בהובלת שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף, אושר תקציב ממשלתי שיאפשר גל חדש של הסכמי מסגרת להתחדשות עירונית

הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית מפעילה כיום הסכמי מסגרת עם 12 רשויות מקומיות, בהיקף כספי של 440 מיליון ₪; התקציב החדש ישמש לחתימה על הסכם מסגרת עם 7 ערים נוספות: קרית גת, חולון, פתח תקווה, רמלה, אור יהודה, יהוד, אשקלון
Growth of the trend of real estate market - concept whit chart ad imaginary city map

הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית הודיעה על הרחבה של הסכמי המסגרת להתחדשות עירונית, אשר מופעלים כיום על ידה ב-12 רשויות מקומיות בישראל. לטובת מטרה זו תעמיד הרשות תקציב של 120 מלש"ח, שיאפשר חתימה על הסכמים עם 7 רשויות מקומיות נוספות – קרית גת, חולון, פתח תקווה, רמלה, אור יהודה, יהוד ואשקלון.

 

הסכמי המסגרת נחתמים בין הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית לבין רשויות מקומיות אשר בהן יש מלאי תכנוני רחב, ואולם קיים קושי בהוצאת היתרי בניה בשל מחסור בתקציב הנדרש לפיתוח תשתיות. הסכמי המסגרת מבוססים על מנגנון שמייצר תחרות בין הרשויות המקומיות שחתמו עליהן, במטרה לתמרץ הוצאה מהירה של היתרי בניה במתחמי ההתחדשות העירונית, כאשר ככל שהרשות המקומית מוציאה יותר היתרים היא מקבלת נתח תקציבי גדול יותר עבור פיתוח התשתיות התומכות בפרויקטים של התחדשות עירונית בתחומה, מתוך הקופה שהעמידה הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית למטרה זו.

 

הסכמי המסגרת הראשונים נחתמו באוגוסט 2021 בין הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ובין הערים ירושלים, לוד, בת ים, קריית אונו, חיפה, נתניה, גבעתיים, רמת גן, אשדוד, בית שמש, חדרה וקריית ים. בכל אחת מרשויות אלה מתנהלת ועדת היגוי בראשות ראש העיר ובראשות מנכ"ל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, במשותף, אשר עוקבת אחר התקדמות כל מתחם שיכול להגיע לכדי מימוש, ופועלת למימוש מהיר שלהם. התמריץ שניתן מכוח הסכמים אלה הביא לזינוק בכמות יחידות הדיור שקיבלו היתר בניה בתקופה שחלפה מאז חתימת ההסכמים.

 

שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף: "הגדלת התקציב והרחבת מעגל הערים עמן נחתום על הסכמי המסגרת להתחדשות עירונית מהותי לתחום ההתחדשות העירונית, וזאת גם לאור צרכי התושבים בערים כפי שעלו בפנינו ביתר שאת בזמן המלחמה. העתיד של הערים והשכונות הוותיקות נמצא בהתחדשות עירונית, והסכמים אלו כבר הוכיחו כי הם מסירים את אחד החסמים העיקריים שעמדו בפני קידום הפרויקטים על ידי מתן תקציב לפיתוח התשתיות הנחצות לבנייה. ההסכמים האלו יביאו לצמיחה בהיצע הדירות, גם באזורי הביקוש, למען התושבים הוותיקים והאוכלוסייה המצטרפת."

 

מנכ"ל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, אלעזר במברגר: "היקף וקצב הוצאת היתרי הבנייה ברשויות המקומיות שחתמו איתנו על הסכמי המסגרת עד כה, הוכיחו באופן מוחלט את חשיבותם ויעילותם. זו העת להרחיב את המהלך למעגל נוסף של רשויות מקומיות, המחזיקות גם הן בפוטנציאל של תוכניות הבשלות למימוש. המימון שינתן לרשויות אלה יתמרץ מתן היתרי בנייה שהיה קושי לקדמם, למרות קיומן של תכניות התחדשות איכותיות, בשל היעדר תקציבים לפיתוח תשתיות ומוסדות ציבור הנדרשים לתושבים החדשים לצד הוותיקים. חתימת ההסכמים תאפשר את חידושן של אלפי יחידות דיור בערים אלה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך