ד"ר רחל תורג'מן מועמדת לפרס טראמפ

ד"ר רחל תורג'מן, מורה לפיזיקה בבית החינוך אמי"ת י', בין חמשת המועמדים האחרונים לפרס טראמפ להוראה איכותית. הודעה על כך התקבלה בלשכת ראש העיר. ד"ר יחיאל לסרי: קרן טראמפ שמה לה למטרה לטפח גם מורים ולעודד דרכי הוראה ושיטות לימוד מתקדמות.

מנכ"ל קרן טראמפ בישראל מר אלי הורוביץ שמח לבשר לראש העיר ד"ר יחיאל לסרי על הישג נוסף ומרשים למערכת החינוך העירונית. ד"ר רחל תורג'מן, מורה לפיזיקה בבית חינוך אמי"ת י', נבחרה להיכלל ברשימת המועמדים הסופיים ל"פרס טראמפ להוראה איכותית" לשנת 2015.

קרן טראמפ אשר הוקמה לפני כחמש שנים (ב-2011) שמה לה למטרה לקדם את תחומי ההוראה – לטפח הוראה איכותית ולשפר את הישגי מערכת החינוך בישראל. הקרן שמה דגש בהתקדמות של כל תלמיד כמו גם בטיפוח הכלים והיכולות של המורים עצמם מתוך שאיפה להשיב את נושא החינוך אל ראש סדר העדיפות הלאומי. דגש מיוחד שמים בקרן על הוראת המדעים והמתמטיקה במוסדות העל יסודיים, מתוך אמונה ביכולותיו ובכישרונותיו של כל תלמיד, ואת זאת ניתן לעשות עם מורים מוכשרים, שאפתניים וחדורי מוטיבציה להפיק מתלמידיהם את המירב ואת המיטב.

במסגרת זו פועלת הקרן לקידומה של הוראה מצטיינת בשלוש קטגוריות: ברתימת מצוינות להוראה, בטיפוח מיומנות ומומחיות קלינית של מורים וביצירת רשת תמיכה להדגמת הוראה איכותית. את זאת עושה הקרן תוך עידוד כל גורמי המערכת להנעה ולשיפור בהישגי החינוך בישראל. כך לדוגמא מובא במידע אודות קרן טראמפ, כי אחת מהנחות היסוד של הקרן היא ששיפור בהישגי החינוך יתאפשר רק בהשקעה ביכולת המקצועית של סגל ההוראה. לשם כך ייסדה הנהלת הקרן את "פרס טראמפ להוראה איכותית" – מפעל שנועד לעודד מורים לפיתוח וטיפוח דרכי הוראה אשר יביאו לשיפור בהישגי התלמידים.

השבוע כאמור התבשר ראש העיר כי ד"ר רחל תורג'מן, מורה לפיזיקה בבית החינוך אמי"ת י', נכללת בין חמשת המועמדים האחרונים לקבלת הפרס היוקרתי "פרס טראמפ להוראה איכותית" לשנת 2015, זאת לאחר שועדת הפרס קראה בעיון רב את ההמלצות על כל המועמדים וקיימה דיון מעמיק לבחירת המועמדים הסופיים. ד"ר לסרי משבח כמובן את ד"ר תורג'מן על בחירתה לרשימה המפוארת, ממנה למד על כך שרחל משקיעה לא מעט מאמצים על מנת לחבב את מקצוע הפיזיקה על תלמידיה, באמצעות מחשבה יצירתית ופיתוח גישות חדשות בהוראה. "אנחנו מעודדים למצוינות ומה שרחל עושה זו מצוינות אמיתית כאשר היא דורשת מעצה לא פחות משהיא דורשת מתלמידיה".

מנהל בית הספר אמי"ת י' מר עידו אהרונוביץ מציין את רחל כדוגמא למורה משקיענית המצטיינת בפיתוח מערכי לימוד חדשניים בתחום הפיזיקה ומדגיש כי באווירה החינוכית של בית הספר ובכל התהליכים המוצלחים העוברים כעת על בית הספר, רחל מצליחה לקחת את הנושא עוד יותר קדימה ודווקא במקצוע כל כך קשה. "רחל מצליחה להביא את הילדים לידי כך שהם אוהבים את המקצוע ונהנים ללמוד פיזיקה" הוא אומר. ואכן, ההישג של רחל והבחירה בה מלמד על כברת הדרך שעשה אמי"ת י' בשנים האחרונות ובקפיצת המדרגה המשמעותית אשר מציבים אותו במקום גבוה ומבטיח.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך