"נפגשים בשביל ישראל": ההורים השכולים שיוצאים כל שנה למסע לזכר הנופלים

מסע ההנצחה השנתי בשביל ישראל מתקיים השנה חרף המלחמה במסורת שנמשכת כבר שני עשורים ובמסגרתה רעיה ויוסי אפנר, שאיבדו את בנם אבי באסון המסוקים, יוצאים בכל שנה למסע חווייתי שמטרתו היא הנצחת כל חללי מערכות ישראל לאורך השנים וחיבור המגזרים השונים בחברה הישראלית. הציבור הרחב מוזמן להצטרף למסלול, שאותו יובילו מדריכי קק״ל
תמונות: ׳נפגשים בשביל ישראל׳

יוסי ורעיה אפנר, שאיבדו את בנם אבי ז"ל באסון המסוקים, יוצאים כל שנה למסע חווייתי של שיח משותף וזיכרון בנופי הארץ: "נפגשים בשביל ישראל". השנה, ברקע מלחמת חרבות ברזל, יצטרפו תושבים מפונים מהדרום ומהצפון למסע בשביל ישראל, שיתקיים בהדרכת מדריכי קרן קימת לישראל.

 

מטרתו העיקרית של המסע היא להנציח את הנופלים במערכות ישראל לאורך השנים ולחבר בין המגזרים השונים בחברה הישראלית על ידי שיח משותף תוך הכרות עם נופי הארץ. השנה, המסע מקבל חשיבות רבה כדרך לזיכרון הנופלים במלחמת חרבות ברזל וגם כדרך לחיבור של החברה הישראלית. 

הציבור הרחב מוזמן להצטרף למסע, שמתחיל כל שנה באילת ומסתיים באנדרטת אסון המסוקים ליד שאר ישוב שבצפון. בכל בוקר יתקיים מעגל זיכרון בו מוזכרים נופלים הקרובים לצועדים באותו יום וגם נופלים שקרוביהם ביקשו להזכירם. באמצע היום יתקיים מעגל השיח היוצר קשר בין הצועדים באותו היום.

רעיה אפנר: "זה המסע ה-19 שנקיים על שביל ישראל והמיוחד השנה הוא שיצטרפו אלינו קהילות של מפונים מהצפון ומהדרום. אנחנו מזמינים אזרחים מכל קצוות הקשת הפוליטית להצטרף אלינו למסע ולשיח. בואו נדבר, נקשיב ונכיל את הדעות והאמונות של כל חלקי החברה הישראלית". יש לנו עמוד פייסבוק וגם אתר אינטרנט– ששם יש את לוח זמנים, כשמקליקים על יום מסוים רואים את המסלול ואפשר להירשם". 

יו"ר קק"ל, יפעת עובדיה-לוסקי: "דווקא בימים מורכבים של לחימה אנו קוראים לציבור הרחב לבוא ולקחת חלק במסע "נפגשים בשביל ישראל". כפי שעשינו מתחילת המלחמה, אנחנו שמים דגש על המפונים והשנה נצעד ונפגש יחד איתם במיזם המרגש הזה. יחד נזכור את הנופלים והנרצחים, נצעד בנופי ארצנו ונפעל לאחדות של עם ישראל".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך