פורים בפתח: נקבע סכום מחצית השקל לשנת תשפ״ד

נקבע סכום מחצית השקל לשנת תשפ״ד כמידי שנה מרן הראש״ל הרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א בקביעת הסכום, השנה יש ליתן מחצית השקל לפחות 29 שקלים

בפסק הלכה של מרן הראש״ל הרב הראשי הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א, לקראת ימי הפורים הבאים עלינו לטובה, בנוגע לסכום מחצית השקל שיש ליתן בחודש אדר תשפ"ד, לאור שער הכסף המשתנה בכל שנה ושנה.

במכתבו קובע מרן הראש״ל הרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף את שיעור מחצית השקל, על פי האמור בפוסקים, שהוא תשעה גרם כסף טהור, ובהתאם לשינויים שחלו במחירי הכסף בעולם. בהתאם לכך יעמוד שיעור מחצית השקל בימים אלו על 29 ש״ח לאחר תוספת של מע"מ למחיר הכסף, שזה המחיר שאותו משלמים כאשר רוכשים את הכסף מן המוכר, ולא רק המחיר הנקוב בשער החליפין של הכסף בבורסות המסחר בעולם.

 

"ולפי מה שבדקנו היום, תשעה גרם כסף טהור הוא 24.8 ש״ח ובתוספת מע"מ 29 ש״ח" עוד נכתב כי : "ונוהגים לתת "זכר למחצית השקל" עבור כל מי שהוא מגיל עשרים, וטוב להחמיר לתת על כל מי שהוא בר מצוה", בסיום דבריו התייחס גם למי שאין לו אפשרות כספית לתת עבור כל אחד מבני ביתו את הסכום הזה. ועליו כתב: "ומי שאין לו אפשרות כספית, ייתן בעבורו 29 ש״ח ועל שאר המשפחה, חצי שקל לכל אחד".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך