סערת "חוק הגיוס"

הראשון לציון הרב יצחק יוסף: "אם יכריחו אותנו ללכת לצבא, ניסע כולנו לחוץ לארץ"

התגובות לאמירתו של הראשון לציון לא איחרו ובש'ס בחרו להגיב דווקא לדבריו של לפיד, "מי שעודד בשתיקה סרבנות של ארגונים שהתנגדו לרפורמה המשפטית שלא יטיף לנו מוסר״.

לאחר הדיון הסוער לפני כשבועיים וקצת, החליט בית המשפט להוציא צו על תנאי, שאומר ולפיו תצטרך הממשלה לנמק מדוע לא תבוטל החלטתה ולא יגויסו חרדים. עוד הוחלט על צו ביניים לפיו מהיום לא ניתן יהיה להפחית תקופת שירות או כל תקופה רלוונטית אחרת לגיוס, וצו שדורש מהמדינה לנמק מדוע נוכח פקיעת הסדר דחיית השירות אין עוד בסיס לתמיכה תקציבית בישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים. אחרת לא יהיה מנוס בגיוס והורדת תקציבים ממשלתיים לישיבות והכוללים.

כצפוי. לפני כשבוע כתבנו פה שסיפור "חוק הגיוס" עוד יעשה הרבה מאוד רעש. אמש קיבלנו אמירה שפתחה את כותרות פתיחת השבוע.

אכן, מי שללא ספק נתן את האמירה הכי ברורה בנושא עד כה, היה אמש הראשון לציון הרב יצחק יוסף בשיעורו השבועי, לדבריו "יש בחורים שהולכים שם למילואים, לא כולם זוכים ללמוד תורה. כולם זכו להיות אברכים שפטורים מהצבא? אבל שבט לוי פטור מהצבא. לא לוקחים אותם, בשום פנים ואופן. יהיה מה שיהיה. אם יכריחו אותנו ללכת לצבא – ניסע כולנו לחוץ לארץ. נקנה כרטיסים, אין דבר כזה".

"כל החילונים האלו שלא מבינים את זה, הם צריכים להבין שבלי התורה, בלי הכוללים, בלי הישיבות – לא היה קיום, לא הייתה הצלחה לצבא", הכל בזכות בני התורה. רבותיי, כל אחד צריך לומר את זה בגאווה. כן, אנחנו עוסקים בתורה, והתורה היא זו שמגינה עלינו".

מי שניצל להגיב בנושא היה יאיר לפיד שהגיב: "דברי הרב יוסף הם חרפה ועלבון ללוחמי צה"ל המחרפים נפשם להגנת המדינה. הרב יוסף הוא עובד מדינה, עם משכורת מהמדינה, הוא לא יכול לאיים על המדינה. ‏מי שישתמט מצה"ל, לא יקבל אגורה ממדינת ישראל".

סיעת ש״ס הגיבה "לדברי הבלע", לשון תגובת ש'ס בתגובה לדבריו של יאיר לפיד נגד הראשל״צ: "של נעלך לפני שאתה מדבר בזלזול כלפי הרב הראשי, אשר השמיע דעה ברורה ונחרצת על זכותם העצומה של לומדי התורה המגינים על הארץ. מי שעודד בשתיקה סרבנות של ארגונים שהתנגדו לרפורמה המשפטית שלא יטיף לנו מוסר״.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך