"מ.ס אשדוד החזירה לי את התשוקה לכדורגל שלא חוויתי בשנה וחצי האחרונות"

הרבה זמן חיפשה מ.ס אשדוד חלוץ ברמה גבוהה, כמו שזה נראה היא מצאה. אזיקל הנטיי, 30, החלוץ הניגרי שהגיע אליה מקפריסין עושה רושם כמו "בינגו" עם רזומה של שחקן ברמה אחרת, כשאת הקריירה החל בקבוצת הנוער של מילאן. בראיון לעיתון "המגזין אשדוד" הוא מספר על מה שהביא אותו לאשדוד, על הרצונות שלו ובעיקר על התקופה הלא פשוטה שעבר לפני כן: "אני רוצה להתאושש מהשנים הספורות שהפסדתי עקב פציעה, ולהמשיך בכל הכח עד שאחזור לטופ"...ולא תאמינו מה היה הדבר הראשון שהוא הכי אהב בעיר אשדוד...
אזיקל הנטיי.

במשחק הראשון שלו ראו שהוא שחקן. אזיקל הנטיי, 30, לא הספיק לנחות כמעט בארץ מאיטליה, שם הוא מתגורר עם אשתו ובתם, וכבר לקח חלק במשחק מול מכבי פ"ת לפני חודש. מעבר לעובדה שכבש שער, ראו שמדובר בחלוץ שחיכו לו זמן רב. שחקן שיודע את העבודה ברחבה. כשרואים את הרזומה שלו, מבינים שאשדוד פגעה בול ושמדובר בשחקן שלא מגיע לארץ בכל יום.

הרזומה של הנטיי הוא של שחקן ברמה אחרת. התחנה הראשונה של החלוץ הניגרי באירופה הייתה קבוצה הנוער של מילאן ומאז הוא עבר תחנות רבות. הוא שיחק כמושאל בספציה ופרוג'ה, המשיך לסלובניה ואחרי עונה טובה באולימפיה לובליאנה, נרכש על ידי לוקומוטיב מוסקבה תמורת 5 מיליון יורו (2016). בליגה הרוסית אח"כ עבר לאיחוד האמירויות, הונגריה, קרואטיה, סלובקיה, ערב הסעודית וקפריסין שם שיחק באפולון לימסול ביחד עם עידו שחר ממכבי ת"א , ואח"כ בא.א.ל, הנטיי זכה לאורך הקריירה בכמה תארים. עם סלובן ברטיסלבה זכה פעמיים ברציפות בדאבל סלובקי (2019/20, 2020/21) ויש לו גם אליפות עם פהרבאר בהונגריה, אליפות עם לובליאנה בסלובניה וגביע עם לוקומוטיב מוסקבה ברוסיה" שחקן שחקן כבר אמרנו?

"תאחל לי אושר" הנטיי.

אחרי כמעט חודש, הגיע הזמן להכיר אותו מעט יותר. אזיקל הנטיי מתאר את עצמו "כאיש פשוט" ומספר כיצד הגיע דווקא לאשדוד: "אין הרבה מה לומר, יש לי אישיות די פשוטה, אני איש משפחה, המשפחה היא הדבר הכי חשוב עבורי. שיחקתי בקפריסין בשנה וחצי האחרונות. הסוכן שלי התקשר אליי ואמר לי שאשדוד רוצה אותי. הוא אמר לי שאשדוד תמיד התעניינה בי בשנים האחרונות, אבל לא הצליחה להשיג אותי אבל הם תמיד היו סבלניים. אז פשוט הרגשתי שאולי זה הזמן הנכון…

חיפה ומכבי תל אביב רצו אותך. למה בחרת באשדוד?

"הסוכן שלי הסביר את המצב של אשדוד בליגה. ידעתי שאשדוד בשנים האחרונות תמיד הייתה טובה בליגה, אז בשבילי זו הייתה מוטיבציה טובה לבוא. רציתי להראות את היכולות שלי בליגה הישראלית. הקבוצות הגדולות יכולות לראות כי אני שחקן שמאמין בעבודה קשה ובהקרבה. השנה וחצי האחרונות לא היו הכי טובות בשבילי בגלל הבריאות של אמא שלי, אז עברתי תקופה מאוד קשה ואני יוצא ממנה. אני אסיר תודה כי באשדוד אני מחזיר את התשוקה, המוטיבציה והאושר, שלא חוויתי בשנה וחצי האחרונות"

אתה כאן כחודש, מה למדת על העיר ועלינו הישראלים?

"הדבר הראשון שהתאהבתי בו הם המדרכות. הן מאוד מרווחות ומאוד מסודרות, אני זוכר שהתקשרתי לאשתי נרגש וספרתי לה על זה, כי אנחנו אוהבים מדרכות מרווחות בשביל ללכת עם הבת שלנו. דבר נוסף הוא שאני אוהב את הניקיון, ולגבי אנשים, הם קיבלו אותי טוב מאוד מאז הגעתי.

אשדוד רצו אותי בעבר והחלטתי שעכשיו הגיע הזמן.

מה אתה אוהב כאן? באשדוד, ישראל.

אני אוהב את הרוגע והשלווה בעיר ואת החוף היפה מאוד

הנטיי מגיע בתקופה של מלחמה. הרבה שחקנים חששו להגיע בגלל המצב. הוא קיבל החלטה לבוא לראשונה בארץ דווקא בזמן הזה.

לא פחדת להגיע לישראל? בגלל המלחמה?

"שאלתי על המצב, דיברתי עם חבר שלי כאן עידו שהר ממכבי תל אביב, והוא אמר לי שהמצב רגוע. גם סגן נשיא אשדוד נוני הבטיח לי שהכל בסדר, אז זה גרם לי ולמשפחתי להישאר רגועים"

. מה המשפחה והחברים שלך אומרים לך שאתה כאן? היה מישהו שניסה לשכנע אותך להגיע לישראל?

"אשתי קצת מודאגת, אבל אני תמיד אומר לה כמה שליו ויפה פה באשדוד, ושאני מרגיש שמח .אז זה עוזר לה להישאר רגועה".

: עם אשתו.

 מה אתה אומר לאנשים על המצב הביטחוני כאן?

"אני רק אומר להם את האמת, זה בטוח ושליו מאז שבאתי לכאן".

הנטיי עוזר לאשדוד להתאושש עם שני שערים כבר. נראה שגם הוא מבין את ההתלהבות ממנו כאן.

הרבה זמן חיפשו חלוץ בקבוצה, נראה שהם מצאו.

"כן אני חושב"

מה אתה אומר על מצב הקבוצה בליגה?

"המצב הוא מוטיבציה טובה להראות עד כמה אנחנו יכולים להיות חזקים מבחינה מנטלית ולא לוותר כשהדרך נהיית קשה".

מה המטרה המקצועית שלך?

"להתאושש מהשנים הספורות שהפסדתי עקב פציעה, ולהמשיך בכל הכח עד שאחזור לטופ"

האם תישאר כאן גם בעונה הבאה?

"אנחנו עוד נראה"

מה לאחל לך?

"אושר"

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך