ניצחון הרוח – מיזם לזכרה של נועה מרציאנו ז"ל

בבית הספר מקיף ה' באשדוד ערכו השבוע פעילות לזכרה של התצפיתנית נועה מרציאנו ז"ל, שנחטפה לעזה ונרצחה בשבי החמאס. הפעילות, שנקראה "ניצחון הרוח", התמקדה בחשיבות הוקרת התודה

תלמידי מקיף ה' באשדוד ערכו השבוע פעילות לזכרה של נועה מרציאנו ז"ל, התצפיתנית שנחטפה לעזה ונרצחה בשבי החמאס. "נועה כתבה ביומנה האישי על חשיבות הכרת תודה. הסיפור המיוחד של נועה נגע מאוד לליבי והרגשתי כי חובה עלינו להמשיך את היוזמה שלה מתוך אמונה כי תרגול הכרת הטוב שקיים בחיינו מעצים ומחזק את החוסן הנפשי", מספרת עפרה אביטל, רכזת פדגוגית חט"ב במקיף ה', ומוסיפה: "זכות גדולה נפלה בחלקנו, לערוך פעילות לזכרה של נועה ז"ל".

במסגרת הפעילות לזכרה של נעה מרציאנו ז"ל יצרה אביטל מערך שיעור, בשיתוף היועצת רחלי בטיטו ורכזת ח"ח יפעת בן גיגי, העוסק בחשיבות הוקרת תודה. במהלך הפעילות, שכללה שיעור ויצירה, למדו התלמידים על נועה וקראו קטעים מיומנה האישי. תלמידים מכיתות י"א1 ט'5 ז'3 ו-ז'5 יצרו תוצרים שבהם כתבו את רחשי ליבם ועל מה הם מודים בחיים שלהם.

פעילות "ניצחון הרוח" היא דוגמה לדרך שבה ניתן להנציח את זכרם של חללי צה"ל. הפעילות נתנה לתלמידים הזדמנות ללמוד על סיפור חייה של נועה, לחזק את החוסן הנפשי שלהם ולממש את ערכיה של נועה.

אביטל: "היה לנו מאוד חשוב שהפעילות תהיה חווייתית ומעצימה ולא חלילה עצובה, מלווה בהכנת תוצר צבעוני בשילוב מדבקות חייכניות, מתוך מטרה לחזק ולהעצים. את התוצרים כרכנו באלבום מהודר עם דברי הקדשה והעברנו אותו למשפחתה של נועה ז"ל".

האלבום הגיע למשפחת מרציאנו שהתרגשה מאוד לקבלו. בנוסף הוכן סרטון בעריכתו של התלמיד עמית גבאי מכיתה י'1 שבחר לסיים אותו במילים המרגשות: "נועה היקרה את כבר לא  פה איתנו אבל המסר שלך ממשיך לחיות בתוכנו תמיד, תודה לך". גם הסרטון נשלח למשפחה שמאוד התרגשה לקבלו וביקשה רשות להשתמש בו בערב שירה לזכרה של נועה, אשר יתקיים בשבוע הבא.

אבי מרציאנו, אבא של נעה, העלה פוסט מרגש בתגובה, בו כתב: "לאחרונה קיבלתי מתנה מנחמת, פעילות שנערכה בתיכון מקיף ה' אשדוד בנושא "היומן של נועה". מאוד התרגשתי לקרוא את המכתבים שהתלמידים הכינו ולראות את הסרטון, תודה לכל העוסקים בדבר".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך