מליאת הכנסת אישרה את החוק החשוב למען משפחות החטופים שיזם חה"כ האשדודי

מליאת הכנסת אישרה אמש בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק מימון הוצאות למשפחות שבויים, חטופים ונעדרים (תיקון - זכאות למענק לאחים וילדים מעל גיל 21), התשפ״ד - 2024 של יו״ר סיעת ש״ס חה״כ ינון אזולאי

יו״ר סיעת ש״ס חה״כ ינון אזולאי: ״מטרת הצעת החוק לתקן מצב בו אחים וילדים לא היו זכאים למענק תלת חודשי של 21,000 שקלים חדשים, אם הם היו זכאים לתגמול לפי חוק תגמולים לבני משפחה של חטופים ונעדרים בפעולת איבה.

הצעת החוק קובעת כי אחים וילדים של חטוף שבוי או נעדר יהיו זכאים מגיל 18 למענק של 21,000 שקלים חדשים ואם הם זכאים בשל אותו שבוי, חטוף או נעדר, לתגמול לפי חוק תגמולים לבני משפחה של חטופים ונעדרים בפעולת איבה, לפי חוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה או לפי חוק משפחות חיילים שנספו במערכה (תגמולים ושיקום), יקוזז סכום התגמול מסכום המענק.

בנוסף הוספה להצעת החוק הוראה הקובעת כי הטבות סוציאליות המשולמות לפי הסכמים שנערכו ושייערכו בין המוסד לביטוח לאומי ובין הממשלה לפי סעיף 9 לחוק הביטוח הלאומי [נוסח משולב], התשנ"ה–1995, עד ליום 31.3.24 בשל מלחמת חרבות ברזל, לא ייחשבו הכנסה לעניין כל דין, אלא אם כן נקבע בהם אחרת. הוראה זו תחול רטרואקטיבית מיום 1.1.24״.

קרדיט צילום: נועם מושקוביץ דוברות הכנסת

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך