הברחה נועזת: רגע לפני הכניסה לנמל אשדוד

השבוע סוכל ניסיון הברחה נועז של אלפי פקטים של סיגריות על ידי חוקרי היס"מ במכס בעזרת חיל הים * השיטה: סירות קטנות רגע לפני הכניסה לנמל * מיקום המסירה: מחוץ לנמל אשדוד

השבוע חוקרי היס"מ במכס בנמל אשדוד סיכלו את אחת מניסיונות ההברחה הנועזים ביותר שנראו בארץ. לפני גורם במכס מדובר ב-"שיטת הברחה נועזת ומתוחכמת שמעולם לא נתקלנו בה". ארבעה ימאים מאוקראינה ומהפיליפינים היו בדרכם לנמל אשדוד עם אוניית המסחר "לוסי בוכרד". האוניה הייתה אמורה לפרוק מכולות בנמל, אך רגע לפני שהאונייה נכנסה לנמל ארבעת הימאים ירדו לאונייה קטנה יותר מצויידים בשקים בהם אלפי פקטים של סיגריות ששוויים מוערך בכ-700 אלף שקלים.
בעוד ארבעת הימאים הזרים היו על האוניה בדרכם למרינה הבחינו בהם ימאים של חיל הים שדיווחו על המתרחש לחוקרי היס"מ במכס ולמשטרת אשדוד. אוניית המבריחים עגנה בחוף וארבעת הימאים הצליחו להימלט דרך פרצה בגדר הנמל ורצו לעבר ואן שבו חיכו להם מבריחים ישראלים. ניידות המשטרה פרצו במרדף ברחובות אשדוד שבסופו נתפסו כל המעורבים בנוסף ל-1,800 הפקטים המוברחים.
במכס מעריכים שהימאים נפטרו מכמה אלפי פקטים נוספים בדרך או שהצליחו להעביר אותם לידיהם של המבריחים בהצלחה.
החשודים נעצרו ונחקרו על ידי חוקרי היס"מ במכס אשדוד. בתום החקירה הם הובאו לבית המשפט שם הוחלט לשחרר אותם בערבות לבית מלון בעיר. הימאים ככל הנראה יגורשו מישראל בישראל אך עד אז נאסר עליהם ליצור קשר עם שאר המעורבים על מנת להצליח ולעצור את שאר המעורבים בישראל ודרכונם נלקח. הם לא יוכלו לצאת מהארץ במשך חודשיים.

כעת מנסים החוקרים להבין מי הזמין את ההברחה? במשטרה חושדים שמאחורי ההברחה עומדים עבריינים מארגוני פשע בדרום הארץ שהיו אמורים לשלם לימאים הזרים כמה מאות אלפי שקלים עבור ההברחה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך