סקר המים של ישראל כמה מים שותים באשדוד?

1 מכל 3 ישראלים ציין את שתיית המים, כפעולה ממשית שמסייעת להרגיע ולאזן את הגוף והנפש * 2 מכל 5 הורים הציעו לילדים מים כפתרון מידי להפחתת תחושת לחץ וחרדה * 19% מהנשאלים ענו שהם מציעים לילדיהם לעשות מקלחת מפנקת כשהם מרגישים עצב, עייפות, כשהם במצב רוח ירוד או בלחץ וחרדה * אז כמה באמת משתמשים במים בישראל ובאשדוד? ואיך? תוצאות סקר המים הגדול כאן

יום המים הבינלאומי שקבע האו"ם לפני 32 שנה, בא לשים זרקור על החשיבות של המים ולנקוט בפעולות על מנת לשפר את איכות המים ואספקתם.

לכבוד יום המים הבינלאומי שחל החודש, סקר שנערך באמצעות שולמית טופ ומכון המחקר KANTAR, נותן לנו צוהר להתנהלות בצריכת המים באשדוד ובישראל. מנתוני הסקר עולה כי בעיר אשדוד שותים 7.1 כוסות מים בממוצע ליום, באזור המרכז 6.7, בצפון 6.5 ובשרון 6.1. כמו כן, הנשאלים העידו כי הם שותים הרבה יותר מים בקיץ מאשר בחורף: הפער בין שתי התקופות קצת יותר גבוה מ- 40% :9.9 כוסות בקיץ לעומת 6.9 כוסות מים בחורף.

מתחילת המלחמה חל גידול של 18% בשתיית מים
במסגרת הסקר, שנערך בימי המלחמה, נמצא כי 75% מכלל האנשים מדווחים על תחושות לא נעימות כמו מתח, חרדה ומצב רוח ירוד. כשליש מהנשאלים אשר דיווחו על תחושות לא נעימות כתוצאה מהמלחמה, שותים מים כאמצעי להקלת התחושות ושיפור מצב הרוח. כמו כן, חלה עליה משמעותית, כ-20% בצריכת הקפה, המים או התה.

 

 

מים הוא המשקה הנפוץ  ביותר ובמקום השני קפה
המשקה הפופולרי הנפוץ ביותר הוא מים: 90% מכלל האוכלוסייה שותים מים, במקום ה-2 מדורג הקפה (80%), אותו לרוב שותים בממוצע של 2.5 כוסות ביום. אלה שמשלבים אימוני ספורט בחייהם בתדירות גבוהה, מעידים כי הם שותים יותר מאלה שאינם מתאמנים. כמו כן, בסקר עולה כי באופן כללי אנשים המקפידים יותר על אורח חיים בריא, גם שותים יותר מים מכלל האוכלוסייה.

בקרב הצעירים (גילאי 18-29) עולה כי הם שותים הרבה יותר כוסות מים ביום בהשוואה למבוגרים, אך שתיית הקפה שכיחה יותר אצל המבוגרים, לעומת הצעירים.

מתחילים וסוגרים את היום עם מים
השנה, המים ניצבים בראש המדרג גם בבקרים, כאשר מחצית מהאוכלוסייה שותים מים כמשקה ראשון בבוקר, שזו עליה של 40% בהשוואה לשנה שעברה. שתיית המים עלתה גם בערב: 64% מהנשאלים העידו כי המשקה האחרון שלהם בערב הוא מים (בשנה שעברה – 57%). קצת יותר ממחצית מהאוכלוסייה מעידים שהם מרגישים יותר טוב בימים שהם שותים יותר מים.

 

עליה בצריכת המשקאות המתוקים

61% מכלל הנשאלים שותים משקאות מוגזים ו- 49% שותים משקאות מתוקים שאינם מוגזים. ביחס לשנה שעברה, אנו עדים לכך שחלה עליה של 6% בצריכת משקאות מתוקים בקרב הצעירים. ניתן להסביר זאת כשמדברים על הכנסת אורחים: נמצא כי הצעירים יציעו לאורחים משקאות ממותקים יותר מאשר כל משקה אחר. לעומת זאת, מבוגרים יציעו יותר קפה, תה ומים מאשר שתייה מתוקה. כמו-כן, בדומה לשנה הקודמת, 39% מכלל האוכלוסייה צורכים שתיה מתוקה רק בסופ"ש.

 

סודה כתחליף למשקאות ממותקים

1 מכל 5 אנשים השותים סודה מוסיפים לה טעם כלשהו, תופעה זו שכיחה יותר בקרב הצעירים, שאוהבים להפוך את הסודה למשקה מוגז ממותק בהשוואה לבוגרים. יתר על כן, 43% מהנשאלים תופסים את הסודה לגמרי כתחליף למים, אם כי שכיחות תופעה זו נמצאה נמוכה יותר בקרב בני הנוער בהשוואה לבוגרים.

 

 

 

ילדים ונוער אוהבים את המים שלהם בבקבוק רב פעמי

76% מהילדים הולכים לגן ולבית הספר עם בקבוק מים רב פעמי, כך מעידים הוריהם, 51% מבני הנוער הולכים לבית הספר עם בקבוק מים רב פעמי ו-40% מבני הנוער הקונים בקבוקי מים מינרלים מעידים כי הם ממחזרים את הבקבוקים לעיתים קרובות.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך