מספרי העונה

העונה הסדירה הסתיימה במוצאי השבת. הפלייאוף התחתון בפתח. אשדוד לפני אחרונה מתחת לקו האדום. אלה המספרים שהביאו אותה לשם. עכשיו בפלייאוף התחתון שנפתח, התקווה היא לשפר חלק מהם, בעיקר בחלק שקשור לשער היריבה. תנו למספרים לדבר....
צילום: טל אקוקה.

אומרים שהטבלה לא משקרת. אז הלכנו אליה מיד עם תום העונה הרגילה בליגת העל. הליגה הסדירה הסתיימה במוצאי השבת והלכנו לבדוק מה הטבלה "מספרת" ומה הסטטיסטיקה אומרת. לבדוק איפה מ.ס אשדוד צריכה לשפר אם היא רוצה להישאר עוד עונה בליגת העל. המספרים אגב הם המספרים הרשמיים שמפרסמת מנהלת הליגות בכדורגל.

נתחיל במספרים הכלליים: אשדוד עם 22 נקודות. היא השיגה אותן בזכות 5 ניצחונות ב-26 משחקים. ב-14 משחקים נוספים היא נוצחה וביתר 7 המשחקים אספה נקודה בכל אחד. עכשיו נבדוק כיצד הגיעה למספרים האלה

הכי הרבה דקות. אריאל הרוש

מ.ס אשדוד כבשה  ב-26 משחקים הכי מעט בליגה בצוותא עם הפועל פ"ת האחרונה בטבלה. ממוצע של 0.7 למשחק. וכמה היא ספגה? אשדוד ספגה 42 שערים. רק מכבי פ"ת ספגה יותר ממנה (48. אבל כבשה 31). ממוצע של 1.6 שערים למשחק. המשמעות מאוד ברורה. במשחק שבו אשדוד לא כבשה, ברוב המקרים היא הפסידה, כי הממוצע הוא של ספיגת יותר משער וחצי למשחק.

עם 20 שערים זה ברור ששם הבעיה. אז מי הכובשים באשדוד? רביד אברג'יל מוביל עם 4 שערים. אחריו 4 שחקנים עם צמד – שלומי אזולאי, אזיקל הנטיי, אבנעזר ממאטה וג'ורדן בוטאקה. בסך הכל כבשו 12 שחקנים שערים (לטימותי אוואני שער עצמי אחד). בכדי לכבוש צריך לבשל. מתוך 20 השערים שאשדוד כבשה בושלו כמחצית בלבד. 11 בישולים. המובילים עם שני שערים הם: שלומי אזולאי, אלעד שחף, אילי טמם וחמודי כנען.

מלך השערים. אברג'יל.

מ.ס אשדוד איימה על מסגרת שער היריבה 84 פעמים ב-26 משחקים, או בדקות 2340 דקות. זאת אומרת כל 27.8 דקות איום למסגרת בממוצע של  3.2 פעמים למשחק. זה לא מספיק. התשובה פשוטה – לבעוט יותר לשער.

מי מסר הכי הרבה כדורים מדויקים? כשבודקים רואים שאלה דווקא שחקני ההגנה שמתמסרים ככל הנראה הרבה מאחור (חשוב שזה יקרה גם בחלק הקדמי והכדור יעבור מהר מההגנה להתקפה). ראשון הוא טימותי אוואני עם 545 מסירות מדויקות, גיל כהן אחריו עם 512 וקלארק רוברטסון עם 507.

הקבוצה שיחקה כאמור  26 משחקים. אין שחקן אחד ששיחק בכולם. הכי קרוב לכך היה השוער אריאל הרוש עם 25 שערים. אחריו רועי לוי עם 23 הופעות ונועם מוצ'ה עם 22. אריאל הרוש כמובן עם הכי הרבה דקות משחק – 2205. הבא בתור אחריו רחוק ממנו 664 דקות! שם נמצא טימותי אוואני ואחריו רועי לוי עם 1534 דקות.

מבשל. טמם.

קבוצת תחתית צריכה להיות אגרסיבית. אין ברירה, בוודאי בפלייאוף התחתון. כל משחק "גמר גביע", כמו שאמר המאמן אלי לוי. מי שהכי הרבה נכנס לתיקולים עם היריבה הוא רועי לוי עם 43 תיקולים. אחריו נועם מוצ'ה עם 39 ושלישי טום בן זקן עם 35 תיקולים. מי שאגב מבצע הכי הרבה עבירות על היריבה הוא דווקא החלוץ אבנעזר ממאטה עם 31 עבירות, אחריו נועם מוצ'ה עם 24 עבירות ואיליי טמם 23 עבירות.

נשאר בקטגוריה החשובה הזו. מי משחק חזק וסופג צהובים בשביל הקבוצה. הראשון הוא הקפטן טום בן זקן עם 5 צהובים, אחריו גיל כהן ואילי טמם עם 4 צהובים. אדומים ספגו שני שחקנים, אזיקל הנטיי ומונטריי קמהאני (שכבר עזב).

את מספרי כל העונה כולה נביא לכם אחרי הפלייאוף התחתון בעוד 7 משחקים. שינוי בכמה קטגוריות כאן חשוב מאוד להישרדות בליגה.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך