שנת שירות מתחילים באשדוד

יוזמה מקומית של מורה לשלח במקיף ח' הפכה לכנס ארצי שלמרות המצב הביטחוני, משך אליו בני נוער מכל הארץ. קרוב לאלף תלמידים אמרו כן ליוזמה הברוכה ובאו לשמוע וללמוד על אפשרויות שיכולות להזדמן להם בשנת השירות.

הכנס הארצי הראשון לשנת שירות שהתקיים אמש באשדוד, החל ביוזמה מקומית. אורי מלמד מורה לשלח ממקיף ח' ובעל אתר שינשינים, העלה את הרעיון לארח כנס ארצי בנושא ובשיתוף עם המרכז לשירות משמעותי באשדוד הצליחו לעורר עניין בקרב תלמידי כיתות י"ב ולהביאם לאשדוד – לכנס המוצלח. "קרוב לאלף תלמידי כיתות י"ב מכל רחבי הארץ הגיעו לכנס, למרות המצב הביטחוני, ואמרו כן ליוזמה שיצאה מבית הספר שלנו" אומר מנהל מקיף ח' מר צוריאל דביר, והודה לאורחים הרבים שהגיעו מרעננה ומתל אביב, ירושלים, עומר, מודיעין, כפר אורנים, כפר סבא, עמק חפר, הוד השרון, זיכרון יעקב, רמת גן, קדימה, הרצליה, מיתר, חיפה והקריות, אבן יהודה ועוד ועוד – מכל רחבי הארץ, כאמור.

אשדוד המארחת נידבה גם עשרות תלמידי כיתות י"ב מהעיר אשר בנוסף להתעניינותם באפשרויות השירות שמעניקה שנת השירות בעצמה, הפכו להיות המארחים. "אחד היעדים שלנו הוא לחשוף את התלמידים ולעודדם לשנת שירות ולמכינה קדם צבאית" אומרת גב' אתי לוגסי טורקניץ, מנהלת מרכז השירות המשמעותי, ומציינת כי לבד מהתלמידים הגיעו לכנס גם ארגונים רבים ומגוונים שהציגו ביריד גדול בדשא והוסיפו מטען ערכי לכנס.

הכנס עצמו היה מאורגן להפליא. מחצלות ומתחמי ישיבה, מופע של להקת הדבורים שהגיעה מירושלים, מפגשי דיון, יריד דוכנים ועוד היו חלק מהתפאורה הססגונית שצבעה את מתחם בית הספר בססגוניות משמחת. באותה שעה התקיים באולם בית הספר פאנל של בוגרי שנת שירות ממקומות שונים בארץ, שסיפרו את סיפורם האישי. "במשך כשלוש שעות רצופות, פגשו התלמידים עשרות נציגים של גופי ההתנדבות, האזינו לסיפורים מעוררי השראה במליאה ולבסוף הצטרפו ללהקת הדבורים ושרו שירים ישראלים מכל הזמנים" אומר מר דביר בהרבה גאוה ובהדגישו כי מדובר ב"אירוע הנותן תשובה אופטימית לכל אלו שחושבים שהנוער של היום חושב רק על עצמו".

לכל מי שלא יודע, שנת שירות הינה שנת התנדבות קדם שירות צבאי, הכוללת פעילות חברתית וקהילתית ברחבי הארץ. שנת השירות מתבצעת כאמור לפני הגיוס לצה"ל, במסגרת תנועות נוער או ארגונים אחרים, והיא מהווה הזדמנות מצוינת לבני הנוער לתת מעצמם למען הקהילה והחברה. לא לחינם הסלוגן שמלווה את הכנס היה: להאמין, לעשות, לשנות.

מטרות הכנס הן לקדם מודעות ציבורית לנושא על מנת להרחיב את מפעל שנת השירות; לחשוף את כל מקומות ההתנדבות הפתוחים לכולם; להרחיב את מעגלי המתנדבים לערים ולפריפריה ובמקיף ח' מציינים כי שנת השירות מאפשרת לתלמידים לפעול בתוככי הקהילה על פי הערכים עליהם התחנכו בבית הספר.

במקיף ח' שמחים במיוחד על הכנס. הוא נתן ביטוי ליכולת הארגונית של בית הספר כאשר כל הצוות החינוכי היה שותף פעיל לארגון, כולל התלמידים. דני קליין, מנהל אגף חינוך על יסודי במינהל החינוך, הגיע לאירוע והתרשם מאוד מהנוכחות הרבה ומהתעניינות הנוער בתוכנית שנת השירות. בני הנוער עצמם לא הפסיקו לזרום בכל שעות הכנס, מהשעה 16.00 ועד 19.00, באמצעות הסעות מאורגנות שיצאו בכל רבע שעה מתחנת הרכבת למקיף ח'.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך