נעים להכיר: אלה נבחרי הציבור שבחרו על ידכם לנהל את העיר אשדוד

עשרה ימים אחרי הבחירות לראשות ולמועצת העיר, ואחרי שהתפרסמו תוצאות הבחירות הרשמיות, בהם נבחרו 29 חברי מועצה, חלקם אף חדשים * עיתון 'המגזין' עושה לכם סדר ויעזור לכם להכיר את נבחרי הציבור החדשים, אותם בחרו רוב תושבי אשדוד, על מנת שתדעו מי אלה שאמורים לשרת אותנו בחמש השנים הקרובות, בציפייה שיעשו הכל על מנת שהעיר אשדוד תמשיך לשגשג ולהצליח * השרה לשעבר, חברת הכנסת, הספר, הצלם, עובד התעשייה האווירית, המזכירה, קבלן השיפוצים, איש העסקים החרדי והאברך הצעיר, אלה חברי המועצה הטריים והוותיקים

שנה שלמה של תככים פוליטיים הגיעה לסיומה עם תוצאות הבחירות החד משמעיות של העיר אשדוד, ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי הצליח לנצח את יריביו בפעם הרביעית ברציפות, ובכך הוא משווה את שיאו של צבי צילקר ז"ל שנבחר גם הוא 4 פעמים ברציפות (עוד קודם לכן ניצח צילקר 3 פעמים והפסיד, אך חזר לאחר מכן לארבעה קדנציות נוספות).

 

ניצחונו של ד"ר לסרי בהפרש כל כך גדול מיריביו, היה בגדר רבים מתושבי אשדוד כנוקאאוט מרשים. וכמו שמקורביו מספרים "אחרי שהספידו אותו כל כך הרבה עסקנים, וניסו לשלוח אותו לטייל ברחבי העולם, הציבור הוכיח שהוא רוצה אותו בלשכת ראש העיר לעוד חמש שנים של עשייה – והמספידים למיניהם יצטרכו להמשיך לאכול את הכובע".

 

למעט ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, אותו כולם מכירים. החל מדרכו הענפה ברפואה ותפקידיו הבכירים בצה"ל, דרך כנסת ישראל ועד עיריית אשדוד. ישנם עוד 28 חברי מועצה שיחזיקו תפקידים בכירים וישפיעו על שגרת חיינו בחמש השנים הקרובות, וכאן המקום להכיר את כולם, להבין מהיכן הם באו ולנסות לתהות לאן הם מתכננים להוביל את העיר אשדוד בשנים הקרובות.

ראשון אחרי ד"ר לסרי הוא ממלא מקומו בעבר ובעתיד עו"ד גבי כנפו. כנפו הידוע כפוליטיקאי ממולח מנהל בימים אלה את המשא ומתן הקואליציוני, והוא צפוי גם להמשיך להיות יו"ר הקואליציה שמנהל את מועצת העיר במקביל לתפקידיו השונים.

 

ש"ס

למרות שהפסידה מנדט אחד וכמה אלפי קולות, מפלגת ש"ס עדיין נותרה הגדולה ביותר במועצת העיר עם חמישה מנדטים, כאשר אין פנים חדשות ברשימה. אבי אמסלם סוגר עשור בש"ס אשדוד ומקווה בקדנציה הנוכחית לתקן את היחסים עם הנהלת העיר. נראה כי האחדות של הרגע האחרון עשתה את שלה והצדדים צפויים לתקן את שנפגע, וכפי שאמר בכיר בש"ס השבוע "התובנה היא שלא משנה מספר התיקים שמקבלים או איכותם, אלא הקרבה להנהלת העיר והיכולת לנצל את הקשר לטובת האינטרס המשותף".

 

אחרי אמסלם, ממשיכים בתפקידם חיים אמסלי, נציגו של רבי יקותיאל אבוחצירא, שהחזיק את תיק החינוך התורני בקדנציה שחלפה. הרב מני אזולאי שכיהן בתפקיד יו"ר מהות הרשות העירונית. במקום הרביעי ממשיך הרב דוד טויטו שמטפל בעולי צרפת באופן עקבי. ובמקום החמישי אהרון כהן.

עתיד אשדוד

מפלגתו של סגן ראש העיר עו"ד אלי נכט היא המנצחת הגדולה של הבחירות באשדוד. נכט שעמד מול התקפות אדירות, עשה את הבלתי יאומן והכניס ארבעה מנדטים למועצה, כפול מהבחירות הקודמות. כשהוא עוקף את יריבו המר סנייה כצנלסון שנחתך בחצי מכוחו.

 

אלי נכט הצליח למרות התגרויות רבות למתן את עצמו במהלך הקמפיין, לא התסיס בין חרדים לחילונים, ונהג בהגינות מול כלל המתמודדים. נכט שכיהן עד כה בתפקיד הסגן ברוטציה, צפוי להיות מהאנשים החזקים בקואליציה הקרובה, בעיקר בשל היותו הצד המאזן בין הנבחרים החרדים במועצת העיר.

 

במפלגתו נכנסו גם שני נציגים חדשים, במקום השני הצלם הידוע והמוכר דוד אסייג, פעיל פוליטי ותיק ומוכר בעיר. ומקום השלישי מרינה קנייבסקי – בלוגרית ומנהלת מדיה במקצועה. במקום הרביעי ימשיך לכהן חבר המועצה עו"ד אלכס אוברפלד. במקום החמישי נמצא דורון בורגאוקר שלא נבחר לכהן כחבר מועצה, אך בכל זאת צפוי להשתלב בהמשך.

אגודת ישראל

המפלגה הוותיקה שינתה את פניה בצורה יוצאת דופן והכניסה שני נציגים חדשים אחרי שנים ארוכות, זאת בעקבות הפיצול שנוצר בין החסידויות השונות בעיר. בראש הרשימה ממשיך לעמוד בהצלחה רבה הרב יחיאל וינגרטן, שנגד כל הסיכויים הצליח לנצח את הטבע ולהביא ארבעה מנדטים במקום שניים אותם היה צפוי להביא גם על פי הערכות של חברי מפלגתו. הרב וינגרטן שנחשב בעיני העסקנים המקומיים כטירון פוליטי לפני כשנה, הצליח להוכיח שהוא פוליטיקאי מתוחכם, וסחף את מפלגתו לניצחון גדול הן מבחינת המנדטים והן עם הכרת הטוב של מפלגתו לראש העיר ד"ר יחיאל לסרי. וכעת מוטב שאותם עסקנים יעשו חשבון נפש לגבי חסיד גור החייכן.

 

אחריו ברשימה נציג חסידות ויז'ניץ שמוליק שוק, צעיר נמרץ ומצליח ויועצו של אחד מאדריכלי המערכה בעיר סגן השר יעקב טסלר, האיש שיזם ועשה מהלכים אדירים בבחירות בעיר. במקום השלישי העסקן האשדודי הוותיק וחבר המועצה בעבר עזרא שור. במקום הרביעי אברהם שטרנפלד אברך צעיר שצפוי לקיים רוטציה בהמשך הקדנציה עם המקום החמישי פישי ויזל.

 

אין לנו עוד אשדוד

מפלגתה של הלן גלבר הצליחה לשלש את כוחה בבחירות האחרונות ועלתה ממנדט אחד לשלושה. אחרי גלבר נמצאת במקום השני סופה לנדבר השרה לשעבר שחוזרת למועצת העיר אחרי שנים ארוכות. לנדבר נחשבת לעצמאית מאוד ואחת שאוהבת להשפיע על הנעשה, ויהיה מעניין לראות את השילוב בינה לבין ראשת מפלגתה, שרגילה להיות בספסלי האופוזיציה. במקום השלישי נמצא הספר המוכר מרובע ו' עמירם בן זקן, צעיר נמרץ ופעיל פוליטי ימני מוכר. יהיה מעניין לראות את השילוב בין השלושה שבאים מרקעים שונים לחלוטין.

אשדוד ביתנו

קשה שלא לתת תשומת לב למפלגה הגדולה ביותר בקדנציה הקודמת,  שהביאה יותר מעשרים אלף קולות ושישה מנדטים, והתרסקה לחצי מהכמות. שמעון כצנלסון שהוביל שיח של פילוג בשבועות האחרונים וחיבר אליו את ברק סרי, נחל כישלון חרוץ כשציבור הבוחרים אמר את דברו באופן חד וברור. למעט כצנלסון שמתקרב לגיל 80 וככל הנראה זוהי הקדנציה האחרונה שלו, נמצאת במקום השני חברת הכנסת לשעבר אלינה בראדץ' יאלוב הצעירה והמוכשרת. אלינה היא יועצת תקשורת מנוסה ומבטיחה, וצפויה להיות מחברות המועצה היותר טובות שנחתו באשדוד. גם הפעיל הפוליטי לאון גלמן מהתעשייה האווירית נכנס למועצת העיר.

 

אשדוד התורנית

המפלגה החרדית שהתפצלה מאגודת ישראל הצליחה לבסס את כוחה בצורה מרשימה ביותר. המפלגה שמורכבת מחסידות בעלזא, דגל התורה והכלל חסידי, היא צעירה ותוססת. שני המנדטים שהכניסה הלכו לחברי המועצה המכהנים אפרים וובר (נציג בעלזא) ויהושע טננהויז נציג שלומי אמונים (הכלל חסידי).

 

אשדודים

המפלגה האשדודית של יניב קקון ומאיר אברג'ל שיחזרה את כוחה והכניסה שוב פעם שני מנדטים. חברי המועצה בקדנציה הקרובה ימשיכו להיות השניים האלה, זאת למרות שהמפלגה נחלה כישלון ואיבדה אלפי קולות, וכמעט סיימה את הבחירות עם מנדט אחד בלבד. חוסר היציבות ואי התמיכה בראש העיר ברגעי האמת הם לא הסיבה שיגרמו למפלגה להישאר באופוזיציה, שכן ראש העיר הזמין את כולם להיות בקואליציה. אז מה כן יכול לגרום להם להישאר מחוץ לעשייה העירונית – ככל הנראה התעקשות על תפקיד סגן בשכר או ג'ובים נוספים, ואת זה נדע רק בהמשך.

קול הלב

המפלגה הוותיקה שהוקמה על ידי הרב אליהו בן חמו ז"ל, חזרה שוב אחרי היעדרות של קדנציה אחת, כאשר מי שנכנס הוא הנכד מאיר בן חמו, שמוכר בעיר כקבלן בניה. הוא צפוי לעשות רוטציה בהמשך הקדנציה עם עו"ד אייצ'לותם מסלה נציג העדה האתיופית בעיר שהביא למפלגה קולות רבים. הרוטציה של השניים מגובה בהסכמים על מנת שזו תצא בוודאות לפועל.

אשדוד תנצח

מפלגתו של אלי לחמני נחלה כישלון חרוץ כשסיימה עם מנדט אחד בלבד (אחרי שהייתה עם שלושה בקדנציה הקודמת). לחמני הבין זאת ולקח אחריות, הוא התפטר מהמועצה ומהחיים הפוליטיים, ובמקומו נכנס עו"ד אופיר לסרי. צעיר ונמרץ שצפוי להיות חלק מהקואליציה העירונית.

 

דרך חדשה

מפלגתו של משה בוטרשוילי נכנסה למועצת העיר בזכות קולות בודדים שהביאה מעל אחוז החסימה. בוטרשווילי הוותיק שגילה חוסר נאמנות לראש העיר ימשיך אומנם לכהן כחבר מועצה אך לא כחלק מהעשייה העירונית.

 

אשדוד מתקדמת

מפלגתו של ברק סרי הביאה גם היא מנדט אחד בלבד ונחלה כישלון חרוץ. סרי שהבין את גודל הכישלון פרש ובמקומו נכנסה מס' 3 ברשימה (לאחר ששרון מארק מס' 2 פרשה מוקדם יותר) רינה גוטמן. גוטמן מהנדסת בניין בהכשרתה, בעלת ניסיון רב צפויה דווקא כן לקחת חלק בעשייה העירונית ולהשפיע מספסלי הקואליציה, שכן לא הייתה בולטת בהתנגדות להנהלת העיר כמו ראש רשימתה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך