נתפס על חם

לאחר מעקב דיגיטלי צמוד: משליך פסולת בנייה נתפס בחווה החקלאית באשדוד

המחלקה לאכיפה סביבתית בשיתוף הרט"ג ומוקד רואה 106 ביצעו מארב דיגיטלי למשליך פסולת גדול. 60 טון של פסולת בניה ומעורבת נתפסו השבוע ליד החווה החקלאית בעיר

בשבועות האחרונים הבחינו עובדי הפיקוח הסביבתי בפסולת בניין עצומה שנשפכת בשטח שליד החווה החקלאית. התצפיות הרבות והסיורים התכופים לא הצליחו להוביל לאיתור העבריין הסביבתי, בין היתר, כי לא היו מצלמות באזור.

במהלך ישיבה שקיים מנהל המחלקה לאכיפה סביבתית, אהוד מויאל, יחד עם הרת"ג (רשות הטבע והגנים) בניהולו של עמיחי מלניק הוחלט להציב במקום מצלמת צייד סמויות ואמצעים דיגיטליים על הקרקע המופעלים על ידי חיישנים ושולחים התראה לטלפון הנייד. כעבור מספר ימים, המצלמה קלטה את העבריין ודיווחה נשלח בזמן אמת ליחידת האכיפה שתפסה את המשליך והוא הודה מידית במיוחס לו. מדובר בכמות פסולת אדירה של 60 טון שהובאו בשני סבבים באמצעות סמיטריילרים.

אהוד, האם אינכם חוששים לחשוף את שיטות העבודה שלכם כפי שסיפרת כעת?

"אנחנו פועלים באמצעות מספר שיטות עבודה שונות במטרה ללכוד עבריינים סביבתיים, כולל יכולות אנושיות ודיגיטליות. חשוב שכולם ידעו שיש לנו יכולת לעקוב ולתפוס את אותם משליכים גם במקומות המבודדים ביותר".

מויאל ציין עוד כי שנת 2023 הסתיימה בירידה בכמות השלכת פסולת בזכות ההבנה שיכולת התפיסה של היחידה גבוהה מאוד, "וגם בגלל שאנו נותנים פתרון מעולה לתושבי העיר עם האפשרות לפינוי פסולת הבניין בתיאום הרשות המקומית".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך