רגע לפני הבחירות, ד"ר לסרי בראיון מיוחד "כל פרויקט גדול מתחיל בהדמיה מרהיבה"

ארבעה ימים לפני הבחירות וראש העיר ד"ר יחיאל לסרי מתייחס לראשונה למספר נושאים בוערים המעוררים שיח ביקורתי כנגדו * נושאים שעל סדר יומם של תושבי העיר, שלא כולם מרוצים מהדרך בה הם מתנהלים ומפנים אצבע מאשימה לכיוון לסרי * בראיון נוקב, ללא כפפות, משיב ד"ר לסרי על הטענות ומציג זווית אחרת, שאותה חלקכם יכיר בפעם הראשונה - על הקאנטרי, פארק המים, הגירה שלילית, תחבורה ציבורית, הדמיות ומערכת החינוך בראיון מרתק, וגם איך התמודד עם מסע ההסתה וההכפשות נגדו

בשבועות האחרונים הפיץ מטה לסרי סדרה של סרטונים ומסרים המפרטים את ההישגים הגדולים שלו בשנים האחרונות. אך כטבעו של קמפיין, הבליטו את החוזקות וסיפרו לנו את מה שאנחנו יודעים מצוין. עכשיו, ימים ספורים ליום הבחירות פנינו לד"ר לסרי דווקא עם השאלות הקשות, בנקודות הרגישות, בנושאים שלא מופיעים בסרטונים של הקמפיין. כי ראש עיר המבקש לקבל את אמון הציבור פעם נוספת צריך לדבר גם על דברים שפחות נוח לדבר עליהם.

ד"ר לסרי שלום, בניגוד לפעמים קודמות, הפעם לא יהיה ראיון חגיגי. אני רוצה ברשותך לדלג על תעמולת הבחירות ולגעת בכמה נקודות כואבות, או במילים אחרות נקודות שמושכות את עיקר הביקורת כלפיך. נתחיל ברשותך דווקא עם משהו טכני. בריכות שחייה. תושבים רבים טוענים כי אין בעיר בריכות שחייה, בטח לא כאלה המספיקות לכמות אוכלוסייה בעיר כמו אשדוד, וגם הקאנטרי שכבר היה על סף פתיחה עדיין לא נפתח מכל מיני סיבות

"נקודה מצוינת ואני רוצה בפתח תשובתי לומר שאני מסכים איתם. אכן הדרישה לבריכות שחייה באשדוד גדולה מההיצע הקיים כרגע. בדיוק בשביל זה קידמנו את בניית הקאנטרי שהיה תקוע 20 שנים, אנחנו ממש לקראת סיום בניית מרכז ספורט ברובע ט' הכולל בריכה נהדרת וחדר כושר, התחלנו את בניית הבריכה האולימפית בקרית הספורט. תוסיף לזה את הבריכות הקיימות בחרצית, בבית לברון ובמקיף א' ובעוד מספר חודשים אשדוד תכפיל את כמות בריכות השחייה שלה".

אבל למה הקאנטרי לא נפתח עדיין?

"הקאנטרי היה אמור להיפתח, אך בסיור של אנשי המקצוע שהתקיים במקום, בדיוק כפי שמתבצע לגבי כל פרויקט על אחת כמה וכמה כשהוא צפוי לארח מאות רבות של אנשים בו זמנית, בסיור התגלו מספר ליקויי בניה ובטיחות שמעכבים את הפתיחה וכשאלו יתוקנו כולם ייהנו מהמקום".

ומה לגבי פארק המים שהבטחתם או הגלגל הענק? יש טענה האומרת כי יוצאות הדמיות של פרויקטים גדולים אבל בפועל לא קורה כלום.

"בוא נלך לפי הסדר. פארק המים והגלגל הענק, שניהם חלק מהטיילת הצפונית המחברת את פארק לכיש, דרך שפך הנחל, חוף מי עמי, חוף לידו ועד לחוף אורנים. בהמשך יהיה חיבור עד לחוף הקשתות. שני הפרויקטים הללו יצאו למכרז פומבי והיו פתוחים לכל מי שראה לנכון להשתתף. אפילו דאגנו להוצאת היתר בנייה עוד לפני פרסום המכרז, כך שמצידנו עשינו את המקסימום אך אין באפשרותנו להקים ולהפעיל את המקומות הללו, אלא להזמין גופים פרטיים המתמחים בהפעלה ולצערי לא ניגשו למכרז של פארק המים. לגבי הגלגל הענק, נבחר זוכה אך לאחר כמה ימים הוא החליט לחזור בו ולוותר על המכרז. בשני המקרים אנו נמשיך לחפש ולמצוא את הפתרונות הכי טובים לעיר ולקידום התיירות בה".

אז זה לא סתם הדמיות לשם הדמיות?

"הדמיות הן דבר חשוב מאוד. הן נותנות לנו את האפשרות לדעת בדיוק איך ייראה הפרויקט בסיומו ופעמים רבות זו הצורה שבאמצעותה אנו בוחרים מבין מספר חלופות. אז כן, כל פרויקט קטן כגדול מתחיל בהדמיה, ואנחנו יכולים לראות ממש בימים אלו איך האגם בפארק עם הגשר היפה וכל המתחם סביב נראים בדיוק כמו בהדמיה המקורית, כמו גם האצטדיון שהולך ומקבל צורה וכך עוד שורה ארוכה של פרויקטים שנבנו ברחבי העיר ושכחנו שגם הם התחילו כהדמיה".

הדמיה שהרבה תושבים מחכים לה היא של כניסה/יציאה נוספת. כבר המון זמן מדברים על זה ועדיין זה לא קורה. למה?

"בכל הקשור לכבישים ומחלפים יש בירוקרטיה רבה ואכן שנים רבות אנו עוסקים בנושא ומנסים למצוא פתרונות על מנת להקל על תושבי אשדוד ואלו המבקרים בה. בצפון העיר התקדמנו משמעותית וכבר קיים חיבור פיזי לכביש 4 במחלף אשדוד צפון/יבנה דרום. אמנם זה עדיין לא הכביש המשמעותי שיעקוף את אזור התעשייה ויתחבר לכביש הרצל, אבל אנחנו מתקדמים גם לשם ולאחר התנגדות ארוכת שנים של משרד הביטחון (בשל הסמיכות לבסיס פלמחים) לאחרונה חלה התקדמות משמעותית בנושא. בצד הדרומי אנו נמצאים בדין ודברים מתמשך מול משרד התחבורה ורשויות התכנון, כשבאמצע נמצאים גם הגופים הירוקים המתנגדים לתוואי המקורי שביקשנו בשל הקרבה לדיונה. ישנן שתי חלופות אפשריות ואנו מקדמים אותן במלוא המרץ".

אתה מתחרט על פרויקט הנת"צים בהרצל ובגין?

"ממש לא. קודם כל הנת"צ בבגין יעיל בצורה פנטסטית ומשרת קווים רבים המובילים נוסעים מהעיר אל הרכבת וחזרה. בציר הרצל הסיפור קצת שונה כי אנו עדיין לא רואים את היתרון העצום שהנתיב הזה יביא כאשר הבניה תסתיים בקרית הספורט, רובע פארק לכיש החדש וכן מספר פרויקטים גדולים של פינוי בינוי לאורך הציר. התחבורה הציבורית תסיע אלפי נוסעים ביום למקומות אלו והם לא יצטרכו לחפש חניה אלא לרדת בנקודה הכי קרובה למחוז חפצם ובכך לחסוך זמן, כסף ועצבים מיותרים".

אז מה שאתה אומר זה שלמעשה הפרויקט הקדים את זמנו?

"לפי התכנית המקורית רובע פארק לכיש כבר אמור היה להיות בנוי, אך היו עיכובים בשל עתירות שונות לבית הדין ולאחר מכן הקורונה, שעיכבה את הכל עוד יותר. זו גם הסיבה שמסתכלים על נתוני ההגירה אל אשדוד וממנה. הייתה תקופה ללא התחלות בניה משמעותיות, אך עכשיו משהפקק השתחרר אנו רואים במו עינינו עשרות מנופים בכל רחבי העיר בונים אלפי יחידות דיור שתהיינה לצעירי העיר ולמשפרי הדיור".

אם כבר נגעת בצעירי העיר, בוא נדבר רגע על החינוך. אולי אפשר בבקשה להבין למה תמיד יש פערים בין הנתונים שהעירייה מפרסמת לאלו המתפרסמים בכל מיני מקומות אחרים?

"זה מאוד פשוט. אנחנו מתייחסים אך ורק לנתונים המשקפים את מוסדות הלימוד שנמצאים בפיקוח שלנו. מערכת החינוך העירונית היא מצוינת ואני מאוד גאה בנתונים ובביצועים של התלמידים ושל בתי הספר, הן ברמה הלימודית והן ברמה הערכית. בעיר אשדוד פועלים מוסדות חינוך מגזריים, אשר אינם בפיקוח עיריית אשדוד או משרד החינוך ולכן אין זה הוגן לכלול אותם בשכלול המדדים המציגים את ביצועי המערכת. אנו אחראים רק לבתי הספר שקשורים למערכת העירונית וכאן הנתונים הם פנטסטיים ואשדוד אכן מובילה מבין הערים הגדולות".

בפן האישי, איך התמודדת עם קמפיין ההסתה הקשה נגדך בשנה האחרונה?

"הסתה, לצערי, תמיד הייתה. אנחנו רואים את זה גם ברמה הארצית לא רק ברמה המקומית. אנשים מרשים לעצמם לכתוב דברים ברשתות ולהסתתר מאחורי זהויות שונות וכשמעורבים בזה אינטרסים זרים או גורמים מכוונים האפקט של זה גדל. אני למוד ניסיון, ואחד הדברים שסיגלתי זה לא לתת לדברים הללו להסיט אותי מהדרך שלי ומהאמת שלי. תמיד פעלתי בדרך הישר ונשארתי נאמן לעקרונות שלי, הגם ששילמתי מחיר כבד. אני מקווה ומאמין שהרוב השפוי של תושבי אשדוד יודע להעריך זאת ורואה את האמת כמו שהיא ולא כמו שמנסים לצייר אותה כל אותם בעלי אינטרס".

 

אחרי שש"ס הודיעו על תמיכה בך ימים ספורים לבחירות. איך אתה מתכוון לאחד בין כל המגזרים הרבים בעיר?

"אשדוד היא עיר נפלאה עם מרקם אנושי ייחודי המורכב מעשרות רבות של מגזרים, תרבויות ועדות. ב-15 השנים האחרונות הוכחתי לא אחת כי אנו יודעים להתייחס ולכבד את כולם, את המנהגים הייחודיים, התרבות המפוארת והמסורת שהביאה איתה כל עדה ואנו פועלים על מנת לשמר אותה ולתת לכולם לבוא לידי ביטוי. אני מודה לש"ס על התמיכה בי וקורא לכל יתר הרשימות להצטרף אליי וביחד נמשיך להוביל את אשדוד להישגים חסרי תקדים".

 

מה יש לך להגיד כנגד המחנה השני שעכשיו מנסה לצייר אותך "כמועמד החרדים"?

"אמירות שכאלו, מספר ימים לפני בחירות זה לא משהו שאני מייחס לו חשיבות כלל. הרי די להסתכל על הרכב הקואליציה הנוכחי אפילו היום, כדי לראות שידיי מושטות לכולם, לחרדים ולחילונים, לעולים ולוותיקים, לצעירים ולמבוגרים. ידיי תמיד מושטות לעבר כל מי שמוכן להצטרף להנהגת העיר ולקחת חלק בעיצובה של אשדוד והצעדתה קדימה אל האתגרים שמחכים לנו בשנים הקרובות וכך אעשה גם לאחר הבחירות, שאקבל בעזרת השם את אמון תושבי העיר ואתבקש להרכיב קואליציה בפעם הרביעית".

שיהיה בהצלחה!

"תודה רבה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך