מזעזע

"חיות אדם": בחורי ישיבה שהגיעו להתרים כסף לישיבה לקראת פורים סולקו בבושת פנים מדירה בעיר

אירוע לא נעים התרחש אמש בעיר. בחורי ישיבה מבני ברק שהגיעו להתרים תושבים בעיר, סולקו בבושת פנים תוך כדי איומים

כמדי שנה, מראש חודש אדר בו חוגגים את חג הפורים (השנה באדר ב'), יוצאים עשרות אלפי בחורי ישיבות בציבור החרדי להתרים כסף מהציבור עבור הת"תים (תומכי תורה) שמטרת אסיפת הכספים היא, לעזור במהלך השנה לחתנים ולבחורי מעוטי יכולת מהישיבה בה הם לומדים בדברים האיישים שלהם.

כל שנה התרחיש הנ"ל עובר יחסית די בשקט ואותם ת"תים מצליחים להתרים ביד רחבה מאות אלפי שקלים מהציבור על ידי זה שהם עוברים בין הדלתות, צמתים מרכזיים, מרכזי חנויות ועוד.

השנה, כנראה שזה הרבה יותר קשה. "השיח הציבורי סביב "חוק הגיוס" או "שיוון בנטל" הצליח לתפוס צד חדש והורדה בתרומות מצד הציבור הכללי הכועס" משתף בחור ישיבה אשדודי שלומד בישיבה מוכרת בבני ברק.

אמש, זה כמעט נגמר כמעט במכות ובביזיון גדול עבור 2 תלמידי ישיבה מהישיבה בבני ברק שהגיעו להתרים בדלת דירה ברובע ו'.

"כחלק מההתרמה שלנו, אני כאשדודי הצמידו לי עוד בחור מהשיעור והחליטו לשבץ אותנו באשדוד בגלל שאני מכיר את העיר. הכל יחסית הלך בסדר, אנשים תרמו, יש כאלו שהעיפו אותנו יפה ויש כאלה שכיבדו אותנו כלומדי תורה".

איפה הסיפור הקשה עבורכם קרה? 

"אחרי שהסתובבנו ברובע ה', חצינו לרובע ו' באזורים של התמ"א, דפקנו על אחת הדלתות והבנאדם שפתח בהתחלה התחיל לשאול אותנו למה אנחנו לא מתגייסים לצבא וכו'. הסברנו לו על ערך התורה שיש לנו לשבת וללמוד וכו', הוא ביקש מאיתנו להמתין רגע בכדי להביא לנו כמה שקלים, כשהוא חזר זרק לנו 5 שקל בערך באגורות וצעק לנו תוך כדי תנועה מאיימת "ככו חיות אדם, בהמות, לא רק הבנים שלנו צריכים למות במלחמה. קחו את הכסף ותסתלקו מכאן". כמובן שלא לקחנו את זה ביחס המזעזע הזה".

גורם לכם להפסיק לאסוף? 

"ממש לא. אנחנו עוצרים לימוד תורה כי 'ביטולה זו היא קיומה' אנחנו רוצים לעזור לחברים שלנו שזקוקים. עצוב לראות עד לאיזה שפל אנשים 'יהודים' יכולים להגיע. בתקופות רעות שהיו לעם ישראל לא חושב שהיו כאלה דברים מבזים לבני אדם".

(צילום א.פ)

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך