תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" עם תפילות והקפות לשלומם של החיילים במעמד המקובל הגה"צ רבי ציון בוארון שליט"א

ציבור רחב השתתפו בתפילת ימי השובב"ים ותיקון היסוד בכולל אברכים שע"י בית מדרש "זוהר השלום" בקרית פונוביז' בראשותו של הרב אהרון כהן המנהל המסור של הכולל למען האברכים ובמעמד המקובל הגה"צ רבי ציון בוארון חבר בית הדין הגדול לשעבר

ציבור המשתתפים קיבל על עצמו תענית קודם לכן. המעמד החל בדברי הקדמה מפי ראש החבורה הרה"ג רבי כפיר כהן שהגדיר לציבור המשתתפים את מעלת יום נשגב זה והביא את דברי הרמב"ם שנכון שצמים ומתפללים אבל העיקר זה עזיבת החטא ולהרבות בלימוד התורה בעמל ובהתמדה שע"י זה הוא מוחק את כל העוונות גם הקשים ביותר.

המקובל הגר"צ בוארון נשא דבר התעוררות כשבית הכנסת מלא וגדוש במתפללים. בדבריו נשא דברי התעוררות לנוכח המצב הקשה בו נתון עם ישראל בימים אלו.

בדבריו זעק מדם ליבו, עם ישראל עובר בימים אלה ימים קשים, לא יודעים מה ילד יום, יותר מאלף יהודים נטבחו באכזריות וזה לא נגמר, אסור שאדם יאמר שלום עלייך נפשי, לי טוב, יש אלפי יהודים מסכנים שכבר ארבעה חודשים לא נמצאים בביתם, מהדרום למרכז ומהצפון מפוזרים בכל הארץ, וזה חוץ מהצרות והשמועות הקשות שאנו שומעים כל יום, כולם צריכים לחוש ולהרגיש את אחינו בבחינת "עימו אנוכי בצרה", בכל העולם יש אנטישמיות רדיפה נגד עם ישראל ואנחנו לא נדע מה נעשה.

בחורי הישיבות הם המסולאים מפז, הם בתורתם אחראים בעיקר על המצב, במקום לשמוע רדיו ישקיעו יותר בתורה ובתפילה, לשמור ולחזק את חומת הצניעות נאמר, ולא יראה בך ערות דבר ושב מאחריך, שח"ו הקב"ה לא יעזוב איתנו, צניעות זה דבר הכי חשוב בעם ישראל, צריך להיזהר בכל מקום וזה מביא לחורבן, אל תרבה שיחה עם האישה, היום יש הפקרות, הכל נהרס איפה הצניעות של עם ישראל? הקב"ה מעורר אותנו, יש עליית מדרגה בתוכחה, לא נשכח את הקורונה כאשר אלפים רבים נהרגו, אחר כך את האסון הנורא של מירון שנהרגו 45 יהודים הלכו ככה, והאסון האחרון הטבח האכזרי בשמחת תורה, ועדיין לא יודעים מה ילד יום, דם ישראל נשפך כמים, אנשים לא איכפת להם, נמצאים באדישות.

בני התורה יש עליהם עול ואחריות, הם הדוגמא להיות אחראים למצב הזה, אמרו לי אברכים שרוצים לצאת ליום אחד לקברי צדיקים להתפלל, אמרתי זה לא הזמן, במקום זה תלמדו עוד שעה בישיבה או בכולל, תעשו תפילה בתענית בכולל, זה לא הזמן לטיולים וזה יכול להיות חילול ה', כמעט ואין עם מי לדבר, לצערנו כולם אדישים לא מתבוננים למצב החמור כמה שעם ישראל סובל.

מי יודע מה ילד יום, גם מבחינה כלכלית המצב לא ברור, סכומי עתק של מליארדים הלכו במלחמה, את כל זה העם יצטרך לשלם, זה לא בא בקלות, לימוד תורה שיהיה לימוד באמת ובשקידה, לא לשמוע רדיו ולא לאבד את הזמן בביטול תורה, לא להחליש את האמונה בפרשנויות של הרדיו, כל אחד יתעורר יעשה חשבון נפש, עימו אנוכי בצרה.

גם בחינוך הילדים צריך להאהיב על צעירי הצאן את המצוות, את לימוד התורה והתפילות, בתפילה לבקש מהקב"ה את כל הבקשות שהוא צריך ויתפלל מכל ליבו ויזעק להקב"ה על השכינה ועל צערם של עם ישראל.

לאחר מכן ערכו את פדיון פד' תעניות ונגשו לתפילת מנחה עם ספר תורה כשלפני התיבה עבר הגה"צ המקובל רבי ציון בוארון כשכולם מעוטרים בטלית ותפילין. לאחר התפילה ערכו את סדר ההקפות שתיקן בעל המנחת יהודה זצ"ל ונגשו לתפילת ערבית.

לאחר התפילה הגר"צ בוארון ערך ברכת "מי שבירך" לחיילי צה"ל ולכל החטופים השבויים שיחזרו לביתם בריאים ושלמים לחיים טובים ולשלום, כן בירך בחביבות רבה את הרב אהרון כהן מנהל הכולל המסור בכל מאודו למען האברכים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך