חצר אנגלי לקומת מרתף

חצר אנגלי היא פתח אוורור לקומת מרתף בבניין. החצר מיועדת לספק אור ואוויר לחדרים הנמצאים מתחת למפלס הקרקע. זהו פתרון נפלא המאפשר ליצור חלל מתאים למגורים ואווירה נעימה ובריאה במרתף הבניין
תמונה: MIGDUR.co.il

חצר אנגלי זהו מונח אדריכלי ידוע ומקובל ברחבי העולם, אם כי רבים לא יודעים מהו מקור השם ולמה החצר נקראת חצר אנגלי, הסברה המקובלת היא שנקודת המוצא של החצרות האנגליים היא באנגליה והיא נקראת כך על שם החצרות המסורתיות בבתים רבים באנגליה.

אם אתם נמצאים באופן תדיר בקומת המרתף, אם אתם מעוניינים לנצל את השטח ולהתאים את החלל החדש למגורים, חצר אנגלי זהו הפתרון עבורכם.

חברת מגן גידור אחזקות בע"מ המתמחה בתחום כבר למעלה משבע עשרה שנה ונחשבת לאחת החברות המובילות בתחום החצר האנגלי.

מהי חצר אנגלי?

חצר אנגלי היא פתח אוורור לקומת הקרקע בבית. כדי ליצור את החצר האנגלי מנמיכים את הקרקע, קורעים חלון לקומת הקרקע ומכסים אותו בסורג איכותי. החלון שנפתח לקומת הקרקע מאפשר תנאי מגורים או עבודה בקומת המרתף, הוא מאפשר אוורור וחדירה של קרני אור אל המרתף החשוך.

חצר אנגלי – 3 דברים שחשוב לדעת

חצר אנגלי היא בעצם חלון אשר המכוסה בסורגי מתכת. לעתים, אם הפתח מספיק גדול, הוא יכול לשמש כדלת נוספת לכניסה ויציאה אל גינת הבית ואם לא, אז הוא הוא משמש כחלון בלבד. כאשר יוצרים את הפתח חשוב להתקין עליו סורגי מתכת איכותיים וחזקים כדי להפוך את החצר למקום מוגן ובטוח בלי לוותר על מראה אסתטי ונעים. בנוסף, יש להקפיד על חומרי איטום איכותיים ומקצועיים כדי למנוע נזקים בעונות גשומות.

כדי לבנות חצר אנגלית יש להגיש בקשה באגף הרישוי ברשות המקומית. לאחר הגשת הבקשה, דנה הוועדה ומחליטה האם לאשר את הבקשה בהתאם לתקנות בתוכנית בניין עיר. אם החליטה הוועדה לאשר את הבקשה יוכל היזם לבנות חצר אנגלי בהתאם לתקנות, אם החליטה הוועדה לדחות את הבקשה, היא תצרף נימוקים והסברים להחלטה. כדי להימנע מדחיית הבקשה מומלץ להתייעץ עם הגורמים הרלוונטיים עוד לפני הגשת הבקשה לקבלת היתר בנייה לחצר אנגלי.

התקנת חצר אנגלי דורשת התקנה של מעקה אלומיניום תקני או לחילופין התקנת רשת או סבכה תקניים. בנוסף יש להתקין חלון שאפשר לפתוח אותו מחוץ למבנה בגובה וברוחב של מינימום שישים סנטימטרים והפרש הגובה שבין אדן החלון ומפלס הרצפה חייב להיות נמוך ממאה ועשרה סנטימטר.

טיפים לבניית חצר אנגלי

אם אתם בונים חצר אנגלי בעת בניית הבית או שהיא תוספת מאוחרת שנבנתה בזמן שיפוץ, חשוב לבחור בעל מקצוע מעולה שיקפיד על איטום איכותי ומוקפד, ניקוז תקין ומתוכנן היטב, ובנייה מחומרי מתכת איכותיים שאינם מחלידים. אי הקפדה על כל הגורמים האלו תהפוך את החצר האנגלי שלכם מפתרון אידיאלי ומושלם לבעיה רצינית, במיוחד בימים הגשומים.

אל תחסכו בבניית הסורג. החלון הנמוך של החצר האנגלי היא פרצה הקוראת לגנב. קל מאוד לחדור אל הבית דרך החצר האנגלית, ולכן חשוב לבחור סורג איכותי, סורג עבה שקשה לנסר או לפרק כדי למנוע את הפריצות אל הבית.

תכנון מקצועי של חצר אנגלי אפשר לנצל את שטח החלל שנוצר באופן מרבי ולבנות בו גינת נוי יפה, פינת ישיבה או לעתים אפילו פינת עבודה.

כדי למנוע תאונות כמו למשל נפילה של אנשים אל תוך המרתף, חשוב למקם בגובה הקרקע רשת ברזל שתהווה את הגג של החצר, רשת שעליה יוכלו האנשים ללכת בבטיחות ולהתקין מעקה גבוה מסביב לחצר האנגלי.

לסיכום, בנייה של חצר אנגלי הופכת את הבית למקום שכייף לגור בו וגם מעלה את ערך הבית. אם תבנו את החצר בצורה מקצועית ותקינה תוכלו לנצל את המרתף לחדר עבודה, חדר משחקים או גם ליחידת דיור שאפשר להשכיר.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך