סוגרים עונה, מתכוננים לפלייאוף התחתון.

"בכדורגל צריך להבקיע". הציטוט הזה של מאמן מ.ס אשדוד, אלי לוי, מסכם את המשחק מול מכבי נתניה ואולי את מצבה של אשדוד בכלל. הקבוצה הייתה צריכה לרדת למחצית בתוצאה של לפחות 0:3! אלמלא היכולת המדהימה של שוער נתניה עומר ניראון, כשהיא מציגה אולי את המחצית הכי טובה שלה. בסוף המשחק נגמר בהפסד אשדודי 2:0, עם שני שערים מהירים שספגה במחצית השנייה. אשדוד תצא במוצ"ש למשחק חוץ קשה מול באר שבע ('טוטו טרנר', 20.00) וזה יהיה המשחק האחרון לפני הפלייאוף התחתון.
מתכוננים. מ.ס אשדוד. (צילום: משה סידי).

כשירדו במוצאי השבת האחרונה באצטדיון הי"א הקבוצות, מ.ס אשדוד ומכבי נתניה, למחצית, המשפט שכולם חזרו עליו היה  – "כשלא כובשים סופגים". הכוונה שלהם הייתה מאוד מאוד פשוטה, גם אם מאוד מאוד מצערת מבחינת אשדוד, במיוחד זה התגשם בסוף.

אשדוד תצא כעת במוצאי השבת למשחק מאוד קשה מבחינתה. היא תשחק מול הפועל באר שבע המצוינת באצטדיון 'טוטו טרנר' (20.00). מ.ס אשדוד בנתה על ניצחון על נתניה ואולי נקודה בטרנר. עכשיו היא חייבת לחזור משם עם נקודות. זה יהיה המשחק האחרון בליגה הסדירה ואשדוד אם לא תחזור עם נקודות, תסיים את העונה הרגילה מתחת לקו האדום. את זה לא רוצים. אבל כאמור אח"כ ייפתח הפלייאוף התחתון.

נחזור למשחק במוצ"ש הקודמת. כל מי שהגיע למשחק בין מ.ס אשדוד למכבי נתניה, והגיעו כ-2000 צופים מהצד של אשדוד ועוד כ-500 מהצד של נתניה, ראה את מ.ס אשדוד במחצית אולי הכי טובה שלה, בה היא הגיעה שוב ושוב לשער של נתניה ושוב ושוב החמיצה מול השוער המוכשר של נתניה, עומר ניראון, שבמשחק הירואי, לא פחות מזה, מנע במחצית הזו לפחות 3, יש אומרים (שזה אנחנו)  אפילו 4 או 5 שערים בטוחים של אשדוד. זו הייתה אחת המחציות הטובות ביותר של אשדוד העונה. יודעים מה, הטובה שבהם. חמודי כנעאן הבולט במגרש, עשה מה שרצה וחבריו גם הם הגיעו למצבי הבקעה בטוחים. אבל הקבוצות ירדו למחצית עם 0:0. כאן כאמור ראו כולם מה יקרה במחצית השנייה.

במחצית השנייה בתוך 4 דקות כבשה נתניה צמד (61, 65), קבעה את תוצאת המשחק, ויותר מזה קבעה כי אשדוד יורדת אל מתחת לקו האדום, ומסתבכת בתחתית. במקום לרדת עם 3 נקודות ירדה אשדוד עם אפס. אף אחד לא יזכור את זה. רק את ההפסד שסיבך אותה. שני דברים. אסור לאשדוד להתפרק במהירות כזו, במיוחד לאחר המחצית המצוינת, והדבר השני, אשדוד לא כובשת. אי אפשר שבצד הספיגה העונה יהיו לה 41 שערים, ובצד הכיבוש  20 בלבד!

חמודי כנעאן. מהבולטים במחצית הראשונה מול נתניה. (צילום: משה סידי).

אלי לוי מאמן הקבוצה: "בכדורגל צריך להבקיע. הגענו למספיק מצבים, אבל לא השכלנו להבקיע. בחצי הראשון היה די ברור מי הקבוצה הטובה יותר, אבל צריך לשחק 90 דקות. ספגנו שערים ולא הצלחנו להגיב, וזה חבל. נחפש את הנקודות במשחקים הבאים. כל הכבוד לשחקנים על המאמץ".

הקשר חמודי כנעאן, כאמור הבולט במחצית הראשונה, אמר בסיום: "אכזבה גדולה, לא ניצלנו את ההזדמנויות וככה זה כדורגל – כשאתה לא מבקיע, אתה סופג. נתניה ניצלו את המצבים שלהם, לצערי. תחושות לא פשוטות".

אבל ויש אבל. האבל הזה הוא הסיבה לאופטימיות. אופטימיות מאוד זעירה וגם זהירה במ.ס אשדוד. הדבר הראשון היא המחצית הראשונה. אם אשדוד תשחק בסגנון הזה וברמה הזו עד לתום העונה (נותרו 8 משחקים) יש תקווה. הדבר השני הוא שהקבוצות משחקות ביניהן בפלייאוף התחתון וכל משחק הוא כמו "גמר גביע", הכל יכול להיות והכל ישתנה ממחזור למחזור. הכל גם צמוד בפלייאוף התחתון, כך שהכל באמת עוד פתוח.

יש מי שמספיד את הקבוצה. עוד מהר מידי לעשות זאת. ראינו את זה במחצית הראשונה מול מכבי נתניה. אשדוד לא נופלת מהרבה קבוצות בפלייאוף התחתון. היא צריכה להסתכל משחק משחק. לסמן מטרה קצרה ולעמוד בה. אנחנו מאמינים שהיא יכולה לעשות זאת. עכשיו גם היא צריכה להאמין.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך