מתגברים את הביטחון באשדוד

בישיבה שזימן מנכ"ל העירייה הוסכם על שורה של פעולות שנועדו להגביר את תחושת הביטחון בקרב התושבים ובעיקר לשמור על ילדי אשדוד. בישיבה השתתפו גם מפקד תחנת המשטרה, קב"ט העיר, נציגי ועד ההורים העירוני ונציגי המינהלים.

בהתאם להנחיית ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, כינס מנכ"ל העירייה מר אילן בן עדי פורום גדול של קבלנים ומנהלים בכירים בעירייה על מנת לדווח להם על פעולות העירייה, לאור המצב הביטחוני, ולרתום אותם לפעילות משותפת ומתואמת, שתסייע בהגברת תחושת הביטחון והחוסן הקהילתי. הכנס התקיים אתמול, יום שני (12/10/15) באולם מועצת העיר, ולמשתתפים ניתנה האפשרות להתייחס, להעלות רעיונות והצעות ייעול ולהשתתף בדיון.

בכנס המיוחד השתתפו: רה"ע ד"ר לסרי ומפקד תחנת המשטרה סנ"צ נועם שקל. מנכ"ל העירייה וקב"ט העיר. נציגי ועד הורים עירוני. ראשי מינהלים תפעול הנדסה וחינוך. מנכ"לית הרשות למאבק בסמים והתמכרויות. נציגי חינוך ואגף הביטחון. קבלנים ונציגי חברות בנייה. נציגים וגבאי בתי כנסת בבנייה.

לאחר דברי הפתיחה של מנכ"ל העירייה והצגת המשמעויות שתיגזרנה מהמפגש, סקר קב"ט העיר מר אריה איטח את הנעשה בעיר. איטח תיאר את גל הטרור המכה בכל הארץ וציין כי לאור המציאות הביטחונית, ביצע רה"ע הערכת מצב עם מפקד תחנת המשטרה ועם קב"ט העיר וביקש לחדד את ההנחיות והפעולות להגברת הביטחון האישי של תושבי העיר. בעקבות הנחיה זו פעלה העירייה לתגבור יחידותיה, כאשר בראש מערך הביטחון עומד מפקד תחנת המשטרה הפועל בשיתוף ובתיאום עם גורמי העירייה. איטח הבהיר כי עיקר הדגש מושם על מוסדות החינוך וגני הילדים ולמרות שעל פי הנחיות משרד החינוך אין מאבטחים את כל גני הילדים ע"י שומר בשער, אגף הביטחון העירוני באשדוד פיתח מערך ביטחוני שמאפשר מתן מענה מידי של עד 4 דקות לקריאת חירום.

"העיר חולקה לששה אזורי פעילות ולכל אזור הוקצה כח שיטור וביטחון וציוד נדרש ולמעשה אנו פועלים תחת הנחיות לשעת החירום" אמר איטח וציין "הוצאנו פקודה מסודרת. כל מינהלות הרובע שלנו משולבים במערך הפעילות. כך גם יחידת המתנדבים, מערך הפיקוח העירוני והשיטור העירוני, כאשר המוקד העירוני מסנכרן את כולם וגם הפעם פתחנו במוקד את החפ"ק המשותף, האחראי על ביצוע ותיאום שוטף עם המשטרה". לסיום דבריו סיכם "נכון לרגע זה אנחנו סגורים בצורה מיטבית בכל המרחב העירוני כאשר על כל ניידת יושבים פקח עירייה ושוטר".

סנ"צ נועם שקל נתן סקירה כללית בדגש על אשדוד והסביבה. הוא דיבר על הפח"ע העממי שאיש אינו יודע מהיכן ומתי הוא מגיע. אין מודיעין מוקדם ולכן פעולת טרור כזו יכולה להיות די מפתיעה. "עד היום למעלה מאלפיים קריאות טופלו על ידינו. מדובר בכמות לא שגרתית של קריאות המצביעה מצד אחד על ערנות אזרחית אך גם על חשש אזרחי" אמר והדגיש: "אנחנו מתואמים יפה עם הביטחון בשוטף וגם בחירום". סנ"צ שקל ציין כי אנו מתבססים כרגע על הכח הקיים ומכאן החשיבות לכל מאבטח ולכל מתנדב. בסופו של דבר המאבטח במוסדות חינוך יכול בהחלט להגיע לסיטואציה שבו הוא ישתמש בנשקו ולכן חשוב שיוסבר לאנשים מה הנוהל וכיצד לעשות שימוש נכון בכח שברשותו.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך