סקר דיירקט פולס קובע: ד"ר יחיאל לסרי ממשיך להוביל בדרך לניצחון בבחירות

בסקר שנערך לאחרונה על הבחירות לראשות העיר אשדוד – ראש העיר ד"ר לסרי מוביל עם 41%, שמקרבים אותו לניצחון כבר בסיבוב הראשון * הרחק מאחור נמצאת המתמודדת הלן גלבר עם כמעט 17%, אחריה ממשיך לצמוח ולהפתיע עו"ד אלי נכט שמתקרב ל- 11%, אבי אמסלם במקום הרביעי ואילו ברק סרי במקום החמישי בלבד, סוגרים את הרשימה שני המועמדים הוותיקים סניה כצנלסון ואלי לחמני * פחות מחודש לקראת הבחירות לרשות המקומית, תמונת המצב בסקרים מתבהרת – התוצאות המלאות, והפרשנות בכתבה

בעוד 26 ימים בתאריך ה- 27 לפברואר, יצאו תושבי העיר אשדוד אל הקלפיות, על מנת לממש את זכות ההצבעה שלהם. הבחירות לראשות ולמועצת העיר נדחו פעמיים בשל המלחמה שנכפתה על מדינת ישראל, וכעת נראה כי זוהי עובדה מוגמרת ואם לא יקרה משהו חריג במיוחד, הבחירות יתקיימו בתאריך המתוכנן.

הבחירות שהיו אמורות להתקיים בסוף חודש אוקטובר נדחו בפעם הראשונה בעקבות אירועי השביעי באוקטובר, שלושה שבועות לפני התאריך המקורי לקיום הבחירות. פתיחת המלחמה בדרום הארץ, כשהחזית הצפונית הולכת ומתחממת הביאו את הממשלה לדחות את הבחירות לסוף חודש ינואר. אלא שבפתיחת השנה הלועזית החדשה, החליטו שר הפנים משה ארבל וממשלת ישראל – לדחות שוב את הבחירות לסוף חודש פברואר, זאת על מנת לתת זמן התארגנות למאות לוחמי המילואים.

כפי שכתבנו קודם, רק מקרה חריג ביותר שיוביל למלחמה בחזית נוספת עלול להוביל לשינוי כלשהו ביום הבחירות, מה שכפי הנראה לא יקרה בקרוב. הפוליטיקאים בשאר ערי הארץ מרגישים כי הגיעה העת והבחירות נמצאות מעבר לפינה, ובשבוע האחרון השיח בערי הארץ חזר להיות מעט פוליטי, זאת למרות שבדרום הארץ המלחמה להשבת החטופים ומיגור טרור החמאס עדיין ממשיכה. ובשעת כתיבת שורות אלה מודיע דובר צה"ל על נפילתם בקרב של שלושה לוחמים.

סקר בחירות

מכון המחקר Direct Polls מתמחה בסקרי דעת קהל מהירים המשלבים חוכמת המונים ומודלים חדשניים. את החברה מובילים שניים מהאסטרטגים המשפיעים בישראל שלמה פילבר וצוריאל שרון.

הראשון, ניהל בארבע מערכות הבחירות האחרונות לכנסת (2019/2021) מאות מחקרים וסקרי עומק עבור שורת מפלגות מכל הקשת הפוליטית ועבור גופי התקשורת המובילים בישראל. משמש כמנהל מחקרים שוטפים לגופים ציבוריים ומסחריים בישראל.

כמו כן ניהל את האסטרטגיה עבור ראשי הערים הגדולות בישראל במהלך מערכת בחירות 2018 ובבחירות המיוחדות שנערכו במהלך השנתיים האחרונות, בין השאר באשדוד, נתניה, נס ציונה, רמת גן, אילת וערים נוספות

במהלך הימים האחרונים ערך מכון המחקר סקר מיוחד לראשות העיר אשדוד, כאשר התוצאות בו העידו כי הקרב על ראשות העיר מרתק מתמיד, וההכרעה תגיע ממש ברגעי הסיום. ראש העיר המכהן ד"ר יחיאל לסרי נמצא במקום הראשון כמו בשאר הסקרים שנערכו עד כה על ידי כל המועמדים לראשות העיר ומכוני הסקרים השונים. אלא שהפעם הוא עובר את ה- 40 אחוזים הנדרשים על מנת לנצח כבר בסיבוב הראשון.

על פי הסקר ראש העיר מחזיק ב- 41.1 אחוזים מקולות הנשאלים, כאשר אחריו בפער אדיר נמצאת הלן גלבר עם 16.8 אחוזים ובמרחק רב מראש העיר המכהן. המקום השלישי שאותו תופס עו"ד אלי נכט נמצא גם הוא הרחק מאחור עם 10.8 אחוזים, אך עם התקדמות מפתיעה במיוחד בשבועות האחרונים, נכט שמכהן כסגן ראש העיר ונתמך על ידי מפלגת המחנה הממלכתי של בני גנץ, נהנה כנראה מהקפיצה של מפלגת האם שלו ברמה הארצית, במקביל לפעילות שלו בתקופת המלחמה ברחבי העיר.

אל המקום הרביעי הגיע ממלא מקום ראש העיר אבי אמסלם שמחזיק ב- 9.6 אחוזים מקולות הנשאלים, אמסלם מועמד ש"ס לא צפוי להתמודד עד הסוף, ובהנהגת המפלגה צפויים לקבל החלטה בקרוב. במקום החמישי בצמידות לאמסלם נמצא ברק סרי עם 9.6 אחוזים מסך קולות הנשאלים, כאשר הוא ממשיך במגמת הירידה אותה הוא חווה מאז תחילת המערכה, כאשר ההתעסקות שלו באולפני הטלוויזיה בפוליטיקה הארצית, הרחיקה אותו יותר ויותר מהנעשה בעיר בטח בתקופת המלחמה הממושכת.

אחרונים חביבים ומאכזבים במיוחד הם שני המועמדים הוותיקים של העיר אשדוד שכל אחד מהם מחזיק ברקורד של שנים ארוכות כחברי מועצת העיר. במקום השישי סניה כצנלסון עם 6.6 אחוזים בלבד, וסוגר את הרשימה אלי לחמני עם 5.5 אחוזים בלבד מקולות הנשאלים.

הסקר שנערך לבקשתה של מפלגת אשדוד בתנופה, מצליח לחדד את מפת ההתפלגות הפוליטית בעיר אשדוד, ראשית ניתן להבין שגדל כוחו של ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, זאת ככל הנראה בעקבות ניהול נכון ואחראי בתקופת המלחמה, אם כי הוא עדיין קרוב לאזור המסוכן וזקוק לקולות נוספים על מנת להבטיח את ניצחונו כבר בסיבוב הראשון, זאת על אף ריבוי המועמדים שיש באשדוד. יחד עם זאת, תנסו לתאר לעצמכם מה יקרה אם מועמד ש"ס אבי אמסלם יסיר את מועמדותו לראשות העיר, מה שיגרום לקולות שלו להגיע גם כן לד"ר יחיאל לסרי, ולניצחון בפער גדול יותר עבורו.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך