החורף כבר כאן

מערכת גשמים ראשונה כבר מאחורינו אך בעוצמתה ובכמות המשקעים הנדירה שירדה באשדוד היא רומזת לנו כי יש להיערך גם ברמה האישית. לכן כדאי לקחת אחריות ולהכין את הבית ואת הרכב לחורף. זה הזמן גם להוציא את בגדי החורף ולהנות מגשמי הברכה.

עיריית אשדוד נערכה לחורף כבר באוגוסט השנה. ישיבות ההיערכות, חלוקת המשימות, בניית צוותי פעולה, הכנת הכלים, ניקיון הנקזים, הכנת מוסדות החינוך ועוד, היו חלק מפעולות ההיערכות האינטנסיבית וממערך ההכנות לקראת החורף. בשבוע שעבר הגיע החורף בעוצמה רבה. מערכת הגשמים הראשונה שפקדה אותנו, רשמה שיא ארצי לגשם ראשון כאשר אשדוד ניצבת במקום הראשון עם למעלה מ-50 מ"מ גשם. העיר עמדה בכבוד ולמעט מוקדים בודדים העיר תפקדה היטב, הדרכים היו פתוחות וכל מוסדות החינוך פעלו כרגיל.

יחד עם זאת ולאור הגשם הכבד, עיריית אשדוד מבקשת לעודד את תשומת לב התושבים שטרם נערכו לבוא החורף, ולבקשם לנצל את ימי ההפוגה הללו להיערכות משלימה. המלצות העירייה הן לדאוג לניקוי המרזבים בבתים פרטיים ובבנייני מגורים ולגזום עצים בחצר הבתים. כמו כן ציוד וריהוט חוצות הנמצא בחצרות מומלץ לקשור ולחזק יציבות כך שיעמוד ברוח. בכל מקרה יש לדווח למוקד 106 על מטרדים או נושאים הנמצאים במרחב הציבורי והם מחוץ לתחום האחריות של התושבים.

בעירייה ממליצים להיערך גם בתוך הבית ולהצטייד בתאורת חירום, רדיו המופעל על סוללות, טלפון סלולארי וכמות מספקת של סוללות למקרה של הפסקת חשמל.

המלצות נוספות מופנות אל ציבור הנהגים והמשתמשים בדרך. הנהגים מתבקשים כמובן להכין את רכבם לחורף. לוודא תקינות ברקסים וצמיגים, תקינות וישרים ותאורת לילה. הנהיגה עצמה צריכה להיות זהירה ובמיוחד להיזהר מסכנת החלקה. "שעות הבוקר שבן מקפיצים את הילדים לגן ולבתי הספר, הן שעות עומס וכולם לחוצים. דווקא בשעות אלה יש לנהוג בזהירות ובאחריות" אומרים בעירייה ומדגישים ש"עניין זה נכון שבעתיים בשעה שיורד גשם כי אז הראות מוגבלת, התנועה משתרכת לאורך הכבישים והנהיגה ממילא איטית יותר. במצב זה יש לנהוג בהרבה סבלנות ולגלות אדיבות". כמו כן ממליצים בעירייה שלא להיכנס למקומות של היקוות שלוליות. "במקרה של שלוליות, יש לבחור דרכים אלטרנטיביות או להמתין בצד עד היקוות המים בנקזים" אומרים הם.

מינהל התפעול והמוקד העירוני ערוכים להתמודדות עם סערת הגשמים והעובדה שבמערכת הגשמים האחרונה, למרות כמויות הגשם שירדו באשדוד (שיא ארצי), העיר תפקדה היטב. בעירייה מודעים לכך שבמקומות בודדים, במקרה של כמויות גשם גדולות היורדות ברציפות ולאורך זמן, הנקזים לא מספיקים להכיל את מי הגשם ולפיכך יש צורך במעט זמן עד לספיגת כל המים בנקזים. "בכל מקרה, פחות משעה לאחר הפסקת הגשם, המקומות הללו כבר יבשים והדרכים שוב פתוחות לתנועה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך