השב"כ יתערב? שר הפנים ארבל במסר חד לקראת הבחירות המקומיות

שר הפנים משה ארבל במסיבת העיתונאים לקראת הבחירות לרשויות המקומיות: "פגיעה או איום על איש ציבור, נבחר ציבור ומועמד לבחירות היא בהגדרה איום ביטחוני. הממשלה והיועצת המשפטית נענו לבקשתי ואישרו לא רק למשטרה אלא גם לשב"כ לפעול נגד מחוללי האלימות"

שר הפנים משה ארבל קיים אמש (שני) מסיבת עיתונאים לקראת הבחירות לרשויות המקומיות. "הבחירות הפעם, הצריכו הרבה בחירות קשות. הטלטלה של אסון ה-7 אוקטובר ליוותה ומלווה אותנו בכל צעד ושעל, בכל החלטה. מלכתחילה קבעתי כי ניהול מערכת הבחירות המורכבת הזאת תהיה על טהרת השיקולים המקצועיים בלבד", פתח שר הפנים ארבל.

הוא הוסיף: "האסון הנורא והמציאות שנכפתה עלינו מאז ועד עתה רק הגבירו בעיני את ההכרח להקפיד על כך. להבטיח – עם כל הקושי שבדבר, היערכות מקצועית, נטולת פניות שמבוססת על שלושה עקרונות יסודיים⁠: הקפדה על טוהר הבחירות ואמינותן – קלה כבחמורה,⁠ ניהול מקצועי, יעיל ובשקיפות מלאה, שרואה הן בבוחרים והן במתמודדים לקוחות שהמערכת חייבת להעניק להם שירות מצוין, זמין ונגיש והעיקרון השלישי, שלטובת יישומו נדרשנו להרבה שיתוף פעולה מצה"ל וממשטרת ישראל, לאפשר לכל תושב הכלולים בפנקס הבוחרים לממש את זכותם לבחור ולהיבחר".

עוד אמר השר: ״ממשלת ישראל. משרד הפנים וכל גורמי האכיפה החליטו על מדיניות של אפס סובלנות לאלימות במערכת הבחירות. פגיעה או איום על איש ציבור, נבחר ציבור ומועמד לבחירות היא בהגדרה איום ביטחוני. איום על המשילות. איום על מרקם החיים שכל אחד ואחת מאיתנו הם חלק ממנו. ללא הבדל מגזר. אזור גיאוגרפי או כל מאפיין אחר. הממשלה והיועצת המשפטית נענו לבקשתי ואישרו לא רק למשטרה אלא גם לשב"כ לפעול נגד מחוללי האלימות ואני מבקש לנצל את ההזדמנות החשובה הזאת כדי להודות הן למשטרה והן לשירות הביטחון הכללי על ההיערכות המיוחדת שלהם – הן במישור המודיעיני והן ברמת האכיפה הגלויה, למנוע כל ניסיון לשבש את הבחירות המוניציפאליות או למנוע מאדם כלשהו את זכותו לבחור ולהיבחר ללא מורא״.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך