את האושפיזין שהופיעו באשדוד נשמח לארח כל השנה

ביקורות נלהבות ונוכחות של אלפים במופעי "אושפיזין מוזיקלי" בהפקת המשכן לאמנויות הבמה * שרת התרבות מירי רגב עלתה לברך את הצופים שהגיעו בערב הפתיחה אל המחזמר "צלילי המוזיקה", ביניהם כאלף הורים וילדים מישובי עוטף עזה. גולת הכותרת של תשעת המופעים היה הערב ג'ודאו-ערב-גנוואה, ששילב מוזיקה אנדלוסית וגנוואית. קונצרט המחווה לפינק פלויד משך אליו אלפי מעריצים מרחבי הארץ. היוצרת המוכשרת, יובל דיין האשדודית, מילאה את אולם בית יד לבנים עד אפס מקום. לאור ההצלחה, ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי וראש מועצת באר טוביה דרור שור החליטו כי בשנה הבאה יורחב הפסטיבל ויתקיים בשיתוף פעולה
צילום: ODREY פבל טולצינסקי

פסטיבל "אושפיזין מוזיקלי" נולד השנה בעיר אשדוד, וזכה להצלחה גדולה ולביקורות נלהבות. תשעה מופעים התקיימו באמפי, במשכן לאמנויות, בבית יד לבנים ובמונארט. ערב הפתיחה ביום שלישי שעבר שעבר, עלה עם המחזמר "צלילי המוזיקה" בברכת שרת התרבות מירי רגב וראש העיר ד"ר יחיאל לסרי. אל המופע הוזמנו 1200 ילדים והורים מישובי עוטף עזה. במופע היו 3500 איש. ערב לאחר מכן עמד הקהל על רגליו והריע ממושכות לקונצרט המחווה לפינק פלויד, בניהולו המוזיקלי של גיל שוחט ובהשתתפות הראל סקעת, להקת רוק, מקהלה, זמרות והתזמורת הסימפונית אשדוד. הפקת ענק שהעמידה על במה אחת כ-130 מוזיקאים.

היצירה Atom Heart Mother, שנוגנה בבכורה עולמית בקונספט הזה, סחפה וטלטלה קרוב ל-3000 צופים, אוהבי סגנון ה"פרוגרסיב רוק", הרוק המתקדם, שהגיעו מרחבי הארץ. תושבי אשדוד חיבקו את היוצרת האשדודית הצעירה והמוכשרת יובל דיין, ומילאו עד אפס מקום את האולם בבית יד-לבנים. יובל, שזכתה בתארים אשת השנה במוזיקה לשנת תשע"ד, תגלית השנה של רשת ג', ושירה "אל תאמר" הוכרז כשיר המושמע ביותר של השנה, ממשיכה להסתמן כאחת התגליות המבטיחות ביותר בתעשיית המוזיקה המקומית. אלבום הבכורה המצליח שלה, זכה למעמד של אלבום זהב, ועם למעלה מאלפי השמעות ברדיו, מיליוני צפיות בערוץ היוטיוב הרשמי וביקורות מהללות, ממשיכה יובל דיין בסבב ההופעות המצליח של אלבום הבכורה. מופע הנעילה של הפסטיבל היה אף הוא מלא עד אפס. המופע "אלקטריCיטי" של להקת EVOLUTION מאיטליה הוא מופע פורץ דרך, שהגיע לראשונה לישראל. מדובר בשילוב חדשני של תיאטרון מחול אור שחור, אשליות ויזואליות וריקוד אקרובטי. השאלה "איך הם עושים את זה?" נשאלה עשרות פעמים במהלך ההופעה.

erev3

על הבמה הופיעו שמונה רקדנים אקרובטים, המשלבים טכניקות מחול קלאסי לצד אפקטים המרשימים לצלילי מוזיקה מגוונת משנות ה-70' ועד ימינו אנו, שהשתלבה בצורה טבעית בקצב של המופע. בביקורת באתר YNET נכתב כי "בלי שום ספק אפשר לומר שהמופע 'עיר מחושמלת' של הכוריאוגרף אנתוני היינל הוא מופע תיאטרון מחול יצירתי ביותר שמתאים גם לאנשים וילדים שאינם חובבי מחול. השילוב בין תנועה של השחקנים, וידאו ארט, תעתועים ויזואליים ומשחקי אור ואפקטים מיוחדים יוצר מופע מעניין ומסקרן שיאלץ אתכם לחשוב". "במסגרת הפסטיבל היה עוד מופע מרהיב נוסף, אך לצערי הוא לא זכה להצלחה כמו שאר המופעים", אומר מנכ"ל המשכן לאמנויות מוטי מלכא, "מדובר במקהלת אמני שירת הכוראלים ממוסקבה, שהיא אחת המקהלות המשובחות ברוסיה. המקהלה מופיעה ברחבי העולם, הקלטותיה זוכות בפרסים בינלאומיים, אך דווקא באשדוד הגיע אליו קהל מועט".

erev2

המופע שהיווה את השיא וגולת הכותרת של הפקת המשכן לאמנויות הבמה היה הקונצרט Judeo-Arab-Gnawa שהפגיש על במה אחת שלושה עולמות שונים: ערבי, יהודי וגנאווי. במהלך הערב בוצעו מיטב השירים בשפות השונות ובמגוון סגנונות על ידי הזמר המפורסם מגנאווה בקבו, הזמרים סאנע מראחטי ומרואן חאג'י מקזבנלקה שבמרוקו והפייטן היהודי בנג'מין בוזגלו. אורח מיוחד במופע המייצג את המוזיקה הגנאווית היה נגן העוד הווירטואוז נביל כלידי שלווה בנגן סקסופון ונגן כלי הקשה. את המופע כולו ליווה אנסמבל אנדלוסי בן 10 נגנים.

בערב המרגש הוענקה תעודת הוקרה בשם ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי ומנכ"ל המשכן מוטי מלכא לאברהם אלרר על פועלו הרב לקידום המוזיקה האנדלוסית בכלל והתזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד בפרט, לצד עידוד הקשר של המוזיקה היהודית ערבית לדו-קיום תרבותי. המשכן היה מלא עד אפס מקום, ובעשרים הדקות האחרונות של ההדרן כאלף איש עמדו על הרגליים וקיפצו כמו במופעי הרוק הגדולים, כאשר כל אמני הערב עלו יחדיו על במה אחת. מעבר לכך שמלכא הצליח להפיק ערב מחדש ומרגש, הוא ציין כי זכה להגשים את חלומו לשלב את זמרי הגנוואה יחד עם המוזיקה האנדלוסית. אל הערב הגיעו מכובדים רבים ביניהם: חבר הכנסת אלי אללוף, עו"ד ציון אמיר, לאון אדרי הבעלים של סינמה סיטי, אשת העסקים רחל תורג'מן הבעלים של ספארק יזמות פיננסים והשקעות וחברת דירקטוריון בחברות רבות, ביניהן מנרב, אלבר, פסגות גמל ופנסיה וחברת חיפושי הנפט נפטא.

באותו הערב, באולם מונארט הסמוך, התקיימה הרצאה של אוהד חמו, כתב ערוץ 2 בשטחים, שריתק את המאזינים בעקבות סיורו בגבול סוריה-טורקיה. חמו הביא את הסיפורים האנושיים ממקור ראשון ומתוך ניסיונו הרב כעיתונאי בשטח על הפוליטיקה שמאחורי הקלעים, ועל יחסי יהודים וערבים במזרח התיכון. בשנה הבאה, מבשרים לנו, יגדל הפסטיבל, יתרחב ויתקיים בשיתוף פעולה עם המועצה אזורית באר טוביה והעומד בראשה דרור שור. יש למה לצפות!

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך