נלחמים בעושק הקשישים: ועדת השרים לחקיקה אישרה – הרשות להגנת הצרכן תטיל מגבלות על עסקים שנקבע לגביהם כי הפעילו שיטות שיווק אגרסיביות כלפי צרכנים בניגוד לחוק הגנת הצרכן

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום הצעת חוק של משרד המשפטים ומשרד הכלכלה שמטפלת בתופעה הולכת וגוברת בשנים האחרונות של עושק וניצול קשישים בעסקאות צרכניות.
זוג קשישים חיי בעוני מוחלט - חלומם לחגוג את חג הפסח בבית

הצעת החוק מקודמת כחלק מעבודה מטה רחבה ובהמשך להחלטת ממשלה שעסקה בנושא והיא מבקשות לחזק את הכלים במאבק של עוקץ ועושק של קשישים וצרכנים נוספים הנמצאים בעמדת חולשה משמעותית במיוחד מול עוסקים שעמם הם מבקשים להתקשר. ההצעה הוכנה בשיתוף עם הרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן ובנק ישראל.

הצעת החוק מבקשת למנוע מעוסק שהממונה על הגנת הצרכן קבע לגביו שהוא עוסק מפר בנסיבות מחמירות, להמשיך לפעול. זאת, באמצעות עצירת שירות סליקת התשלומים ומניעת האפשרות שלו להתקשר עם סולקים אחרים. כמו כן, עוסק שהממונה ברשות להגנת הצרכן וסחר הוגן קבע שהוא עוסק מפר בנסיבות מחמירות, לא יוכל לפתוח תיקי הוצאה לפועל כנגד צרכנים.
מגבלות אלו שיוטלו על עוסק שפעל באמצעות שיטות שיווק אגרסיביות המהוות הפרות חמורות של חוק הגנת הצרכן יחולו גם במקרים שבהם עוסק משנה את זהותו העסקית ופותח חברה חדשה אך ממשיך בהתנהלותו המנוגדת לדין.

שר המשפטים, יריב לוין: ״החוק החשוב נועד לשים סוף לתופעה הבזויה של ניצול ועושק קשישים. אני מודה לשר הכלכלה ברקת ולצוות המשפטי בייעוץ המשפטי לממשלה, בראשות המשנה ליועמ״ש עו״ד כרמית יוליס על הסיוע בקידום הצעת החוק״.

שר הכלכלה, ניר ברקת: ״כיבוד אב ואם ודאגה למבוגרים הם ערכים יהודיים נעלים ועלינו לוודא שאין עושק וניצול של קשישים במדינת ישראל. מי שיעשוק קשישים במדינת ישראל ישלם מחיר כבד. נגמרו ימי העושק והניצול של חסרי ישע״.

עו"ד כרמית יוליס, המשנה ליועצת המשפטית לממשלה: "החוק מטפל בתופעה מכוערת של – עושק קשישים- ונוקט בצעדים חריפים כלפי עוסקים אשר פועלים באופן פסול. החוק נותן מענה לאוכלוסיית הקשישים אשר מתקשה לעיתים לעמוד על זכויותיה, ונועד למנוע ולהרתיע מניצול קשישים ומעשיית מעשה תרמית כלפי אוכלוסייה זו."

אניטה יצחק, סגנית הממונה על הרשות וראש אגף חקירות ומודיעין: "הרשות זיהתה תופעה של עוקץ ועושק אזרחים ותיקים וצרכנים אחרים הנמצאים בעמדת חולשה מול עוסקים, באמצעות שיטות שיווק אגרסיביות המהוות הפרות חמורות של חוק הגנת הצרכן. הצעת החוק תחזק את האכיפה המנהלית של רשות, תאפשר לרשות לסגור את הברז לעוסקים הפועלים באופן הפוגע בצרכן בנסיבות מחמירות ותסייע במיגור התופעה."

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך