התפקידים והשותפים החדשים להנהלת העיר בחמש השנים הקרובות

קצת יותר משבועיים אחרי הבחירות לראשות ולמועצת העיר, נראה שהקמת הקואליציה העירונית כבר בשלבי סיום אחרונים * באמצע השבוע הקרוב תכונן המועצה החדשה ובה יוצגו כל חברי המועצה החדשים, ובישיבת המועצה הראשונה יוצגו הקואליציה ובעלי התפקידים החדשים בה * אם לא יהיו הפתעות של הרגע האחרון היא צפויה להיות מאוזנת ורחבה במיוחד, כל הפרטים על נושאי המשרה החדשים בכתבה המלאה

אחרי מערכת בחירות ארוכה ומתישה ביותר, במהלכה נחצו כל הקווים האדומים האפשריים בין הפוליטיקאים השונים. השיח הקשה, ההסתה, האיומים וכל שאר הדברים שמלווים מערכת בחירות בישראל הסתיימו בניצחון מוחץ של ראש העיר המכהן ד"ר יחיאל לסרי, שהציבור האשדודי בחר בו להמשיך ולכהן בתפקידו בחמש השנים האחרונות.

כעת כל שנותר לראות הוא – איך כל הפוליטיקאים חוזרים לשתף פעולה במליאת מועצת העיר ומאחורי הקלעים, כאילו הם לעולם לא לכלכו אחד על השני, וההרמוניה האשדודית שהייתה בקדנציה הקודמת תחזור ותשתלט על סדר היום האשדודי, שצפוי להיות רגוע במיוחד.

כמו בחמש שנים הקודמות, גם הפעם מועצת העיר מונה עשרים ותשעה חברי מועצה, זאת בזכות היותנו עיר עם מעל 250 אלף תושבים. בעקבות כך מגיע להנהלת העיר להחזיק בשלושה תפקידי סגן ראש העיר, ובשני ממלאי מקום לראש העיר, כאשר מתוך החמישה ממלא מקום אחד הולך למס' 2 ברשימתו של ראש העיר – עו"ד גבי כנפו, שמכהן גם בתפקיד יו"ר מועצת העיר והקואליציה. וכל זה כשהוא מוותר על שכרו ועובד לפי שקל לשנה בלבד.

בימים אלה בהם מסתיים לו הליך המשא ומתן הקואליציוני, שהחל מיד עם קבלת התוצאות הרשמיות. נראה שראש העיר הולך על קואליציה רחבה שתמנה 11 חברי מועצה חרדים, ו- 11 נוספים מכלל המגזרים, עם יכולת להגדיל את הקואליציה בשלושה חברים נוספים מהמגזר הכללי בהמשך הדרך – בציפייה כי רוב מוחלט של חברי המועצה יוכלו לקחת חלק פעיל בהנהלת העיר בשנים הקרובות.

מלאכת מרכבת

בשלב הראשון ובהתאם להכרת הטוב שהוא רוכש להם על תמיכתם בו, ראש העיר באמצעות ממלא מקומו ומנהל המו"מ הקואליציוני שלו – קרא לסיעות החרדיות וניהל איתם את המשא ומתן תוך כדי שהוא מיידע אותם שלצורך האחדות בעיר הוא מעוניין בקואליציה רחבה, ולשם כך יקרא לרבים מחברי המועצה להצטרף אליה, אך כמובן לא בכל מחיר.

על פי הנראה כרגע סיעתו של ראש העיר תחזיק בתיק החינוך, ההנדסה, החברה לתרבות ומתנסים, שיקום שכונות ותיקות, מנהלות הסכם הגג, וההתחדשות העירונית, ועדת תכנון ובניה, ועוד. אם כי יש סיכוי שיהיו שינויים בהמשך הדרך.

ש"ס

ביום שלישי האחרון סיעת ש"ס הייתה הראשונה לחתום על ההסכם הקואליציוני המשותף, זאת למרות מה שהתחולל במערכת הבחירות המתישה והארוכה. ראש העיר הוכיח מצדו שהוא שם את המשקעים מאחור, ובצעד זה הוא מקווה כי המפלגה הספרדית תמשיך לעבוד איתו בהרמוניה. גם ממלא מקומו החדש ישן אבי אמסלם מוכיח כי הקדנציה הקרובה הולכת להיות טובה במיוחד ובשיתוף פעולה מלא.

במסגרת התיקים שתקבל סיעת ש"ס: ממ"ק ראש העיר ליו"ר הסיעה אבי אמסלם, תיק הרווחה, יו"ר החברה העירנית 'מהות', חינוך תורני, יו"ר וועדת המכרזים, המרכז למורשת ועוד.

אמסלם מסר לאחר החתימה: "בשעה טובה חתמנו הערב על ההסכם הקואליציוני של סיעת שס עם ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי במסגרתו קיבלנו ארגז כלים מכובד לעשות ולהשפיע עבור כלל הציבורים בעיר. "אני רוצה להודות לכל העוסקים במלאכה, ליו"ר תנועת ש"ס הרב אריה דרעי ולשר הרווחה והביטחון החברתי הרב יעקב מרגי, וכמובן לראש העיר ד"ר יחיאל לסרי שיחד עימו נפעל בשילוב כוחות ובשיתוף פעולה מלא לרווחת התושבים ולקידום עירנו אשדוד".

אגודת ישראל

מיד אחרי ש"ס היו אלה אגודת ישראל שהגיעו לראש העיר וחתמו על ההסכם הקואליציוני, סגן ראש העיר החדש ישן יחיאל וינגרטן ימשיך בתפקידו והוא צפוי לחלק לחברי סיעתו החדשים את התפקידים השונים שקיבל מהנהלת העיר.

במסגרת ההסכם, אגודת ישראל תקבל, בין היתר סגנות ראש העיר לוינגרטן שאף ישמש כממ"ק יו"ר וועדת תכנון ובניה, ועדת מכרזי כח אדם, יו"ר וועדת תחבורה, ממונה אגף חינוך חרדי, ממונה תיק הגביה, תרבות חרדית והקצאות תכנון.

בכיר במפלגה איתו שוחחנו אמר כי "מפלגת אגודת ישראל היו מרוצים בחמש השנים האחרונות מההתנהלות עם ראש העיר והנהלת העירייה, והם מקווים גם בקדנציה הזו לעבוד בהרמוניה ובשיתוף פעולה מלא עם ראש העיר"

אשדוד התורנית

המפלגה המפוצלת מיהדות התורה היא השלישית לחתום עם ראש העיר על הסכם קואליציוני, סיעתם של אפרים וובר ויהושע טננהויז קיבלה במסגרת המשא ומתן את תפקיד יו"ר וועדת הכספים, ממונה תרבות הדיור, ממונה על תרבות תורנית "מאוחדים" ועוד.

בסיעת 'אשדוד התורנית' וכם גם בתנועות האם, 'שלומי אמונים', 'מחזיקי הדת' ו'דגל התורה', בירכו על ההסכם שנחתם זה עתה באשדוד, כאשר שם ציינו כי במסגרת ההסכמים הסיעה עמדה על שמירת הסטטוס קוו בעיר.

אשדוד תנצח

מפלגתו של אלי לחמני שפרש מהחיים הפוליטיים, מיוצגת היום על ידי עו"ד אופיר לסרי, שנכנס לקואליציה העירונית לראשונה, אחרי שבקדנציה הקודמת היה בספסלי האופוזיציה. לסרי יקבל לידיו את מרכז כיוונים לרבות את תחום חיי הלילה, וכן ממונה על תיק הצעירים והנוער.

עתיד אשדוד

המפלגה החילונית הגדולה ביותר בקואליציה ובמועצת העיר היא מפלגתו של עו"ד אלי נכט, שימשיך לכהן בתפקיד סגן ראש העיר ויחזיק בתיקי ביצוע גדולים במיוחד, בהם הוא צפוי לבא ליידי ביטוי בניהול העיר בשיתוף פעולה עם ראש העיר וממלאי מקומו.

בעקבות ההישג המרשים בדמות ארבעה מנדטים של אלי נכט הוא יחזיק בחברה העירונית חפ"א, בתיק הקליטה, ממונה על התעשייה והתעסוקה, תרבות עולים, מנהל התפעול, ראשות ועדות נוספות ועוד.

אשדוד ביחד

מפלגתו של שמעון כצנלסון שהתאחדה עם מפלגתה של רינה גוטמן מנהלת את המשא ומתן הקואליציוני בימים אלה ממש והיא צפויה להיכנס לקואליציה העירונית כבר בתחילת השבוע הקרוב, כאשר יתכן והיא תחזיק בתיק התיירות ובממונה על חברת יובלים העירונית.

אם לא יהיו הפתעות מיוחדות ביום שלישי הקרוב תכונן הקואליציה העירונית עם 22 חברי מועצה מתוך 29 כאשר ישנם חברי מועצה נוספים שעשויים להשתלב בהמשך בקואליציה העירונית.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך