רבה הראשי לאשדוד , הרב שיינין, סייר בבית החולים "אסותא" ואישר: "בעיית 'טומאת הכהנים' נפתרה"

לאחר שרב העיר הגר"י שיינין שליט"א ערך סיור יסודי בבית החולים הוא קובע במכתב מיוחד: "בית החולים "הפירצה היחידה שהיתה – תוקנה, ואין חשש"

בית החולים מהודר – גם לכהנים: לאחר שלאחרונה עלו חששות בנוגע לטומאת כהנים בבית החולים 'אסותא אשדוד', הגיע הרב הראשי הרה"ג רבי יוסף שיינין שליט"א לסיור מיוחד בבית החולים שבו נבדק נושא טומאת מת באהל בצורה יסודית. בעקבות הסיור תוקנו הליקויים ורב העיר מצא לנכון להודיע על כך במכתב מיוחד שפירסם ובו הביע את תודתו להנהלת בית החולים.

בית החולים 'אסותא' השקיע רבות עם הקמתו במטרה למנוע טומאת מת, ולאפשר כניסה גם לכהנים – מבקרים ובני משפחה – ללא כל חשש. לשם כך הוסדרו תשתיות בית החולים, והותקנה מערכת התראה מיוחדת בשילוט מואר שמיידעת את הכהנים בטרם כניסתם לשטח בית החולים אודות טומאת מת.

אלא שלאחרונה עלה חשש כי בשל פירי הכביסה המשותפים בין הקומות, קיים חשש להתפשטות הטומאה בכל חלקי בית החולים. מי שעורר על כך היה הרה"ג ר' דוד שטיין שליט"א, מבד"ץ 'רבני הקריות' שהצביע על הליקוי בפני רב בית החולים הרב יעקב קיהן.

בעקבות זאת נערך סיור מיוחד בבית החולים, בו השתתפו רב העיר הגר"י שיינין שליט"א, רב המרכזים הרפואיים 'אסותא' הרב חיים יצחק פלדמן יחד עם רב בית החולים הרב קיהן, כאשר במהלך הסיור הצביע רב העיר על הטעון תיקון. הנושאים הועברו לטיפולו של מנכ"ל בית החולים מר ארז ברנבוים, שהורה על הסדרה מיידית של הליקויים.

לאחר שהליקוי תוקן, מבהיר רב העיר הגר"י שיינין שליט"א במכתב מיוחד כי "הפירצה היחידה שהיתה – תוקנה בצורה הטובה יותר, תיקון בר קיימא שאין בו חשש קלקול". את מכתבו מסיים הרב שליט"א בברכה ובציפיה כי נראה כהנים בעבודתם בבניין בית המקדש, במהרה.

חשוב לציין כי גם עתה, עם הסדרת הליקוי, הכניסה לכהנים מותרת רק כאשר במסכים המותקנים בפתחי בית החולים מופיע הכיתוב 'ברוכים הבאים'. כאשר ישנו חשש לטומאת מת מוחלף הכיתוב במילים 'אזהרת כהנים' ואזי יש להמתין עד להתחלפות הכיתוב בצגים.

רב בית החולים הרב יעקב קיהן הודה לרבני העיר, לרבני בד"ץ 'רבני הקריות' העומדים על המשמר ולרב העיר שליט"א, על טרחתם והשקעתם הרבה והמתמשכת לשיפור שירותי הדת בבית החולים, הן בנושאי הכשרות, שמירת השבת, וכך גם בנושא חשוב זה של טומאת כהנים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך