יום זכויות הצרכן העולמי

כ-77% מהישראלים לא ירכשו בעסק שפגע בזכויות משרתי המילואים

לכבוד יום זכויות הצרכן העולמי חושפת רשות ההסתדרות לצרכנות ממצאים חדשים לגבי השפעת המלחמה על הרגלי הקניות של כולנו. וכמה ישראלים נעזרים בפלטפורמות ובאתרי בינה מלאכותית כדי להוזיל את סל הקניות שלהם?

לא מעט השתנה מאז שבעה באוקטובר, וניכר כי המלחמה השפיעה גם על הדרך שבה ישראלים מקבלים החלטות צרכניות; כך עולה מסקר חדש שערכה רשות ההסתדרות לצרכנות לקראת יום זכויות הצרכן העולמי. הסקר שבדק את עמדותיהם ותפיסותיהם של 600 משיבים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה במדינת ישראל, נערך באמצעות מכון המחקר גיאוקרטוגרפיה.

אחד הנתונים המעניינים שעולים ממצאי הסקר חושף את ההעדפה הפטריוטית של ישראלים לרכוש מוצרים כחול-לבן. כך לדוגמה, כמחצית ממשתתפי הסקר ציינו כי הם מקפידים על קניית תוצרת מקומית, וכ-42% מהמשיבים אף דיווחו על הקפדתם לרכוש בעסקים קטנים ובינוניים.

בצל התקופה הנוכחית, ומתוך שאיפה לחזק את בעלי העסקים שגויסו ללחימה, כל ישראלי שלישי מקפיד לרכז את רכישותיו בעסקים שנמצאים בבעלות משרתות ומשרתי המילואים. זאת ועוד, עולה מהסקר כי ישראלים לא סלחנים להפרת זכויות עובדים, בעיקר כשזה נוגע לשירות המילואים. כ-77% ממשתתפי הסקר ציינו כי יפסיקו לרכוש מבית עסק מסוים, אם יוודע שזה פגע בזכויות עובדיו בשל שירות המילואים. "הצרכן הישראלי נמצא באקלים של עליית מחירים בלתי נפסקת, גם בעת מלחמה. לכך, מתווספים שיקולים של סולידריות חברתית ותרומה למאמץ המלחמתי", אומר מנכ"ל רשות ההסתדרות לצרכנות עו"ד ירון לוינסון.

עו"ד לוינסון מוסיף ומסביר: "סולידריות זאת באה לידי ביטוי ע"י תמיכה בעסקים שנפגעו, רכישת מוצרים מתוצרת מקומית או מעסקים שבעליהם בשירות מילואים. חבל שהרגולטורים הרלוונטיים טרם מצאו מנגנון יעיל שימנע עליית מחירים בעתות חירום. דבר שהיה מסייע להפחתת הנטל הרב המוטל על הצרכנים, בעיקר בעת מלחמה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך