"משחק העונה"

לאחר שמ.ס אשדוד נוצחה 3:1 במוצ"ש האחרונה בבלומפילד על ידי הפועל ת"א, ורצף צבירת הנקודות עצר, היא תארח במוצאי השבת הקרובה (אצטדיון הי"א, 18.00) את הפועל פ"ת לקרב ישיר בתחתית, "משחק עונה" מבחינתה. אשדוד לא יכולה להיראות כפי שנראתה מול הפועל ת"א, והיא צריכה לחזור מהמשחק הזה עם 3 נקודות! המאמן אלי לוי: " אין מה לקחת מהמשחק מול הפועל ת"א, הפנים למשחק החשוב מול הפועל פתח תקוה בבית. ראיתי לנכון להמשיך עם אותו הרכב שניצח את ריינה כדי לייצר יציבות והמשכיות. זה לא עבד".
צילום: טל אקוקה.

נתחיל מהסוף. במוצאי השבת בשעה 18.00 באצטדיון הי"א, במסגרת המחזור ה-21 מתוך 26 מחזורים, לפני הפלייאוף התחתון, תגיע קבוצת הפועל פ"ת שמתחת לקו האדום למשחק שהוא מה שמכונה "משחק העונה" של מ.ס אשדוד. אשדוד חייבת לנצח את הפועל פ"ת, בכדי לצבור עוד נקודות לפני פתיחת הפלייאוף, שם כל משחק יהיה "משחק עונה" משל עצמו.

ולמה אנחנו מתחלים עם זה? כי קשה מאוד למצוא משהו חיובי במשחק (כמו שהודה גם המאמן אלי לוי) שהיה לאשדוד, והיה כל כך חשוב עבורה, במוצאי השבת שעברה בבלומפילד, מול הפועל ת"א. אשדוד נוצחה במשחק הזה 3:1 ואיבדה את המומנטום שלה שכלל רצף של 7 נקודות מתוך 9, בשלושת המשחקים האחרונים. לכן המשחק מול פ"ת, שגם כך היה מאוד חשוב, הופך לעוד יותר חשוב.

זה בסדר להפסיד. אשדוד הפסידה העונה כבר "מספיק" פעמים. 11 פעמים אם נדייק מתוך 20.  השאלה היא איך. אשדוד לא סיכנה כמעט את השער של הפועל ת"א, (למרות השער היחיד של טום בן זקן. מברוק על השער הראשון העונה). אשדוד עסקה יותר בהגנה מאשר בניסיון להוליך כדור ולחפש את השער של המארחת. הפועל ת"א אינה קבוצה כזו טובה וגדולה בכדי שהיא תהיה רמה אחת מעל אשדוד. אין כאלה פערי רמות בין הקבוצות. מעבר לזה, זה היה משחק שהוא צומת דרכים. ניצחון על הפועל ת"א, היה מקרב את אשדוד למרכז הטבלה ומרחיק אותה מההישרדות בליגה. חבל. אבל זה כבר עבר. למרות שאין מה לקחת מהמשחק הזה, כפי שאמר כאמור המאמן לוי, צריך ללמוד לא לחזור על זה. בוודאי לא במוצאי השבת הקרובה מול הפועל פ"ת.

אלי לוי.

אלי לוי סיכם לאחר המשחק מול הפועל ת"א את מה שהיה: "כשאתה בא ועושה את הדברים בצורה הלא נכונה, פחות אגרסיבי ולא מספיק טוב בהחזקת הכדור, זה המצב. אולי גם לי יש חלק בזה, אבל אי אפשר להיות כאלה רכים, בטח במשחק חוץ. קשה מאוד לנצח ככה. ראיתי לנכון להמשיך עם אותו הרכב שניצח את ריינה כדי לייצר יציבות והמשכיות. זה לא עבד ונחפש את הנקודות במשחקים הבאים. הלכנו יותר מדי אחורה ונתנו להפועל את המשחק, זה לא מה שתכננו. לא אהבתי את זה ולכן גם שינינו את המערך במחצית השנייה. אין מה לקחת מהמשחק הזה, הפנים למשחק החשוב מול הפועל פתח תקוה בבית".

ובאמת הכל צריך להיות מרוכז במשחק מול פ"ת. לא שאנחנו מומחים גדולים, אבל מול פ"ת אפשר לנסות לפתוח עם אבנעזר ממאטה לצדו של אזיקל הנטיי. קבוצות שומרות אותו, לפעמים במירה כפולה, ואבנעזר ממאטה, שמשחק עם הרבה כח, יכול לפנות מהלחץ שיש על הנטיי, כחלוץ מטרה יחיד. ז'ורדן בוטאקה, שמשחק באורח קבע בהרכב, יוסיף גם הוא הרבה כח ומהירות, ומדובר בשלושה שחקנים בחלק הקדמי שיכולים לעשות את ההבדל.

עוד שחקן משמעותי הוא חמודי כנעאן. כנעאן חזר מהפציעה, אבל עדיין לא הגיע לכושר שהיינו רגילים לראות ממנו. הוא לאט לאט חוזר, אבל בדקות שהוא משחק רואים את יכולת הפריצה שלו עם כדור. שחקן כזה שמגיע מאחור מוסיף הרבה מאוד. אפשר לתת לו דווקא לפתוח, ואם לא יוכל להמשיך, אז להחליפו. עדיף כנעאן שפותח ויוצר משחק, מאשר כנעאן שנכנס בפיגור בכדי לשנות משחק.

עוד שחקן שצריך להתייחס אליו, הוא מרטין אנדז'י, שחזר מאז עזב בתחילת המלחמה. אשדוד חיפשה קשר אחורי, וחזרתו פותרת את הבעיה. לא נכנס כאן לסיבה מדוע הוא לא חזר, זה כבר נפתר. השאלה המעניינת היא בתוך כמה זמן יחזור לכושר משחק. אשדוד צריכה אותו עכשיו. יתכן שהוא חזר להיות מוכן לפלייאוף העליון. גם זו בשורה. אבל כולם יצטרכו לחכות ולראות אם ומתי זה יקרה.

מ.ס אשדוד רוצה לחזור לצבור נקודות. כאמור זה חייב להתחיל במוצאי השבת מול הפועל פ"ת. מה יהיה? נדע בערך בשעה 22.00….

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך