ילדי אשדוד חוגגים ניצחון בגמר תחרות הקורא הטוב

למרות התקופה הקשה בה מצוי עם ישראל וחרף המלחמה שנכפתה עלינו, כל ילדי כיתות ו' בעיר השתתפו בתחרות הקורא הטוב וביום רביעי האחרון (28/2/24) התקיים שלב הגמר והפעם בסימן קהילה, תרבות וסקרנות נפגשים בספרייה

תחרות "הקורא הטוב – הקוראת הטובה" הינה מיזם חינוכי של הספרייה העירונית באשדוד, המתקיים זה למעלה מארבעים שנה, ומטרתו: עידוד הקריאה ואהבת הספר בקרב ילדי אשדוד. המיזם הייחודי לעיר שלנו השתנה עם השנים ובשנים האחרונות עורכת הספרייה העירונית את התחרות בשיתוף המחלקה לתוכניות חינוכיות במנהל החינוך "רק מילה בעברית", יחד עם המנהלת מיטל אליאס ובהובלתה של הגברת איילת עמר מנהלת הספרייה העירונית.

כמה מילים על התחרות: לתחרות ארבעה שלבים – כיתתי, בית ספרי חצי גמר ושלב הגמר. השנה השתתפו כ-2000 תלמידי כיתות ו' ובשלב חצי הגמר השתתפו נציגים מ-32 בתי ספר. מתוכם, 11 בתי ספר עלו לגמר ואלו הם: אשכול, חופית, יח"ד, נוף ים ,צמח, צפרירים, קשת, רימונים, רננים, שילה ושקד. כל אחד מהמתמודדים החל את המסלול מהשלב הכיתתי, בחר ספר שאותו אהב, הציג אותו בשלב הגמר ונשאל עליו ע"י הועדה. הילדים קראו מתוך ספרים מסגנונות שונות – פנטסיה, ספרים חברתיים, קלאסיקות, ספרים היסטוריים וספרות שואה.

על קריאת הספרים כתב הסופר ק.ס לואיס "אנו קוראים כדי לדעת שאיננו לבד" ובכך ביטא את אהבתנו לעולם הספר ולקריאה. ואכן בתחרות הקריאה ניתן לחוש עד כמה הילדים אוהבים ונהנים מקריאת ספרים. "את קטעי ההקראה, אשר נעו בין קטע מרגש, קטע שמתאר דמות לבין אירוע משמעותי, בחרו הילדים מתוך הספר שדבר אליהם, כל אחד לפי רצונו" אמרו המארגנים וציינו כי "לאחר ההקראה חברי צוות השיפוט שאלו אותם שאלות מעמיקות יותר".

יו"ר וועדת השיפוט היה הסופר ינץ לוי, ואתו בצוות השופטים – הסופרת איריס ארגמן ומנהלת מדור ילדים ונוער בספרייה העירונית – דליה סגל שורגי.

מר אורן טואיל, מנכ"ל החברה העירונית לתרבות ופנאי, בירך את כל המשתתפים בשלב הגמר, והגברת איילת עמר מנהלת הספרייה העירונית ברכה את המתמודדים: "אהבה ועידוד הקריאה חשובים ומלווים אותנו בכל תקופה, גם בתקופה קשה זו של מלחמת 'חרבות ברזל' שעדיין ממשיכה והחטופים שעדיין לא חזרו, אנחנו זוכרים אותם בכל יום ובכל שעה". איילת הוסיפה "החזרה לשגרה והתחרות היא חלק חשוב בניצחון, ואתם ילדים יקרים וצוותי בתי הספר באשדוד, האלופים שלמרות הכל המשכתם בעשיה ולא הרפיתם, מוכיחים לנו שביחד ננצח"!

שלב הגמר היה מתוח מאוד. כל המתמודדים הפליאו בקריאתם וגילו הבנה ובקיאות בעלילת הספר, כך שההכרעה היתה קשה. אך כמו בכל תחרות גם כאן יש לנו זוכים!, עליהם הכריזה ליאת רגב, אשר הנחתה את הערב בחן רב. להלן הזוכים:
מקום ראשון – שי עמרם, תלמידת ביה"ס נוף ים. קראה מתוך הספר "דם האולימפוס".
מקום שני – מאיה טולמסוב, ביה"ס יח"ד. קראה מתוך הספר "עץ הדומים תפוס".
מקום שלישי – סער יעקב, ביה"ס רננים. קרא מתוך הספר "הבכור לבית אבי".

ציונים לשבח ניתנו לתלמידים הבאים: זיו טופליאן מביה"ס צמח. קרא מתוך הספר "רוני ותום החקירה השלישית". רומי להב מביה"ס קשת. קראה מתוך הספר "המלחמה שהצילה את חיי". איתי לרון מביה"ס רימונים. קראה מתוך הספר "רוץ ילד רוץ".

כל משתתפי הגמר קיבלו במתנה: ספר "ישראל – ארץ קטנה, סיפור גדול", משחק חשיבה, תיק ספריה ושוברי קניה לספר בסטימצקי לזוכים. המארגנים: "ברכות לכל הזוכים והזוכות וזכרו, לעולם אל תפסיקו לקרוא!"

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך