המא(ו)כזבים הגדולים של בחירות 2024 באשדוד

ברק סרי

האיש שהתפרץ בסערה למירוץ לראשות העיר כשהוא מצהיר נחרצות שהוא ראש העיר הבא של אשדוד, קיבל את המכה הכואבת ביותר כשנאלץ לפרוש לאחר שלא קיבל את תמיכת המפלגות החרדיות ובכללן מפלגת ש"ס אותה מנהיג מורו ורבו אריה דרעי. סרי היה כל כך בטוח שהמפלגות החרדיות בכיסו, עד שהוא אמר בתחילת המערכה לאחד מחבריו בטלפון "אני לא יודע מה לעשות הם לא מאתגרים אותי בכלל" כשהוא מתכוון למחנה יחיאל לסרי. אובר היהירות הזו רק גרמה לפרישה שלו להיות הרבה יותר כואבת והפתיעה בעיקר את תומכיו, שהיו בטוחים שסרי עומד על 18% תמיכה כפי שסיפרו להם השכם והערב והם האמינו.

לאחר הפרישה אותה ניסה סרי להציג כחבירה לכצנלסון בשם האחדות, בנה סרי על זה שלפחות כצנלסון יעלה לסיבוב השני, אולם גם פה נחל אכזבה מרה כשרוב תומכיו התפזרו בין המתמודדים השונים וכצנלסון סיים שלישי עם 13% תמיכה, בפער עצום מד"ר יחיאל לסרי אותו ניסה לאתגר.

לסיכום: האיש בו הושקעו מיליוני שקלים לא הצליח לספק את הסחורה והשאיר את תומכיו הרבים שראו בו "המושיע" מובסים והמומים.

ברק סרי.

 

סניה כצנלסון

האיש שהיה המלך של העיר ב 5 השנים האחרונות לאחר שקיבל מיחיאל לסרי סמכויות רחבות ותיקים משמעותיים, למרות שהיה היריב העיקרי שלו בבחירות 2018, עשה טעות אחת יותר מדי כשהלך עם יריביו הקשים ביותר של ראש העיר ובכך תפס צד במערכה הקשה ביותר שידעה העיר אשדוד. כצנלסון שתמיד עשה את המהלך הנכון שגה הפעם וכנראה יאלץ לראות כמה מיריביו המרים משתלטים על נכסיו הפוליטיים. כצנלסון שידוע בתור אחד שמבין פוליטיקה, ידע טוב מאוד לאן נושבת הרוח וציפה לעלות לסיבוב שני מול לסרי או לפחות להביא מספר גבוה של מנדטים למועצה וכך יהיו חייבים אותו בקואליציה. לצערו שני הדברים לא קרו, למועצה הוא נחתך בחצי ועומד על 3 מנדטים (לפני ספירת ההוסטלים) ולראשות הוא הביא רק 13.9% תמיכה, מה ששם אותה בעמדה אותה הוא לא מכיר בכלל לקראת הקדנציה הנוכחית.

הלן גלבר

האישה שנהנתה הכי הרבה מההתכתשויות בין מחנה לסרי למחנה סרי את כצנלסון, לא הצליחה גם הפעם לתרגם את ההבטחות שלה לאחוזי תמיכה בקלפי והיא סיימה עם 19.59% רחוק מאוד מד"ר לסרי אותו היא הבטיחה לנצח בכל מחיר. אחרי שנים ארוכות באופוזיציה ללא עשייה משמעותית חשבה גלבר שהפעם הציבור ייתן בה אמון וינהר אחריה, אולם כמו חברה לספסלים הקרים אלי לחמני היא לומדת ששנים של ישיבה באופוזיציה ללא עשייה משמעותית לא גורמת לתמיכה ואהדת יתר, הציבור מתחבר הרבה יותר לחברי מועצה שיושבים בשולחן מקבלי ההחלטות ומבצעים פעולות משמעותיות למען תושבי העיר. לאחר שבבחירות הקודמות היא החלה בקול תרועה רמה והתרסקה קרוב מאוד לבחירות בעקבות ההקלטות הידועות, הפעם היא ניסתה להוביל בכל כוחה לסיבוב שני וגם זה הפעם לא צלח.

משה בוטראשוילי

שנים רבות סייע יחיאל לסרי לבוטרא לקדם את הנושאים החשובים לקהילה הגאורגית. האיש שראש העיר נתן לו משנה לראש העיר וסמכויות רחבות עם מנדט אחד. הפעם החליט בפעם הראשונה לא לתמוך בלסרי בבחירות האלה בניגוד לרצון בוחריו וללא סיבה הגיונית וניכרת לעין. גם כשחלפו הימים ובוטרא ראה איך כל רבני הקהילה הגאורגית הידועה כקהילה מסורתית, תומכים ביחיאל לסרי, הוא סירב לתמוך מסיבותיו האישיות וככל הנראה נותר קירח מכאן ומכאן, מצביעיו בחרו ביחיאל לסרי לראשות, ואם יכנס למועצה (ממתינים לתוצאות המעטפות הכפולות) יבלה 5 שנים במדבר על ספסלי האופוזיציה, כך שתמוהה מאוד ההחלטה שלו לא לתמוך בלסרי אשר טיפח אותו ב-15 השנים האחרונות.

אלי לחמני

כבר 3 קדנציות ברציפות מתמודד אלי לחמני לראשות העיר כשהפעם גם הוא ידע שהוא ללא סיכוי משמעותי. הישיבה הארוכה באופוזיציה נותנת את אותותיה בקלפי ואם בבחירות 2018 הביא לחמני לראשות העיר מעל 20% הרי שהפעם הוא התרסק למספר חד ספרתי מביך של 7%. לא ברורה התעקשותו של לחמני לא לחבור לאף מתמודד למרות שהוא מכיר בכוחו הדל, גם בבחירות למועצת העיר התרסק לחמני והכניס רק מנדט בלבד מה שאומר שאופיר לסרי המוכשר שהלך עם לחמני שנים ארוכות במדבר, לא יכנס למועצה והוא יצטרך לחשב את עתידו הפוליטי מחדש.

כצפוי: אלי לחמני נאלץ למשוך את העתירה נגד תוצאות הבחירות
צילום: יח"צ

חנוך דרך ארליך

אומנם הוא לא התמודד באף רשימה, אבל כמות הפליק פלאקים שעשה דרך-ארליך תוך חצי שנה יכולה לזכות במדליה מתעמל באולימפיאדה. זה התחיל כשדרך-ארליך פרש מהסיעה של מורו ורבו הפוליטי סניה כצנלסון, בראיון שנתן דרך ארליך לאחד האתרים בעיר הוא טען שעזב את כצנלסון בגלל אי אלו דברים שלא היו לרוחו. לאחר מכן הצהיר על התמודדות לראשות העיר ותקף את המתמודד החדש ברק סרי בטענה שהוא שליחו של אריה דרעי ואין לו שום ניסיון בניהול עיר. לאחר כמה שבועות פרש דרך ארליך מהמרוץ לראשות העיר וראו זה פלא.. הוא חבר דווקא לברק סרי עליו טינף… כאן זה לא נגמר, כעבור כמה חודשים פורש סרי בעצמו וחובר לכצנלסון… כן כן ההוא שדרך-ארליך עזב בטריקת דלת, וכך מצא עצמו דרך ארליך תומך שוב בכצנלסון ובעצם מאבד כל לגיטימיות גם בתמיכה שלו.

חנוך דרך ארליך.

המנצחים הגדולים של הבחירות: נכט וש"ס

מי חשב שיהיה משהו משותף בין שני ההפכים משני צדי המתרס אלי נכט ותנועת ש"ס. אולם הם המנצחים הגדולים של הבחירות האלה, כשנכט שעבר מתקפה של פייק ניוז מצד יריביו בימים שקדמו לבחירות, שם את הכל מאחוריו ומכפיל את כוחו למועצת העיר עם 4 מושבים לעומת שניים בבחירות דאשתקד. תנועת ש"ס אף היא עם הישג משמעותי של 5 מנדטים והיא המפלגה הגדולה ביותר במועצת העיר, לאחר שכצנלסון שותפם לפסגה בקדנציה האחרונה נחתך בחצי והכניס רק 3 מנדטים (לפני ספירת המעטפות הכפולות) למועצת העיר.

חברי המועצה נכט ואמסלם.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך