"מגיע לשחקנים ולהנהלה שלנו את תואר ליגת האלופות בעונה הבאה"

ברוך סרוסי, מאמנה של קבוצת "דולפני" אשדוד, סגנית אלופת אירופה בכדורגל באולמות לחרשים וכבדי שמיעה, חושב כבר על העונה הבאה. הוא מסביר איך מאמן שומע מסתדר עם קבוצה שהשחקנים הם כבדי שמיעה וחרשים, ומסביר שבסוף, הכדורגל זו השפה הכי משותפת לכולם.

אין הרבה מאמנים בישראל שיכולים להתהדר בתואר 'סגן אלוף אירופה'. ברוך סרוסי יכול. למה הוא יכול? כי הוא מאמנה של קבוצת "דולפיני אשדוד" סגנית אלופת אירופה הטריה בכדורגל בולמות לחרשים וכבדי שמיעה שהסתיימה בשבוע שעבר בספרד. ברוך הוא שומע ובראיון מיוחד לעיתון "המגזין אשדוד", הוא מספר על האליפות, ההצלחה ועל הקשר החשוב עם השחקנים, ואיך מסתדר מאמן שומע עם שחקנים שאינם שומעים או בכדי שמיעה.

ברוך החל את הקריירה שלו  כשוער בכדורגל אולמות, הוא מספר: "שיחקתי 7  שנים בליגת המכללות במכללה למנהל ו-3 שנים בעירוני ראשל"צ. ב 2004 שיחקתי בליגת מכללות כשלמדתי במכללה למנהל. הענף של הכדורגל באולמות נכנס לי חזק ללב וממש התאהבתי בו"

את קריירת האימון החל אצל הנשים: "ב 2010 התחלתי לאמן קבוצת נשים של המכללה למנהל ולאחר שלקחתי איתן אליפות מכללות קיבלתי גם את קבוצת הבנים של המכללה למנהל הובלתי אותה למספר אליפויות של המכללות כולל השתתפות במספר אליפויות באירופה".

לפני שנה הגיעה ההצעה מ"דולפיני אשדוד", אלופת ישראל ומהטובה בענף, אגב כולל בליגת ההתאחדות הרגילה.  ברוך מיד הסכים: " זה היה אתגר אדיר עבורי. התנהלות מאוד חדשה עבורי,  אבל מאתגרת מאוד. מכיוון שזהו המועדון הכי יוקרתי מבחינתי בליגת כבדי השמיעה, הסכמתי להוביל את הקבוצה מקצועית.  זכינו בשנה שעברה באליפות ובגביע וזכינו לייצג את המדינה"

ברוך סרוסי והמדלייה של המקום השני.

עכשיו מגיע מברוק על סגנות האליפות.

"תודה על הברכות אבל אני מעדיף לקבל ברכות על זכייה"

איך אתה מסכם את הטורניר?

"הטורניר היה חוויה. גם רמה גבוהה מאוד וגם ניהול יוצא דופן"

אגב, נתקלתם בסוג של אנטישמיות בגלל המלחמה?

"כן תלו מולנו והתעטפו בדגלי פלסטין. ביקשתי מהשחקנים לא להתייחס אליהם. היה גם מקרה פחות נעים כשאחד השחקנים מהקבוצה האנגלית לא לחץ לנו את היד. לא התרגשנו, כי אנחנו לא מערבבים פוליטיקה וספורט".

מה המיוחד באימון קבוצה של חרשים וכבדי שמיעה?

"האתגר הכי קשה זה נושא התקשורת ביני לבין השחקנים. במהלך משחק. אני לומד תוך כדי תנועה איך מצליחים לגשר על הפער הזה. בסופו של דבר הכדורגל הוא השפה המשותפת לכולם"

אך זה מתנהל במגרש, חלוקת ההוראות תוך כדי המשחק?

"חש לי מתורגמן שצמוד אליי כל המשחק שעוזר לי לתקשר מול השחקנים בשפת הסימנים. יש תמיד הוראות גם תוך כדי משחק ובטח בהכנה למשחק ובניתוח של הקבוצה היריבה"

אז בעונה הבאה תביא אליפות?

זו המטרה. יש לנו קבוצה מגובשת מאוד. שחקנים מצוינים. צוות הנהלה מצוין. מגיע לשחקנים ולהנהלה שלנו את תואר ליגת האלופות. אעשה הכל, אבל הכל, כדי להשיג את המטרה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך