"אני קורא לגנבים, תחזירו את האופניים – הם מצילי חיים"

האופניים החשמליים של מתנדב איחוד הצלה, טל מור, נגנבו במוצאי השבת שעברה מרובע י"א עם כל הציוד היקר ומציל החיי שהיו עליהם בעלות של כמה אלפי שקלים, כנראה יותר * טל מור: "הם ידעו בוודאות שהם גונבים אופניים של איחדו הצלה. כמה כאלה יש שכתוב עליהם איחוד הצלה ומזוודה כזו?"
(צילום: איחוד הצלה)

במוצאי השבת נגנבו אופניים חשמליים. לצערנו ידיעה די שכיחה, שכבר לא כותבים עליה לעיתון. ולמה בכל זאת כן אנחנו מתייחסים. כי מדובר בלא סתם אופניים, אלא באופניים מצילים חיים. לא פחות. לידיעת הגנבים.

האופניים חשמליים של מתנדב איחוד הצלה, טל מור, נגנבו במהלך השבת שעברה. מור חובש מתנדב באיחוד הצלה מתנייד לאירועי החירום השונים באמצעות אופני חירום חשמליים. במהלך השבת ראה טל כי אופניו לא נמצאים במקומם והם נגנבו מתחת לביתו ברובע יא' באשדוד עם כל הציוד הרפואי שנמצא בארגז.

באחדו הצלה הוציאו הודעה: "אנו מבקשים את עזרתכם באיתור האופניים על מנת שטל יוכל לחזור לפעילות במהרה ולהמשיך בהתנדבותו הברוכה להצלת חיים, מצורפת תמונה של האופניים החשמליים. כל היודע דבר מתבקש ליצור קשר עם ראש סניף איחוד הצלה באשדוד דניאל בוקובזה 052-7139183 או לדווח למוקד 1221 של איחוד הצלה/ 100 מוקד משטרה"

טל, נו מצאת?

"לא נמצאו. מישהו סיפר שראה את תיק החובש ברחוב הענבים בט"ז והוציא אותו מהפח ומסר למישהו אינו מכיר. סיפור מוזר בפני עצמו. אבל האופניים לא נמצאו וגם הציוד לא נמצא. אני מדבר על כל ציוד ההחייאה. זה אלפי שקלים אולי יותר. יש באופניים האלה כל מה שיש באמבולנס מבחינת הציוד, למעט אלונקה. מערכת החייאה וחמצן, ציוד קבוע, וצווארון וערכת לידה וחבישה מתקדמת".

הגנב יודע שהוא לא רק גנב אופניים אלא אולי גם גנב חיים? כי הרי לא תוכל להציל עכשיו חיים?

"בטח. יש על האופניים סימן, ציוד, צ'קלקות, אי אפשר להתעלם מזה. הכל היה קשור במנעול".

אז איך נגנבו?

"פתחו את המנעול. אין לי מושג. הן לא היו גם עם סוללה כי פחדתי בגלל הגניבות בלילה, ובכל זאת הם גנבו. זה צמד גנבים. במצלמות רואים אחד גונב אופניים והשני מסייע לו"

אז יכול להיות שהם ידעו שאתה גר שם?

"הם ידעו בוודאי. כמה אנשים הולכים עם אופניים שכתוב עליהם איחוד הצלה ומזוודה עם ערכת תאורה. אבל אין לי מושג מי אלה".

אפשר לזהות ברחוב את האופניים

"כן, אבל הם מפרקים גלגלים, מנועים, שרשראות ועוד. ימכרו כחלפים".

אם יכולת להגיד להם משהו מה היית אומר להם?

"שיחזירו אותם לבית המתנדב בהסתדרות 1. שישימו שם ויהיה מי שייקח. אפשר  להתקשר ל-1221 לאיחוד הצלה. שיגידו שמצאו אופניים ונבוא ניקח. לא מסובך. אנחנו לא רוצים כלום רק שיביאו את מה שלקחו. הם מונעים מאיתנו להציל חיים. זו תופעה שלא קוראת פעם ראשונה בעיר. תופעה שמתרחשת לצערי מידי כמה חודשים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך