לימודים בצל המלחמה

SCE המכללה האקדמית להנדסה אשדוד, פתחה את שנת הלימודים האקדמית תשפ"ד

אמש (יום א') נפתחה שנת הלימודים תשפ"ד ב- SCE המכללה האקדמית להנדסה אשדוד. שנת הלימודים נדחתה בשל המלחמה ורצון הנהלת המכללה להתחשב ככל שניתן בסטודנטיות ובסטודנטים המשרתים במילואים. אל כתלי הקמפוס הגיעו השבוע סטודנטים וותיקים וחדשים ומילואימניקים שהשתחררו. לצד הקושי הגדול הסטודנטים הגיעו עם מידה של אופטימיות והתרגשות. 

ב-SCE לומדים כ-6,500 סטודנטים, מהם כ-2,600 סטודנטים שלומדים בקמפוס אשדוד. השנה הצטרפו 1,200 סטודנטים חדשים ללימודים.

ביום פתיחת הלימודים הנהלת המכללה ואגודת הסטודנטים לא שכחו את הנופלים והחטופים ודאגו להציב כרזות ופינת זיכרון ובכל אחת מהכיתות הוצב כיסא ריק למענם. לצד דוכן מטה החטופים שהוצב בכניסה לקמפוס, הקימה אגודת הסטודנטים דוכני אוכל ושתייה של עסקים מהדרום והצפון שפרנסתם נפגעה.

"אחרי תקופה ארוכה אנחנו שמחים לחזור למכללה ולפתוח את השנה", אמר עמית דקל, יו"ר אגודת הסטודנטים ב-SCE קמפוס אשדוד, "זוהי תקופה מאתגרת עבור כולנו, אך אנו באגודת הסטודנטים נמשיך ללוות את הסטודנטים, לתמוך ולקיים מגוון פעילויות ואירועים שיסייעו להחזיר במעט את תחושת הקהילה בקמפוס. אני מאחל לכל חבריי ללימודים שנה טובה מלאה בעשייה ושכל החטופים והחיילים יחזרו אלינו בשלום".

במכללה מציינים כי גם השנה נמשכה המגמה של עלייה במספר הנשים במכללה שכבר מהשנה שעברה מחזיקות בשיעור של 30% מכלל הסטודנטים, מה שצפוי להגדיל את מספר הנשים במקצועות ההנדסה והסייבר. נתון מעניין נוסף מתייחס ליציאתן לשוק העבודה של כ-20 מהנדסות תוכנה חרדיות שפרצו דרך ומשתלבות היטב בהייטק הישראלי וחלקן מועסקות באגף הסייבר הלאומי של מדינת ישראל. בנוסף, נפתחה כיתת נשים חרדיות חדשה שבה לומדות כ-20 נשים חרדיות ממגוון הזרמים של האוכלוסייה החרדית.

מחזור נוסף של תכנית לה"ב (לומדים הנדסה בתיכון) הכוללת 30 תלמידים מבתי ספר מאשדוד וקרית מלאכי נפתח בפעם השנייה, והם עתידים לקחת חלק בקורסים אקדמיים במחלקה להנדסת חשמל ואלקטרוניקה.

פרופ' יהודה חדד, רקטור ומייסד SCE המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון: "אנחנו נרגשים לפתוח את שנת הלימודים, ולפגוש את הסטודנטיות והסטודנטים שלנו בקמפוסים אחרי תקופה ארוכה. השנה האקדמית תיפתח בשגרת מלחמה, תוך התחשבות בסטודנטים משרתי המילואים וכוחות הביטחון, שמחרפים נפשם יום יום בהגנה על המולדת. אנו ב-SCE מצדיעים לסטודנטיות ולסטודנטים שלנו, הגיבורות והגיבורים, שניצבים בחזית הלחימה ומייחלים לשובם במהרה; מחבקים את המשפחות השכולות וזוכרים את הנופלים. מאוחדים וחזקים יחד!".

קרדיט צילום: SCE

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך