השר אמסלם: "אני מצדיע לכל המנהלות והמנהלים, לכל העובדות והעובדים בנמל אשדוד"

השר אמסלם הוא השר לשיתוף פעולה אזורי והממונה על רשות החברות. חברת נמל אשדוד בע"מ מאשרת את הדוחות הכספיים לשנת 2023.
צילום: אבי רוקח.

:"חברת נמל אשדוד היא דוגמא לפעילות אחראית ומרשימה של חברה ממשלתית", כך אמר דודי אמסלם השר לשיתוף פעולה אזורי והממונה על רשות החברות. השר אמסלם הוסיף: "גם בתקופות קשות ומורכבות החברה יודעת איך לשמור על איתנות פיננסית, חוסן ורווחיות. אני מצדיע לכל המנהלות והמנהלים, לכל העובדות והעובדים ולכל העוסקים במלאכה החשובה. אני גאה בנמל הלאומי שלנו, שמציג תוצאות יפות וביצועים מרשימים כל השנה."

שאול שניידר, יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד: " מלחמת חרבות ברזל פגעה בפעילות הנמל זאת בנוסף להחרפת התחרות בענף. כנמל לאומי אנו נדרשים בתקופת המלחמה לתת מענה רחב למשק ולצרכי המדינה ללא הפעלת שיקולי רווח והפסד, דבר שיש לו השלכה ישירה על התוצאות הכספיות. אנו ערים לאחריות זאת וממלאים אותה על הצד הטוב ביותר. כמו כן הדירקטוריון אישר להעביר למדינה דיבידנד בהיקף של כ-270 מיליוני שקלים. מהלך זה מבטא את חוסנה הפיננסי של חברת הנמל ויכולתה להתמודד עם משברים מורכבים".
אלי בר יוסף, המנכ"ל בפועל של חברת נמל אשדוד: "חברת נמל אשדוד מציגה רווחיות מהפעילות העסקית השוטפת בשנת 2023. אנו רואים את השפעתה של מלחמת חרבות ברזל על הרבעון הרביעי של השנה, אולם, תשעת החודשים הראשונים של השנה, טרם פרוץ המלחמה, התאפיינו בצמיחה במגזרי הרכב, התפזורת ופעילות הנוסעים ושימור טוב בפעילות המכולות. הישגים אלו אפשרו לנו לסיים את השנה ברווחיות למרות המלחמה ולחלק דיבידנד למדינה כפי שאנו מחלקים בהתמדה מאז שנת 2009. עובדות ועובדי הנמל נותנים כיום, וביתר שאת, שירות מצוין ליבואנים וליצואנים וערוכים היטב לחזרת המשק לצמיחה בטווח הקצר."

● חברת נמל אשדוד מאשרת את הדוחות הכספיים לשנת 2023. הרווח נקי לשנת 2023 הסתכם ב-39 מיליון ₪, זאת, בהשוואה להפסד של 251 מיליוני ₪ בשנת 2022.
● מחזור הכנסות לשנת 2023 הסתכם על 1,003 מיליוני ₪, לעומת 1,213 מיליוני ₪ לשנת 2022, קיטון של 17% על רקע התגברות התחרות ומלחמת "חרבות ברזל".
● ההון עצמי לשנת 2023 עומד על 2,760 מיליוני ₪, זאת לעומת 2,702 מיליוני ₪ לשנה המקבילה אשתקד.
● הרווח תפעולי לשנת 2023 עמד על 38 מיליוני ₪, לעומת 197 מיליוני ₪ לשנת 2022.
EBITDA●
לשנת 2023 הסתכם ב- 168 מיליוני ₪, לעומת 313 מיליוני ₪ לשנת 2022, קיטון על רקע התחרות והמלחמה.
● הכנסות מימון נטו לשנת 2023: 56 מיליוני ₪, לעומת הוצאות מימון נטו של 104 מיליוני ₪ לשנת 2022
● דירוג החברה: ilAA+/Stable. אשרור הדירוג ביום 28 בספטמבר 2023.
● דיבידנד למדינה: 28.8 מיליוני שקלים חדשים בגין הרווח הכולל ו-150 מיליוני ש"ח מהרווח הצבור, אשרור דיבידנד שהוכרז בעבר על סך 90 מיליוני ₪.

נתונים עיקריים לשנת 2023

הרווח הנקי של שנת 2023 הסתכם ב- 39 מיליוני שקלים חדשים הכוללים הוצאות חד פעמיות בסכום של כ- 42 מיליוני שקלים חדשים (ובמונחי רווח נקי, כ- 32 מיליוני שקלים חדשים), זאת בהשוואה להפסד של 251 מיליוני שקלים חדשים (הכוללים הוצאות חד פעמיות בסכום של כ- 390 מיליוני שקלים חדשים ובמונחי רווח נקי, כ- 300 מיליוני שקלים חדשים) בתקופה המקבילה אשתקד.
הרווח התפעולי לפני הוצאות אחרות של שנת 2023 הושפע ממלחמת חרבות ברזל ומהתקדמות התחרות והסתכם ב-38 מיליוני שקלים חדשים, בהשוואה ל- 197 מיליוני שקלים חדשים בתקופה המקבילה אשתקד.ההוצאות האחרות של שנת 2023 מסתכמות בכ- 42 מיליוני ש"ח, בהשוואה לכ- 390 מיליוני שקלים חדשים בתקופה מקבילה אשתקד. בשתי התקופות מתייחסות ההוצאות להערכות החברה לתחרות.

הכנסות מימון, נטו לשנת 2023 הסתכמו ב-56 מיליוני שקלים חדשים בהשוואה להוצאות מימון, נטו של 104 מיליוני שקלים חדשים בתקופה המקבילה אשתקד. תיק ההשקעות והוצאות המימון של החברה הושפעו מהתייצבות סביבת הריבית והאינפלציה.
התוצאות הכספיות של הנמל מיוחסות לכלל הפעילות הנמלית; מגזרי המכולות, הרכבים, מטען כללי, תפזורת ואוניות נוסעים.
במגזר המכולות – היקף המכולות שנטען ונפרק בנמל, בשנת 2023, הסתכם ב-669 אלף מכולות בהשוואה ל 865 אלף מכולות בתקופה המקבילה אשתקד. הירידה הינה בהשפעת מלחמת חרבות ברזל ברבעון הרביעי וההתגברות הצפויה של התחרות.
במגזר הרכבים – בתשעת החודשים הראשונים לשנת 2023 נפרקו בנמל כ-111 אלף רכבים לעומת כ-91 אלף רכבים בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ- 22%. הגידול היה בהשפעת הביקושים ובהשפעת הגעת קוים מהמזרח לפקידה ישירה בנמל אשדוד. מלחמת "חרבות ברזל" גרמה להסטת אניות גלנוע לצפון . כך שברבעון האחרון בשנת 2023 כמעט ולא נפרקו רכבים בנמל אשדוד. הנמל ערוך לחזרה מיידית של פקידות הרכבים, המתרחשת בימים אלה.

מגזר התפזורת – הושפע מהפעלת מסוע הגרעינים החדש תוך שהנמל מתמקד בשיפור התפוקות.
בשנת 2023 חלה עליה חדה בכמות הגרעינים, אשר רובם מובלים במסוע הגרעינים החדש, המסתכמת ל-1.2 מיליוני טון בהשוואה ל-460 אלפי טון בתקופה מקבילה אשתקד. מנגד חלה ירידה בפעילות מוצרי הגרעינים – 57 אלפי טון בשנת 2023 לעומת 361 אלפי טון בשנת 2022 וכן ירידה של 14% בפעילות יבוא המלט בעקבות המלחמה, כך שבסה"כ נפרקו ונטענו (לא כולל דלק המשונע במקשרים ימיים) 8,822 אלפי טון תפזורת בהשוואה ל 8,222 אלפי טון בתקופה המקבילה אשתקד -עלייה של 7%.
היקף המטען הכללי הסתכם ב-974 אלפי טון בהשוואה ל 1,738 אלפי טון בתקופה המקבילה אשתקד, קיטון משמעותי של 44%. הקיטון נובע מהשפעת הירידה בהיקף המטען הכללי המיובא לישראל וביתר שאת בעקבות המלחמה, מהשפעה עקיפה של הירידה במחירי הובלת מכולות וכן מהשפעת התגברות התחרות.

תחום אוניות הנוסעים (הקרוז) חזר לפעילות בשנת 2022 תוך ביקושים גבוהים לפקידת אוניות בנמל אשדוד. בתשעת החודשים הראשונים לשנת 2023 בלבד פקדו את הנמל כ-52,000 נוסעים. מלחמת "חרבות ברזל" עצרה בשלב זה את הפעילות בתחום והנמל נערך לחידושו. ברבעון הרביעי לשנה זו, לא פקדו אוניות נוסעים את הנמל בעקבות הלחימה.

 

12121231231234234

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

blank

אולי יעניין אותך