הכירו את האופוזיציה

הלן גלבר

גלבר.

האופוזיציונרית הנצחית, תישאר באופוזיציה גם בקדנציה הנוכחית, לאחר שלא השכילה לפנות להנהגת העיר ולבקש לשבת בקואליציה והנהגת העיר מצידה לא קראה לה לשבת ולהשפיע. גלבר נשואה ואם ל-3 נמצאת כבר 15 שנים בפוליטיקה המקומית אולם לא עשתה לעצמה שם טוב בקרב חברי מועצת העיר מסיבות שלא כאן המקום לפרטן. גלבר זכורה בעיקר מהקדנציה הקודמת אז קראה לעצמה "לוחמת השחיתות" אולם הקלטות מביכות שלה עם קבלן לכאורה, בהן היא מבקשת ממנו לתמוך כלכלית בבחירתה בתמורה להטבות, עם משפטים כגון "אני חזקה קח את הסיכון" גרמו לכולם להבין שלוחמת בשחיתות אין פה והיא ניסתה לבנות את עצמה מחדש במערכת הבחירות הנוכחית בה לא הצליחה להיות קרובה אפילו לכס ראש העיר. בשונה מהבחירות לראשות העיר, במספר המנדטים למועצה, שילשה גלבר את כוחה והיא עומדת כעת על 3 מנדטים, כוח משמעותי בהחלט שאמור היה להביא  האם גלבר נשארה אותה גלבר או שהיא השתנתה ותוכל להיות חלק מהקואליציה בהמשך. ימים יגידו.

 

סופה לנדבר

חברת המועצה החדשה ישנה הינה מספר 2 של הלן גלבר במפלגת 'אין לנו עוד אשדוד' וזו הקדנציה השנייה שלה במועצת העיר אשדוד לאחר שכיהנה לראשונה כחברת מועצה בעיריית אשדוד בתחילת שנות ה-90. לנדבר כיהנה במספר רב של תפקידים בכנסת ישראל כשהבולט שבהם היה שרת העליה והקליטה, תפקיד אליו נכנסה בשנת 2016. הגישה, יחד עם כ-23 ח"כים נוספים מהקואליציה ומהאופוזיציה, הצעת חוק להקמת אוניברסיטת אשדוד. הצעת החוק קובעת כי יש להטיל את מלאכת ההקמה על משרד החינוך שיתקצב אותו, החוגים באוניברסיטה יתקיימו במסלולים המקובלים על ידי האוניברסיטאות הקיימות בארץ, ואלו יוכרו מראש על ידי מל"ג). הצעת החוק עברה בקריאה טרומית ברוב של 23 תומכים מול 11 מתנגדים ונמנע אחד, והועברה לוועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת בהכנה לקריאה ראשונה ב-2002, עם קבלת אישור המל"ג להקמת שלוחה של המכללה האקדמית להנדסה בנגב מכללת סמי שמעון בעיר, המאבק הושלם ולנדבר משכה את הצעת החוק בהתאם להמלצת ועדת החינוך. המכללה הוקמה במבנה שהקצה ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי לאחר ששימש קודם לכן כמבנה בית הספר התיכון מקיף א. לנדבר שנמצאת בדמדומי הקריירה הפוליטית שלה, לא תוכל להיות באופוזיציה בחוסר מעש 5 שנים ולכן לא נפסלת האפשרות שהיא תיכנס לקואליציה בהמשך ללא גלבר.

עמירם בן זקן

הצעיר הנמרץ בן ה-35 חיבר את גלבר לקהלים חדשים שהיא לא הגיעה אליהם עד למערכת הבחירות הנוכחית והוא חלק משמעותי מאוד בעובדה שהיא שילשה את כוחה במועצה. בן זקן, מעצב שיער מוערך בעיר הוא אחיו של מנכ"ל משרד התחבורה משה בן זקן ומשפחתו נמנתה במשך שנים כנאמניו של ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי. לסרי ככל הנראה לא אהב את העובדה שבן זקן חבר לגלבר יריבתו המרה וכעת נותר לראות האם החודשים שיעברו יקררו את הכעס ובן זקן הנמרץ שלא הגיע כדי להעביר את זמנו באופוזיציה ימצא את הדרך לקואליציה.

יניב קקון ומאיר אברג'ל – סיעת אשדודים

יניב קקון ומאיר אברג'ל שניהם צעירים ומוכשרים שפעלו רבות בקדנציה האחרונה עם הכלים שנתן להם ד"ר לסרי. קקון ואברג'ל בוודאות יכנסו לקואליציה בחודשים הקרובים כשהסיבה בגלל הם נשארו בחוץ בסבב הראשון, היא העובדה שראש העיר הכניס קודם כל את מי שתמך בו באופן רשמי ולאחר מכן את נכט, אופיר לסרי וכצנלסון שלא תמכו בו. אשדודים מבחינתם ביקשו תיקים שהפער בינם לבין מה שהסכימו לתת להם כסיעה שלא תמכה בראש העיר היה גדול ולכן החליטו השניים בשלב הראשון להישאר באופוזיציה כשהדגש הוא על השלב הראשון. במקרה שלהם אין כעס מיוחד עליהם או מצידם כך שדרכם לקואליציה בחודשים הקרובים סלולה.

 

מאיר בן חמו

עוד צעיר מוכשר שנכנס בפעם הראשונה בחייו למועצה הוא מאיר בן חמו נכדו של מייסד תנועת 'קול הלב' רבי אליהו בן חמו זצ"ל. בן חמו הצעיר רוצה להמשיך את דרכו של סבו רבי אליהו ז"ל שהיה סמל ומופת בעזרה לאחר. גם במקרה של בן חמו הצעיר ישנו כעס רב שכן בקול הלב התעקשו על תמיכה בברק סרי, דבר לכאורה לגיטימי, אולם גם כשסרי פרש ולמרות פניות חוזרות ונשנות אליהם מצד גורמים שונים התבצרו ב-'קול הלב' בעמדתם ולא הכריזו על תמיכה בלסרי ובכך גזרו על עצמם במודע להתחיל את הקדנציה הנוכחית באופוזיציה כשגם במקרה שלהם (קול הלב) הדרך לא סגורה עבורם ולפי ההערכה שלנו הזמן יעשה את שלו והם יכולים למצוא את עצמם במהלך הקדנציה בקואליציה.

 

משה בוטראשוילי

האיש שקיבל הכי הרבה מראש העיר ד"ר יחיאל לסרי יחסית למנדט הבודד שלו, דווקא הוא, סירב בצורה נחרצת ותמוהה מאוד לתמוך בראש העיר לפני הבחירות למרות שהאחרון טיפח אותו במשך יותר מעשור ונתן לו תפקידים משמעותיים למרות שהביא רק מנדט 1. בוטרא למרות היותו אדם חביב וטוב שגה שגיאה פוליטית חמורה, ויש שיגידו שגם בפן האישי כשגמל ללסרי בהתעלמות מוחלטת ובחוסר תמיכה למרות עברם המשותף והפורה. החלטתו של בוטרא תמוהה מאוד בעיקר לאור העובדה שגם לאחר שכולם ידעו שככל הנראה ראש העיר הנבחר יהיה ד"ר לסרי, ולמרות שבוטרא ידע שרוב מצביעיו יצביעו ליחיאל לסרי לראשות העיר, עדיין מסיבות תמוהות מאוד המעלות המון שאלות, התבצר בוטרא בעמדתו וכך במודע הביא על עצמו את העובדה שהוא המניה הבטוחה ביותר באופוזיציה בקדנציה הנוכחית.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך