"פוליטיקאים נואשים גורמים להסתה פרועה כדי לשנות את השיח לפני הבחירות"

ימים ספורים לפני הבחירות לראשות ולמועצת העיר, גורמים פוליטיים שכל מהותם הוא ללבות שנאה בין תושבי העיר, דאגו להפיץ פייק ניוז מוצהר ברחבי העיר * כאשר כל מטרתם היא לעורר שיח של שנאה בין חרדים לחילונים, ולנסות להחזיר את אש המחלוקת באשדוד כפי שהיה לפני שש שנים * על פי הערכות ככל הנראה מדובר במי מהמועמדים לראשות העיר * בינתיים הוגשה תלונה למוקד העירוני שבודק את זהות מדביק המודעות, תלונה במשטרה תוגש בהמשך * "דווקא בזמן מלחמה שהאחדות בעם חשובה – יוצאים גורמים פוליטיים שמתמודדים על ראשות העיר ומנסים לייצר שנאה ופילוג, אלה אנשים שלא ראויים להיבחר לנציגי ציבור. ב- 27 בפברואר האהבה תנצח, לא השנאה"

באישון לילה ביום שלישי האחרון, ג'יפ מיציבושי שחור עשה את דרכו בין מאות תחנות האוטובוס של העיר אשדוד, ללוחות המודעות השונים הפזורים ברחבי העיר. ודאג להדביק חומר פרסומי אנונימי המלווה בהסתה פרועה ושקרית נגד הציבור החרדי בעיר אשדוד ונגד ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי. כאשר כל מטרתו של הפרסום הוא לנסות להפחיד את הציבור עם שקרים מוחלטים, על מנת ללבות שנאה בעם ועוד בזמנים קשים כאלה.

בפרסום השקרי אליו נחשפנו בזמן אמת, שהודבק כמעט בכל תחנות האוטובוס בעיר נכתב כך "הודעה דחופה לנוסעי התחבורה ציבורית. עקב המשך השליטה החרדית, בראש העיר ד"ר יחיאל לסרי ובמועצת העיר, הרינו להודיע שבתחנה זו על כל האוטובוסים – גברים עולים מקדימה נשים מאחורה, נשים צנועות רואות ישועות" כך לשון המודעה שהודבקה ברובעים החילונים בלבד, וכאמור היא שקר מוחלט שנועד להרגיז את הציבור החילוני בעיר.

"המטרה של הפוליטיקאים ששלחו את מדביק המודעות האלה הייתה – שהציבור האשדודי יקום בבוקר יגיע לתחנת האוטובוס הקבועה שלו ברובע א' רובע י' או ה' וכך הלאה, יקרא את תוכן המודעה – יתרגז, יתעצבן, יראה חרדי בהמשך היום ויתעב אותו, יכנס לפייסבוק, או לכל רשת חברתית אחרת ויכתוב פוסט מלא ברפש ושנאה כלפי הציבור החרדי או כלפי ראש העיר – והנה לנו באשדוד שוב הסתה פרועה ושקרית שהספקנו כבר לשכוח ממנה" אמר לעיתון 'המגזין' יועץ פוליטי בכיר המעורה בנעשה בבחירות באשדוד.

העבר לעומת הווה

זה לא סוד שהעיר אשדוד הייתה רוויה בשנאת חינם לפני כשש שנים בזמן מחאת השבת, השנאה בין חרדים לחילונים עלתה שלב, הפגנות, מחאות, אלימות ועוד אירועים נוספים היו כדבר שבשגרה באותה התקופה, אך מיד אחרי הבחירות ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי הכניס לקואליציה העירונית כמעט את כל הסיעות במועצת העיר, והם חיו בה יחד במשך חמש שנים בשקט ובדממה מוחלטת.

שמעון כצנלסון שאיים לפני הבחירות בהתחרדות העיר, נכנס ראשון עם שש המנדטים שלו וניהל את העיר יחד אלי נכט ועם הסיעות החילוניות אשדודים, הלביאות, והסיעות החרדיות ש"ס ואגודת ישראל. ההרמוניה הייתה מקסימה ואיש לא חשב שאשדוד הולכת להתחרד, אך כנראה אלה שנותרו מחוץ לקואליציה (הלן גלבר ואלי לחמני) חושבים אחרת, ומעניין לדעת אם מישהו מהם או מאלה שהיו בקואליציה העירונית אחראי לתוכן הפרסומי השקרי הזה.

מבין כל המתמודדים לראשות העיר אפשר להוציא את אלה שקרובים לציבור החרדי כמו ברק סרי, אבי אמסלם וד"ר יחיאל לסרי, ולהבין שזה יכול להיות כל אחד מהארבעה הנותרים (גלבר, לחמני, כצנלסון או נכט) כאשר גורם פוליטי איתו שוחחנו טען בפנינו כי ישנו סיכוי שמדובר בפעילים פוליטיים שעשו זאת על דעת עצמם, אם כי הסיכוי לכך קלוש.

ההסתה והשקר

במודעה אחרת שהודבקה בלוחות המודעות על ידי אותם מדביקים נכתב כך "תגידו להתראות לסופי השבוע – אשדוד היא עיר חרדית" כאשר האחראי על התוכן מוסיף שקרים הזויים וכותב "מיד לאחר הבחירות יוקמו רובעים חדשים עבור הציבור החרדי בלבד, לאחר הבחירות אשדוד תהפוך לעיר החרדית השלישית בגודלה בישראל, מקומות בילוי? מסעדות? תיירות? מרכזי קניות ועוד יהיו סגורים בשבת. צאו להצביע, הזדמנות אחרונה להציל את העיר שלנו".

המודעות הללו שנתלו בלילה בכל רחבי העיר, גרמו לזעזוע עמוק בקרב הציבור החרדי שמכחיש כל קשר למודעות, ומבין כי ישנם גורמים במגזר הכללי שמנסים להסית את השיח בציבור, זאת על מנת ללבות שנאה ולגרום לציבור החילוני להזדעזע לפני הבחירות שיתקיימו בעוד כשבוע וחצי.

גורמים במפלגת ש"ס ובמפלגת אגודת ישראל דאגו לגנות בחריפות את המודעות הללו, אם כי נמנעו מלעשות זאת בפומבי על מנת לא להיגרר לשיח השקרי של אותם מפיצי פייק ניוז ובעצם לשרת את מעשיהם.

"זה ברור שמדובר באנשים ששייכים לאחד המועמדים לראשות העיר, שככל הנראה נואשים מאוד ממצבם הפוליטי ומהתוצאות שלהם בסקרים, וכל רצונם הוא להסית ולקושש מספר קולות על ידי זה. העניין הוא שהם כבר ניסו לעשות את זה בבחירות הקודמות, דבר שלא צלח בסופו של דבר והציבור החרדי והחילוני ידע לעבוד חמש שנים בשקט מופתי ובאחדות נפלאה, הלוואי שבכל הארץ היו לומדים לחיות כמו שבאשדוד חרדים וחילונים, יוצאי ברית המועצות ודתיים לאומיים יודעים לחיות יחד. ומי שמאחד אותם זה כמובן ראש העיר המכהן" אומר לעיתון 'המגזין' בכיר במפלגות החרדיות שהזדעזע מניסיון ההסתה הנואש של אותם פוליטיקאים או שלוחיהם.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך