נקודות ירוקות חשובות לישיבה תיכונית אמי"ת יגל אשדוד

הישיבה התיכונית אמי"ת יגל ברובע הסיטי היא המבנה הראשון באשדוד שזכה בתעודת מבנה ירוק וב-61.5 נקודות, שזהו כוכב אחד. המבנה שנחנך ב-2022 תוכנן ע"י משרד היידי ארד אדריכלות ועיצוב פנים בע"מ, מתוך ראייה סביבתית ונאמנות לעקרונות הבניה הירוקה. עיריית אשדוד: התפתחות חשובה בחזון העיר לסביבה ירוקה.

משרדי הייידי ארד אדריכלות ועיצוב פנים בע"מ, יכולים לרשום לעצמם נקודת הצלחה חשובה בהיסטוריה של אשדוד. הם היו האחראים לתכנון האדריכלי ולאדריכלות הנוף של הישיבה התיכונית אמי"ת יגל, ולציון דרך משמעותי בתולדות העיר – מבנה ירוק ראשון שזוכה לניקוד המזכה אותו בכוכב אחד (תו תקן למבנים ירוקים) ולתעודת מבנה ירוק.

"עבודת התכנון על בית הספר, נעשתה בשיתוף פעולה הדוק עם האדריכלית חופית סיוון גל-ים ממחלקת תחזוקה ובינוי במוסדות החינוך בעיריית אשדוד ועם צוות בית הספר בהנהלתו של הרב שלום מלול" אומרים במשרד האדריכלים היידי ארד ומציינים את הייחודיות של בית הספר ואת הסיבות שבזכותן זכה לתעודה החשובה:

בית הספר ממוקם במע"ר דרום ומשתלב באזור בניה חדש ומודרני. בביה"ס כ-8,000 מ"ר בנוי וכ-6,000 מ"ר פיתוח.

בית הספר מוגדר כבית ספר אנכי, עם 4 קומות מעל קומת קרקע, ומכיל מרפסות מעל 100 מ"ר בקומות 2-4, כדי לאפשר לתלמידים מנוחה ואוורור בלי לרדת לקומת הקרקע.

בכניסה לבניין ממוקם בית מדרש המתוכנן לכ-600 איש ומשמש בסופי שבוע בית כנסת שכונתי.

התנועה העיקרית בבניין מתנהלת דרך מדרגות מרכזיות ופתוחות, המהוות מקום מפגש ומנוחה בשעות השונות של היום.

בית הספר תוכנן כמבנה ירוק. בשלב זה קיבל כוכב אחד לתקן 5281. זהו מבנה הציבור הראשון באשדוד אשר מקבל תעודת מבנה ירוק.

בתכנון לבניה ירוקה שולבו עקרונות רבים, ביניהם: הפניית הבניין לחשיפה והגנה מקסימליים, בידוד תרמי של הקירות, שפע תאורה טבעית ומסוננת, איכות אוויר תוך מבנית, חומרים בעלי פליטות רעילות מינימליות, שימוש בתוצרת מקומית והצללת עצים רבים בפיתוח (כ-90 עצים).

עיקרון מנחה באדריכלות ועיצוב הפנים היה הביופילה. תיאוריה הדוגלת בקשר עם הסביבה הטבעית הן במבט, הן בבחירת חומרים והן בצבעוניות מרכיבי הבניין.

בכל המסדרונת יש מבטים לנוף האורבני ולמרפסות הקומתיות המגוננות. כך שגם בגובה של 3 קומות התלמידים נחשפים לירוק.

בבניין יש מגוון רחב של כיתות לימוד – מכיתות סטנדרטיות עד לחללי לימוד חדשניים עם מחיצות זכוכית, מחיצות ניידות ומסדרון פעיל המתחבר בעת הצורך לכיתות המתפרקות ומאפשר מגוון רחב של אפשרויות לימוד ועבודה.

בנוסף למעבדות ביולוגיה ופיזיקה הושקע מאמץ בפיתוח מעבדות חדשות כמו מעבדה לקולנוע, חדר אדריכלות וכיתת מחשבים.

בעיריית אשדוד מודים להיידי ארד אדריכלות ועיצוב פנים בע"מ, על המתנה הנהדרת שהעניקו לעיר הן במבנה הירוק והן בזכיה החשובה, תוך היצמדות לחזון העיר ולתפיסה אורבנית המותאמת לרובע חדש עם בנייה לגובה. הדוגמה הקלאסית לתפיסה זו היא שיטת המרפסות המשמשות חלופה חכמה לחצר מחוץ למבנה.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך