מיזם נוסף של "רובעיר" יצא לדרך, והפעם – מיזם מרגש המוביל התנדבות בין דורית

כחלק מהמיזם "רובעיר" בני הנוער באשדוד מגיעים לבתיהם של קשישים פעם בשבוע ומחזקים את החוסן הקהילתי

"רובעיר" הינו מיזם ייחודי שהוקם במטרה לחזק את החוסן העירוני והקהילתי. במסגרת המיזם, תושבי העיר – קבוצות ועמותות מעלים יוזמות חברתיות וקהילתיות שמטרתן לחזק את המימד הקהילתי בעיר. 35 יוזמות נבחרות בהתאם לקריטריונים מוגדרים מראש והן זוכות במימון של 25 אלש"ח למימוש היוזמה ולליווי מקצועי צמוד שתכליתו לסייע לתושבים היזמים להפוך את הרעיון למציאות. רובעיר ממנף את ההון האנושי האדיר שקיים באשדוד, ומורכב מ-99 קהילות עולים המתחברים לקהילה אשדודית גאה אחת.

אחד המיזמים המרכזים שיצאו לדרך הוא המיזם של מרכז קהילתי עוזיאל בשיתוף והובלה של צוות תחום הנוער בהובלת מזל שאלתיאל ורכזות הקשישים של החברה העירונית לתרבות.

המיזם המרגש מוביל התנדבות בין דורית – בני ובנות נוער מכיתות י'-יב' מתנדבים עם גמלאי העיר אשדוד ללא עורף משפחתי.

לב ההתנדבות במיזם הוא הגעה לבתי הקשישים פעם בשבוע לפעילות משמעותית, שיחה, משחקי קופסא, החלפת משאב כוח וידע בין הדורות, יציאה לגינה יחדיו ועוד.

מטרות המיזם המרגש הם חיזוק החוסן הקהילתי על ידי הפגת בדידות בקרב הקשישים, העלאת מוטיבציה וביטחון העצמי בקרב הקשישים ואיחוד וקירוב בין הדורות השונים.

כל זוג נערים/נערות קיבלו תיק עם עבודות יצירה, משחקי קופסא ומחברת לעלות על הכתב את סיפורי הקשישים.

בנוסף עברו בני הנוער הכשרה ע"י צוות תחום הנוער העירוני ומנהלי המרכזים הקהילתיים, צוות עובדים סוציאליים בקהילה ורכזות הקשישים במרכזים הקהילתיים שביקרו בבתי הקשישים ומלוות את הנוער בפרויקט.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך