רכישה של נכסים

חלומו של כל אדם ושל כל משפחה הוא לקנות נכס למגורים וזאת בהתאם לצורך האישי. יש אנשים שגרים לבד ולכן הם מסתפקים בדרך כלל בדירה קטנה בת שלושה חדרים והם מאושרים שיש להם בית משלהם ולכן הם מעצבים אותו לנוחותם. אם מדובר במשפחה שיש בה כמה ילדים, השאיפה של ההורים היא לקנות נכס מרווח שיש בו חדר לכל ילד, חדר שינה, סלון גדול ולאור המציאות בשנים האחרונות, גם חדר עבודה עבור העבודה ההיברידית. לכן הם עושים מאמץ פיננסי ורוכשים דירת גן, דירת חמישה חדרים, פנטהאוז או בתים בגדלים אחרים. מחירי נכסים בישראל הרקיעו שחקים ולכן לא כל האזרחים מסוגלים לרכוש דירה וזו הסיבה שהם מחפשים גם אלטרנטיבות אחרות
תמונה: Ketut Subiyanto באתר PEXELS

האופציה הנכונה עבור מי שאינו יכול לעמוד בהתחייבויות הכספיות של קניית דירה היא לשכור דירה. השוכרים בוחרים את סביבת המגורים המועדפת עליהם הסמוכה למגורים של בני המשפחה, או למקום העבודה ובהתאם לכך בוחרים את הדירה המתאימה להם ביותר על פי מיקומה, גודלה וקריטריונים נוספים החשובים להם. אפשרות נוספת היא קניה של נכסים בשיטת דמי מפתח אשר בה יש לפחות שני שותפים אשר רוכשים את הדירה יחד בחלקים זהים או שונים. אחד מהשותפים מקבל את האפשרות לגור בדירה תוך תשלום דמי שכירות נמוכים ביותר שהם נמוכים בעשרות אחוזים ממחירי השכירות בשוק בסביבת מגורים זו. כאשר בעלי הנכס מעוניינים למכור אותו, כל אחד מהם יקבל את חלקו היחסי בהתאם להסכם שנחתם בין הצדדים.

קנייה של נכסים

במציאות הישראלית משפחות רבות נרשמו להגרלות של מחיר למשתכן או של דירה בהנחה וזאת כדי לקנות דירה במחיר מוזל. רבים מהם זכו בהגרלה ובעקבות זאת קנו את דירת החלומות שלהם ביישוב שבו הם גרים או ביישוב סמוך. אך היו גם כאלה שקנו נכסים בצפון או בדרום, כי אלו היו תוצאות ההגרלה. יש כאלו שיעברו לגור בנקודה מרוחקת זו ואחרים ישתמשו בנכס זה כקרש קפיצה וישכירו אותו. לאחר כמה שנים הם יוכלו על פי החוק למכור את הדירה במחיר שהוא גבוה באופן משמעותי ממחיר הקנייה וכך הם יוכלו לרכוש דירה אחרת בסביבת המגורים המועדפת עליהם.

מעבר למגורים בשכירות

אחת הסיבות שבגללן משפחות רבות נרתעות מהשכרת נכס הוא העובדה שבעל הנכס עלול לבקש מהם לצאת עקב סיבות כאלו או אחרות ולכן הם יצטרכו לנדוד שוב. אם הם לא ימצאו דירה באזור זה הם יאלצו ליצור שינוי של המסגרות החינוכיות לילדים וברוב המשפחות זוהי אופציה שמשתדלים להימנע ממנה.

שכירות לטווח הארוך

אחת מהאפשרויות העכשוויות היא לחתום חוזה מול יזמים שהקימו רבי קומות אך לא מכרו את כל הדירות אלא מראש החליטו שחלק מהנכסים ינותבו לטובת שכירות לטווח הארוך. מדובר על 15 או 20 שנה וכך השוכרים יכולים להיות רגועים, כיוון שאין אפשרות לבקש מהם לעזוב את הדירה אלא במקרים חריגים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך