טקס מרשים ומרגש: כינון המועצה ה- 12 של העיר אשדוד

כשהם שמחים ומחויכים עשרים ותשעה חברי וחברות מועצת העיר אשדוד החדשה, הושבעו ביום שלישי האחרון לשרת את תושבי העיר אשדוד נאמנה בחמש השנים הקרובות, תשעה מתוכם חברים חדשים * יממה קודם לכן הכריז ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי על הקואליציה הרחבה שלו שמונה 22 חברי מועצה והיד עוד נטויה * רגע לפני שהם מחליפים את חליפת האירועים בחליפת העבודה ומתחילים לעבוד למען התושבים, עיתון 'המגזין' לקח חלק בטקס המרשים, שוחח עם חברי המועצה הנבחרים, בעלי התפקידים החדשים, היועצים הפוליטיים, הפקידים ונציגי הציבור שהגיעו לפזר חיוכים בכינון המועצה ה- 12 סך הכל של עירנו, וחזר עם רשמים מעניינים במיוחד לקראת הקדנציה הבאה

שתיים עשרה מועצות כוננה העיר אשדוד מאז הקמתה ועד היום, כאשר בכל אחת מהן התקיים לו הטקס המרגש שמכתיר את המתמודדים שזכו בבחירות להיכנס למועצת העיר, ולרשימה מצומצמת במיוחד שקובעת את סדר היום של יותר מרבע מיליון תושבים באחת הערים הגדולות בישראל.

תואר חבר/ת מועצת העיר הוא מחייב במיוחד, מצד אחד רובם המוחלט לא מקבלים שכר על כהונתם, ועושים זאת בהתנדבות. ומהצד השני הם אמורים לספק מענה הולם לתושבי העיר, לטפל בבעיות ובתלונות התושבים, לשפר את איכות חייהם ולחשוב על עתידה של העיר אשדוד בעשורים הבאים.

אם תהיתם, אז נציין שללא ספק קשים הם חייו של חברי המועצה, שאמור במקביל לעסקיו הפרטיים ולחייו האישיים, לעסוק בצרכי ציבור ולשרת נאמנה את התושבים. אך למרבה ההפתעה רבים מנסים להתמודד בבחירות ולנסות להיכנס להרכב המצומצם הזה שמשפיע מבפנים על קבלת ההחלטות בעיר.

מועצה מקומית של רשות עירונית בסדר גודל כמו אשדוד, דומה מאוד למשכן הכנסת, גם שם ישנם נבחרים בקואליציה ובאופוזיציה, והכוח שמקבלים לידיהם חברי הכנסת על מדינה שלמה, דומה לכוח של חברי המועצה על עיר בסדר גודל של אשדוד. היכולת להשפיע וליהנות מהכבוד הרב שבא בעקובות אותה השפעה גורם לרבים לרצות להיות סביב שולחן המועצה.

עשרים ותשעה חברי מועצה יש באשדוד, בתום ספירת קולות ההצבעה וקביעת תוצאות הבחירות הסופיות והמאושרות על ידי משרד הפנים, רוב גדול מחברי המועצה חזרו לתפקידם, כאשר 19 מתוכם המשיכו ברציפות מהקדנציה הקודמת, אחד חזר למועצת העיר אחרי הפסקה של שנתיים לאחר שקיים רוטציה בקדנציה הקודמת, אחת חזרה למועצת העיר אחרי 28 שנים מאז עזבה, ועוד 8 חברי מועצה חדשים שלא כיהנו בכלל בתפקיד.

קואליציה ואופוזיציה

בזה אחר זה עלו חברי מועצת העיר לבימת המשכן לאומנויות הבמה, כשהם מתקבלים במחיאות כפיים על ידי יקיריהם, ובלחיצת יד חמה על ידי ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, שהעניק להם תעודה על שנבחרו לכהן בתפקיד חברי מועצה. היו כאלה שזכו לחיבוק חם, והיו כאלה שפחות, אך האווירה החגיגית הורגשה על כל מי שעלה לבימה והתיישב סביב שולחן המועצה המפואר.

בזה אחר זה הם נשבעו והתחייבו לשמור אמונים למדינת ישראל ולמלא נאמנה את שליחותם במועצת העיר. בין לבין נהנה הקהל משירים שביצע הזמר ישי לפידות, כשכל אחד מהשירים מסמל משהו בערב פוליטי ומיוחד שכזה.

נאום ראש העיר

מי שניהלה את הערב והחתה אותו הייתה הגב' דינה בר אולפן, המשנה למנכ"ל העירייה. היא עשתה זאת בטוב טעם וחיוך גדול. אחרי הקרנת סרט קצר על שגרת היום יום של העיר אשדוד, עלתה לנאום אורית אלמוזנינו רייז נציגת חברי המועצה שסיימו את תפקידם. כאשר לקראת סוף הערב הגיע ראש העיר אל הפודיום ונשא נאום מיוחד במינו שהצליח לרתק את יושבי האולם.

ראש העיר פתח את נאומו, הודה לנוכחים, התייחס בכאב למלחמת חרבות ברזל ולשביעי באוקטובר, ולאחר מכן גם קצת בפוליטיקה, בנאומו אמר ד"ר לסרי "אפשר לסכם בקצרה, את מערכת הבחירות הזו באופן הבא: פתיחה סוערת. מלחמה. וסוף טוב. התחלנו את מערכת הבחירות מוקדם מאוד ובסערה הוֹרִיקָנִית, רְווּיַת יצרים, חדשות כָּזָב, וְשִׂיחַ אַלִּים וּפוֹגְעָנִי. מִנֶּגֶד, התגובה שלנו, היתה ממלכתית, מכבדת, ועניינית. זַרקו עלינו בוץ, והחזרנו פְרחים. וְהַפְלֵא וָפֶלֶא, ובניגוד לכל התחזיות, באולפנים הארציים (תרתי משמע), וְבתקשורת המקומית המגויסֶת, הסערה הלכה וְדָעֲכָה לאיטה. עד שנעלמה לחלוטין. התאיידה לה. בקול דממה דקה. יחד, עם מי שחוללו אותה. ומבחינתנו, זה נגמר. זה מאחורינו. ניצחנו. ואנחנו מסתכלים קדימה. פנינו לעשיה, יצירה, שגשוג, ופיתוח העיר האהובה שלנו אשדוד".

האירוע המיוחד שמתקיים אחת לחמש שנים הסתיים אחרי נאומו של ראש העיר, וביום רביעי אחרי שעת סגירת הגיליון וירידתו לדפוס, התקיימה ישיבת מועצת העיר הרשמית בבניין העירייה, שם מונו כל בעלי התפקידים במועצת העיר.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך