי משרד הפנים לגיבוש תפיסת תפקיד ראש הרשות כמנהיג וכמוביל שינוי מדיניות ברשות המקומית, יפתח המשרד בשבועות הקרובים בהכשרה שגובשה בשיתוף פעולה עם בית הספר של משרד הפנים – "מקומות" ובית הספר פדרמן של האונ' העברית להכשרת בכירים למדיניות ציבורית. כמובן שגם חברי המועצה הכוללים כ-2,000 נבחרים חדשים יקבלו את ההכשרה המתאימה בתחומי עבודתם הרלוונטיים. אנו במשרד הפנים מאמינים כי להכשרת נבחרי ציבור בתחילת הקדנציה ישנה השפעה ישירה על מקצועיותם ומקצועיות עבודת הרשות המקומית. אני מודה לראשי הרשויות הפורשים על עבודה נאמנה למען התושב בקצה ומאחל לנבחרים הצלחה ושגשוג בעבודתם".

הטקס המרכזי במעמד שר הפנים משה ארבל, רונן פרץ מנכ"ל משרד הפנים, יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס ויו"ר מרכז המועצות האזוריות שי חג'ג' התקיים בחלקו השני של הכנס אליו הצטרפו גם ראשי הרשויות הוותיקים וראשי רשויות שסיימו תפקידם. במהלכו נפרדו השר והמנכ"ל מראשי הרשויות המסיימים בטקס חגיגי בו חולקו תעודות הוקרה וצולמה התמונה המסורתית עם ראשי הרשויות הנבחרים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך